A-
 A 
A+
Open login
Τετάρτη, 03 Μάιος 2017 11:49

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΘΑΛΑΣΣΑ Featured

Προστέθηκε από Ecocity
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

 

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΘΑΛΑΣΣΑ

 

Ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των ανθρώπων και της φύσης από τις βλαβερές εκπομπές ρύπων των πλοίων. Μια ευρεία συμμαχία Περιβαλλοντικών Οργανώσεων υιοθέτησε στη Ρώμη διακήρυξη για τον ορισμό της θάλασσας της Μεσογείου, ως Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών (ΠΕΕ) για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία. Η συμμαχία δημιουργήθηκε το 2016 και περιλαμβάνει κυρίως περιβαλλοντικές οργανώσεις από την περιοχή της Μεσογείου, όπως Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία, Μάλτα και Ισπανία αλλά και άλλες με έδρα τις Βρυξέλλες, όπως η Transport & Environment και η NABU από τη Γερμανία.

Η διακήρυξη προέκυψε ως αποτέλεσμα Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα τους ρύπους των πλοίων στη Μεσόγειο το οποίο διεξήχθη στις 28 Μαρτίου στη Ρώμη, από όπου και προέκυψε η ονομασία «Διακήρυξη της Ρώμης».

Η πρωτοβουλία είναι περισσότερο επίκαιρη από ποτέ, καθώς ήδη η Γαλλία στις αρχές Μαρτίου ανακοίνωσε την πρόθεσή της  να πιέσει για τον καθορισμό μιας Μεσογειακής ΠΕΕ.  Ένα τέτοιο βήμα θα περιλαμβάνει ιδανικά Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA), καθώς και των οξειδίων του αζώτου (NECA), αλλά επίσης θα αντιμετωπίζονται ρητά και οι εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων και αιθάλης.

 

Ο διευθυντής της Γερμανικής Ορνιθολογικής Εταιρείας (NABU), κος Leif Miller δήλωσε: «Ο χαρακτηρισμός της Μεσογείου ως ΠΕΕ αερίων ρύπων είναι ένα ήδη πολύ καθυστερημένο βήμα για τη σημαντική μείωση της ρύπανσης που προκαλείται από τα πλοία». Ο κ. Miller επεσήμανε επίσης ότι Περιβαλλοντικές Οργανώσεις αλλά και τοπικές κοινωνίες σε πόλεις-λιμάνια από διάφορες μεσογειακές χώρες, υποστηρίζουν την πρόσφατη πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης και καλούν τις κυβερνήσεις τους να υποστηρίξουν αυτή την προσέγγιση. Ο υπεύθυνος πολιτικής μεταφορών της NABU, κος Daniel Rieger, τόνισε: «Δεν μπορούμε να δεχόμαστε οποιαδήποτε δικαιολογία για περαιτέρω αναβολή ανάληψης αυστηρότερων προτύπων ως προς τους ρύπους των πλοίων στη νότια Ευρώπη, καθώς οι κυριότερες θαλάσσιες αρτηρίες από Ασία προς την Ευρώπη διασχίζουν τη Μεσόγειο και η κίνηση των πλοίων αναμένεται να αυξηθεί έως και 250% μέχρι το 2050. Επιπλέον αντιμετωπίζουμε μία κατάσταση όπου η περιοχή είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς  προορισμούς κρουαζιέρας στην Ευρώπη, με έναν σταθερά αυξανόμενο αριθμό επισκέψεων και ως εκ τούτου αυξανόμενων προβλημάτων ατμοσφαιρικής ρύπανσης». Ο διευθυντής της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας κος Γιώργος Σγούρος δήλωσε: «Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι ανεξέλεγκτοι αέριοι ρύποι των πλοίων ενοχοποιούνται για τον πρόωρο θάνατο περίπου 50.000 ανθρώπων ετησίως στην επικράτεια της ΕΕ. Ενδεικτικό είναι ότι σε μετρήσεις που πραγματοποίησε το 2015 η NABU στο λιμάνι του Πειραιά, τα αποτελέσματα ήταν ιδιαιτέρως ανησυχητικά, καθώς έδειξαν ότι αυξάνεται σημαντικά η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα καυσαέρια των κρουαζιερόπλοιων που παραμένουν με τους κινητήρες σε λειτουργία στην περιοχή του λιμένα. Πρέπει επίσης να αναφερθεί ότι όπως έχει φανεί και σε άλλες Μεσογειακές χώρες, η ρύπανση από τα πλοία δεν απειλεί μόνο τη δημόσια υγεία και το φυσικό περιβάλλον αλλά και την πολιτισμική μας κληρονομία, καθώς προκαλεί σημαντικές επιβαρύνσεις στα μνημεία μας. Ευελπιστούμε η Ελλάδα να ακολουθήσει το παράδειγμα της Γαλλίας και να διεκδικήσει τον ορισμό της Μεσογειακής ΠΕΕ ρύπων,  ώστε η Μεσόγειος να είναι μια περιοχή ασφαλής για τους κατοίκους της και τη φύση».

Ecocity

Ecocity

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ