A-
 A 
A+
Open login
Δευτέρα, 26 Μάιος 2014 12:18

ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ T&E ΓΙΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΟΥΗΔΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΑ ΦΟΡΤΗΓΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι αντιπρόσωποι των κρατών μελών της ΕΕ κατέληξαν την περασμένη εβδομάδα σε συμφωνία για την αλλαγή σε βάρος και διαστάσεις, σχετικά με τους κανόνες που ισχύουν στις καμπίνες των φορτηγών.

Η προσωρινή συμφωνία θα οδηγήσει σε καθυστέρηση οκτώ ετών πριν επανασχεδιαστούν νόρμες για τις καμπίνες φορτηγών, που θα μπορούν να κινούνται στους δρόμους της Ευρώπης, ακόμη και αν οι σχεδιαστικές αλλαγές μπορούν να σώσουν εκατοντάδες ζωές και δισεκατομμύρια λίτρα καυσίμου ντίζελ.

Η πρόταση για την μεγάλη καθυστέρηση προήλθε από τη Γαλλία και τη Σουηδία, σε μια προσπάθειά τους να προστατεύσουν τους εθνικούς οργανισμούς παραγωγής φορτηγών όπως η Renault και η Volvo. Η θέση αυτή υιοθετήθηκε παρά την αντίθεση που υπήρξε από άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Δανία.

Σύμφωνα με την αρχική επιλογή, που είχε η Επιτροπή, το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος των θαλάμων των φορτηγών θα πρέπει να επεκταθεί, με τρόπο ώστε οι κατασκευαστές φορτηγών να καταθέσουν σωτήρια σχέδια, χωρίς την υποχρέωση άμεσης υλοποίησης, κάτι το οποίο το ψήφισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Ο William Todts, ανώτερο στέλεχος πολιτικής, από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο ΜΚΟ Transport & Environment, δήλωσε : «Η πρόταση για να καθυστερήσει οδηγία, που θα καταστήσει τα ευρωπαϊκά φορτηγά ασφαλέστερα και καθαρότερα, είναι παράλογη, αφού εμποδίζει εκείνους που θα είναι έτοιμοι να κάνουν το σωστό. Οι προσπάθειες της Γαλλίας, της Σουηδίας και οποιασδήποτε άλλης κυβέρνησης να στηρίξουν αυτή την καθυστέρηση, βάζουν τα συμφέροντα των κατασκευαστών τους πάνω από την ευημερία των πεζών και των ποδηλατών, των οποίων οι ζωές θα μπορούσαν να σωθούν.

Η συμφωνία προτάθηκε και προωθείται να υποβληθεί προς έγκριση στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών στις 5 Ιουνίου.

Οι Υπουργοί Μεταφορών της Ευρώπης πρέπει να απορρίψουν οποιαδήποτε καθυστέρηση για ασφαλέστερα και καθαρότερα φορτηγά. Είναι αδιανόητο να σκεφτεί κανείς ότι θα μπορούσαν να βάλουν τις υπογραφές τους σε ένα έγγραφο, το οποίο θα σημαίνει υποβάθμιση της πρόληψης θανάτων στους δρόμους της Ευρώπης και υψηλότερους λογαριασμούς καυσίμων, με ανάλογες εκπομπές ρύπων και επηρεασμό της κλιματικής αλλαγής», κατέληξε ο Todts.

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ