A-
 A 
A+
Open login
Δευτέρα, 20 Ιανουάριος 2014 16:53

ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ Οι Απαιτήσεις και οι Προϋποθέσεις Επιτυχίας

 

 

 

 

 

 

 

 

Η διατυπωμένη δέσμευση της Πολιτείας για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου αποτελεί μια απάντηση στην ατολμία δεκαετιών για υλοποίηση ουσιαστικών παρεμβάσεων στην κεντρική περιοχή της πόλης, που θα βασίζεται στην απομάκρυνση των επιβατικών αυτοκινήτων και στην οργάνωση του χώρου με στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην Αθήνα.

Όσο κι αν μια τέτοια προοπτική να φαντάζει πολυτελής για τα δεδομένα που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, η Πολιτεία οφείλει να εξασφαλίσει την ουσιαστική εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, του οποίου η πεζοδρόμηση της Πανεπιστήμιου θα αποτελεί βασικό συστατικό.

Από την άποψη της συγκοινωνιακής λειτουργίας, οι επιπτώσεις από την υλοποίηση του έργου θα είναι σοβαρές. Για το λόγο αυτό θα πρέπει η συγκεκριμένη παρέμβαση να μην έχει αποσπασματικό χαρακτήρα, αλλά να αποτελέσει ένα βήμα σε μια σειρά δράσεων, με συγκεκριμένο στόχο και ταυτότητα.

Αυτό προϋποθέτει τα εξής:

  •        Ολοκληρωμένο σχεδιασμό ανάπλασης σε συνδυασμό με αναμόρφωση της λειτουργίας του συγκοινωνιακού συστήματος σε μια πολύ ευρύτερη περιοχή από αυτή της επέμβασης, που να εξυπηρετεί τους σκοπούς της και να έχει ξεκάθαρο στόχο και στάδια υλοποίησης. Αυτό έχει ήδη ολοκληρωθεί στην ευρύτερη περιοχή του έργου, γεγονός που εξασφαλίζει την οργανωμένη λειτουργία του έργου, τόσο στη φάση της κατασκευής του, που αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο μετάβασης από τη σημερινή λειτουργία στο τελικό έργο, όσο και στη απόδοση στην κυκλοφορία της τελικής λειτουργίας.
  •        Ένταξη του έργου της Πανεπιστημίου σε ένα σχέδιο περαιτέρω αναπλάσεων (πεζοδρόμηση Βασ. Όλγας, κτλ.) 
Η Πολιτεία οφείλει να αξιοποιήσει την ευκαιρία της υλοποίησης του έργου της Πανεπιστημίου εντάσσοντάς το σε ένα ευρύτερο πλαίσιο επεμβάσεων για την κεντρική περιοχή της πόλης. Οι επεμβάσεις αυτές οφείλουν να κινούνται στις κατευθύνσεις:
  •      Της περαιτέρω επέκτασης των μέσων σταθερής τροχιάς (επέκταση του Τραμ προς Πατήσια), με στόχο την κάλυψη ενός πληρέστερου δικτύου που θα «καταλάβει» ζωτικό χώρο από την οδική κυκλοφορία αποδίδοντάς το στα ΜΜΜ
  •       Του σχεδιασμού και υλοποίησης ενός σχεδίου διαχείρισης της λειτουργίας των παρεμβάσεων και έργων αυτών. Ο σχεδιασμός αυτός καταρχή πρέπει να θέσει το πλαίσιο οργάνωσης της στάθμευσης στην κεντρική περιοχή της πόλης, με βασικό εργαλείο την ελεγχόμενη στάθμευσης (εξασφάλιση θέσεων για κατοίκους και επιβάρυνση στη χρήση θέσεων από επισκέπτες, με βάση τις ανάγκες κάθε γειτονιάς) και στη συνέχεια να εξασφαλίσει τον απαραίτητο χώρο στους πεζούς (προτεραιότητα) και σε άλλες ομάδες ευάλωτων χρηστών, όπως οι ποδηλάτες. Οι πρακτικές είναι προφανείς και παγκοσμίως γνωστές, «καθαρίζοντας» τα υφιστάμενα πεζοδρόμια από τα πλείστα εμπόδια που ήδη έχουν και επεκτείνοντάς τα, σε βάρος των λωρίδων κυκλοφορίας ή της σημερινής ανεξέλεγκτης στάθμευσης.
  •       Εφαρμογή των δράσεων αυτών σε συνδυασμό με την υλοποίηση ενός Γενικού Σχεδίου Μεταφορών για την Αττική, όπως αυτό που έχει ήδη ολοκληρωθεί από τον ΟΑΣΑ το 2009, το οποίο έχει μελετήσει, κοστολογήσει και αξιολογήσει συγκεκριμένες λύσεις και προτάσεις με χαμηλού κόστους μέτρα.
  •        Απόλυτα επιτυχημένο συντονισμό στη φάση υλοποίησης των έργων, ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν και θα απαιτούν επίλυση, κάτι που με βεβαιότητα θα επιβαρύνει το κόστος και το χρόνο ολοκλήρωσης του έργου. 
Περισσότερα στην κατηγορία αυτή: « Ενα ποτάμι κάτω από τα πόδια μας

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ