A-
 A 
A+
Open login
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
Εσπερίδα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ανάγκη ευαισθητοποίησης για το πρόβλημα της ρύπανσης που συνεχώς διογκώνεται στην Πάτρα και η κινητοποίηση της πολιτείας προς την ανάληψη μέτρων για τον περιορισμό της. Η εκδήλωση έγινε με την πρωτοβουλία του Προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας κ. Γιώργου Ζαφειρόπουλου, ενώ το συντονισμό της είχε ο κ. Αθανάσιος Κούστας, εκπρόσωπος του ecocity στη Δυτική Ελλάδα. Χαιρετισμό απηύθυναν ο Βουλευτής Αχαΐας κ. Απόστολος Κατσιφάρας, ο Αντιδήμαρχος Πατρέων κ. Γιώργος Λάζαρης, ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος κ. Χρήστος Ιωαννίδης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας κ. Τρύφων Φωτόπουλος και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας κ. Χρήστος Γκοτσόπουλος. Από τους ομιλητές, ο κ. Μίλτος Τσοσκούνογλου, Περιβαλλοντολόγος – Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ, μίλησε για το παγκόσμιο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης το οποίο αυξάνεται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια και απειλεί τον πλανήτη μας. Επίσης, οι πολίτες της Πάτρας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας με θέμα «Κυκλοφορία και Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις στην Πάτρα: Αποτίμηση και Τρόποι Αντιμετώπισης», την οποία παρουσίασε ο κ. Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, Πολιτικός Μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Σκοπός της έρευνας ήταν η ενημέρωση για τα μέτρα που μπορούν να ληφθούν για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που κατακλύζουν καθημερινά το κέντρο της πόλης. Επίσης, παρουσιάστηκαν τα κύρια αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις αστικές περιοχές καθώς και οι επιπτώσεις στην σωματική και ψυχική υγεία των κατοίκων που ζουν σε αυτές. Συνδιοργανωτές της εκδήλωσης ήταν ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος και το ecocity, ενώ υποστηρικτής ήταν η Toyota Ελλάς. Φωτό 1 (από αριστερά): Ο κ. Μίλτος Τσισκούνογλου, Περιβαλλοντολόγος, Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ, Μέλος Δ.Σ. ECOCITY, ο κ. Γιώργος Ζαφειρόπουλος, Πρόεδρος Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δ. Πατρέων, ο κ. Θανάσης Κούστας, Πρόεδρος τομέα Πελοποννήσου & Δυτικης Ελλάδος ecocity, ο κ. Αθανάσιος Σαφάκας, Καθηγητής Δρ. –Μηχανικός Διευθυντής Εργαστηρίου Ηλεκτρομηχανικής Μετα-τροπής Ενέργειας, Πρόεδρος του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗ-ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) και ο κ. Κώστας Κεπαπτσόγλου, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, Συγκοινωνιολόγος MSC, Επιστημονικός Συνεργάτης ΕΜΠ Φωτό 2 (από αριστερά): ο κ. Κώστας Κεπαπτσόγλου, ο κ. Αθανάσιος Σαφάκας, ο κ. Θανάσης Κούστας, ο κ. Γιώργος Ζαφειρόπουλος, ο κ. Μίλτος Τσισκούνογλου και ο βουλευτής Αχαϊας κ. Ανδρέας Κατσιφάρας Φωτό 3 (από αριστερά): ο κ. Μίλτος Τσισκούνογλου, ο κ. Θάνος Ζαφειρόπουλος, πρόεδρος του Δ.Σ. του ecocity και ο κ. Γώργος Ζαφειρόπουλος
Η εν λόγω Ημερίδα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Εργαστήριο Κλιματολογίας & Ατμοσφαιρικού Περιβάλλοντος, Εργαστήριο Χημείας Περιβάλλοντος), την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (Τομέας Δημόσιας κα Διοικητικής Υγιεινής, Τομέας Υγιεινομικής Μηχανικής και Υγιεινής Περιβάλλοντος, Τομέας Οικονομικών Υγείας), το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Ο.Δ.Ε. & Μ.Ε. (ΜΒΑ) και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Εργαστήριο Ελέγχου Ρύπανσης Περιβάλλοντος) Η γενική τοποθέτηση των επιστημόνων που συμμετείχαν στην Ημερίδα είναι ότι δε μπορεί κανείς να έχει απόλυτη, θετική ή αρνητική τοποθέτηση για την απελευθέρωση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Αθήνα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη σχετικής απόφασης είναι η εκπόνηση μελετών οι οποίες θα λάβουν υπόψη τα ιδιαίτερα γεωγραφικά και μετεωρολογικά χαρακτηριστικά του λεκανοπεδίου Αττικής. Η αυτοκινητοβιομηχανία με τη σύγχρονη τεχνολογία, παρουσιάζεται να είναι σύντομα έτοιμη ώστε να μειώσει κάθετα την εκπομπή μικροσωματιδίων. Παρόλο που το πετρέλαιο κίνησης αναμένεται να καλύπτει πλήρως τις προδιαγραφές που απαιτούνται για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, από την 1η Ιανουαρίου 2005, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το εξαιρετικά κρίσιμο θέμα της νοθείας των καυσίμων. Σύμφωνα με μελέτη που ανακοινώθηκε από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η αύξηση νοθείας στα καύσιμα πλησιάζει το 25%, σημαντικό ποσοστό που αγγίζει περιβαλλοντικές και οικονομικές πτυχές. Η αντίληψη που κυριαρχεί πλέον στον χώρο των ειδικών επιστημόνων είναι ότι στο λαθρεμπόριο και τη νοθεία οδηγεί η διαφορά στη τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης. Τα νοθευμένα καύσιμα, εκτός από την τεράστια περιβαλλοντική ζημιά που προκαλούν, αποτελούν και απειλή για τους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από την υψηλή αλλά και εξαιρετικά ευαίσθητη τεχνολογία τους. Η εξέταση των πιθανών λύσεων από τη πλευρά της πολιτείας κρίνεται απαραίτητη για τη σωστή διαχείριση του ακανθώδους προβλήματος. Η ποιότητα των καυσίμων στα ελληνικά διυλιστήρια έχει από καιρό καλύψει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ωστόσο η νοθεία και το λαθρεμπόριο ακυρώνουν την προσπάθεια που γίνεται από τις εταιρίες πετρελαιοειδών. Η πρόσμιξη πετρελαίου κίνησης με άλλα είδη πετρελαίου, όπως το πετρέλαιο θέρμανσης και το πετρέλαιο ναυτιλίας, καταδικάζει κάθε προσπάθεια για απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης. Για την Πολιτεία, η νοθεία στο πετρέλαιο είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας. Οι Κρατικές Υπηρεσίες θα πρέπει να εφαρμόσουν αυστηρά το υπάρχον πλαίσιο ελέγχων και να αναζητηθούν μέθοδοι καλλιέργειας της ευαισθητοποίησης του πληθυσμού. Η ελεύθερη κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Αθήνα θα βελτιώσει την κατάσταση ως προς την μείωση συγκεκριμένων ρύπων και ειδικότερα του μονοξειδίου του άνθρακα και των υδρογονανθράκων. Παράλληλα όμως θα αυξήσει τους ρύπους του διοξειδίου του θείου και, κυρίως, τα μικροσωματίδια. Η αναμενόμενη αυτή αύξηση των μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα, αποτελεί τον πλέον βασικό κίνδυνο για την επιδείνωση της υγείας των κατοίκων της Αθήνας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη σχετική έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών το 1,2% των πνευμονικών νοσημάτων οφείλεται στην πετρελαιοκίνηση. Παράλληλα, σύμφωνα με αποτελέσματα επιδημιολογικών ερευνών της τελευταίας δεκαετίας, στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, έχει τεκμηριωθεί η ύπαρξη βραχυχρόνιων επιδράσεων των σημερινών επιπέδων αιωρούμενων σωματιδίων και όζοντος στην υγεία. Το μέγεθος των επιδράσεων αυτών μεταβάλλεται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των πόλεων ή των περιοχών, τις οποίες αφορούν. ΄Έτσι τα μικροσωματίδια έχουν μεγαλύτερες επιδράσεις στις θερμότερες περιοχές. Στην πόλη της Αθήνας, το μεγαλύτερο μέρος των μικροσωματιδίων προέρχεται από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα (ταξί, λεωφορεία, φορτηγά). Όσον αφορά στις μακροχρόνιες επιδράσεις, από σχετικές μελέτες φαίνεται ότι η μακροχρόνια έκθεση στη σωματιδιακή ατμοσφαιρική ρύπανση οδηγεί σε αυξημένη θνησιμότητα και μετρήσιμη μείωση του προσδόκιμου επιβίωσης. Τα αποτελέσματα αυτών των μελετών, αν γίνουν αποδεκτά, προβλέπεται να έχουν σημαντική επίδραση στις αποφάσεις διαχείρισης του προβλήματος της πετρελαιοκίνησης, διότι όπως προκύπτει από τον υπολογισμό των περιστατικών που αποδίδονται στην έκθεση μικροσωματιδίων, η σωματιδιακή ατμοσφαιρική ρύπανση σήμερα αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Την εκδήλωση υποστήριξε με την ευγενική χορηγία της η Toyota Ελλάς αβεε. Δείτε τα συμπεράσματα της Ημερίδας Ακολουθούν οι εισηγήσεις της Ημερίδας: Ενότητα: Πετρελαιοκίνηση "Περιβάλλον & Κυκλοφορία: Τα κατά συνθήκη ψέμματα", Μιχάλης Πετράκης, Διευθυντής Ινστιτούτου Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών «Το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στην Πετρελαιοκίνηση», Παναγιώτης Λυμπερόπουλος, Διευθυντής Τεχνολογίας Οχημάτων, Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών «Πετρελαιοκίνηση: Ευκαιρίες & Προοπτικές», Μίλτος Τσοσκούνογλου, Διευθυντής Τομέα Προστασίας Περιβάλλοντος Τεχνολογίας & Διασφάλισης Ποιότητας, Toyota Hellas Ενότητα: Πετρελαιοκίνηση & Περιβάλλον «Εξέλιξη των εκπομπών ρύπων στην Αθήνα για διάφορα σενάρια σύνθεσης του στόλου των αυτοκινήτων», ιωάννης Ζιώμας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ «Η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Αθήνα», Αναστάσιος Αδαμόπουλος, Ειδικός Επιστήμονας , Δρ.Φυσικής της Ατμόσφαιρας, Δνση ΕΑΡΘ -ΥΠΕΧΩΔΕ «Diesel: Ο σιωπηρός δολοφόνος», Μάνος Σαφός, Υπεύθυνος Εκστρατείας της Greenpeace για τις Κλιματικές Αλλαγές Eνότητα: Πετρελαιοκίνηση & Οικονομία «Πετρελαιοκίνηση: Ασφαλής κίνηση ή λανθασμένη εκτίμηση;», Ηλίας Καπαρελιώτης, Ειδικός Επιστήμονας, Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων. Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών «Η πετρελαιοκίνηση στο δημοσιογραφικό φακό», Πέτρος Πιτσίνης, Δημοσιογράφος, Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ «Ποιότητα diesel κίνησης σε Ευρωπαϊκή Ένωση & Ελλάδα: Δυνατότητες αντιμετώπισης αναγκών αγοράς», Μανόλης Μαρκάκης, Χημικός Μηχανικός (M.Sc., D.I.C.), Διευθυντής Προγραμματισμού Παραγωγής, Γενική Διεύθυνση Εφοδιασμού & Εμπορίας Πετρελαιοειδών, Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. Ενότητα: Πετρελαιοκίνηση & Υγεία «Επιδράσεις των αιωρούμενων ατμοσφαιρικών σωματιδίων στην υγεία» Κλέα Κατσουγιάννη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής Αθηνών «Επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία από τις εκπομπές: CO, Nox, SO2, PAH και Ο3», Λευκοθέα Εβρένογλου, Επιστημονικός Συνεργάτης, Υγιεινολόγος, Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας «Πολιτική του Υπουργείου Υγείας για τυχόν επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία απο την Πετρελαιοκίνηση», Μιχάλης Σαμπατακάκης, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ, Υγιεινολόγος-Μηχανικός MSc,Διευθυντής Υγιεινής Περιβάλλοντος, Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες της Ημερίδας που διοργάνωσε το Ecocity στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με αξιόλογα Επιστυμονικά Ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης, στην αίθουσα Δίας του Ξενοδοχείου Mediterranean Palace. Η Αστική Εταιρία μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα Εcocity στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου διοργάνωσε, στο αμφιθέατρο του Οικονομικού Πανεπιστημίου με τη συνεργασία εξίσου σημαντικών Επιστημονικών Ιδρυμάτων της χώρας, μια Ημερίδα αφιερωμένη στις συνέπειες της ενδεχόμενης απελευθέρωσης πετρελαιοκίνητων επιβατικών οχημάτων στην Αττική και την Θεσσαλονίκη. Η επιτυχία ήταν μεγάλη και ο διάλογος που αναπτύχθηκε με βάση τα συμπεράσματα ήταν ουσιαστικός σε συνδυασμό με την μεγάλη κάλυψη του συνόλου των Μέσων Ενημέρωσης. Ο ερεθισμός που προκλήθηκε με τη συνέχιση των τοποθετήσεων για τον επηρεασμό που θα προκαλέσει στην υπάρχουσα ατμοσφαιρική ρύπανση των δύο πόλεων η περίπτωση να επιτραπεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς και η νέα διάσταση με την εφαρμογή, από την αρχή του έτους, του Euro IV που αφορά στην υποχρεωτική προσαρμογή των νέων οχημάτων που κατασκευάζονται στην εκπομπή ρύπων, απαιτεί την συνέχιση του διαλόγου και την εξέταση λύσεων που μπορούν να προέλθουν από την εξέλιξη στο χώρο της τεχνολογίας και των εφαρμογών τους στην παγίδευση επικίνδυνων ρύπων για την υγεία, όπως τα μικροσωματίδια και το διοξείδιο του αζώτου. Έτσι το Ecocity επέλεξε την συνέχιση του Κύκλου Διαλόγου για την Πετρελαιοκίνηση με μία νέα Ημερίδα με θέμα «Πετρελαιοκίνηση, Λύση ή Αδιέξοδο;» Στη διοργάνωση της Ημερίδας συνεργάστηκε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με το Εργαστήριο Ρύπανσης Περιβάλλοντος, το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με το Εργαστήριο Χημείας Περιβάλλοντος, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Ο.Δ.Ε.&Μ.Ε. (ΜΒΑ), η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης με το Εργαστήριο Τεχνολογίας Σωματιδίων & Αερολυμάτων και το Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Καυσίμων & Υδρογονανθράκων. Χορηγός της Ημερίδας ήταν η Toyota Ελλάς ΑΒΕΕ. Επίσης Χορηγοί Επικοινωνίας ήταν η ΕΡΤ 3, οι εφημερίδες ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ και ο ραδιοφωνικός σταθμός ΕΧΤΡΑ ΣΠΟΡΤ 103 FM Δείτε τα συμπεράσματα της ημερίδας Δείτε τις εισηγήσεις των ομιλητών στην Ημερίδα της Θεσσαλονίκης: Ενότητα Α: Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ "Προοπτικές εξέλιξης του "νέφους" σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη", Νίκος Μουσιόπουλος, Καθηγητής, Πρόεδρος Τμήματος μηχανολόγων Μηχανικών, ΑΠΘ "Αιωρούμενα σωματίδια στην ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης: Προέλευση-Επικινδυνότητα", Κωνσταντίνη Σαμαρά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήματος Χημείας, ΑΠΘ "Στοιχεία του περιβάλλοντοςτων ελληνικών πόλεων και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης που ευνοούν την εμφάνιση υψηλών συγκεντρώσεων αιωρούμενων σωματιδίων PM10", Μάξιμος Πετρακάκης, Διδάκτωρ Χημικός Μηχανικός, Προϊστάμενος Τμήματος Περιβάλλοντος Δήμου Θεσσαλονίκης Ενότητα Β: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ: ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; "Σύγχρονες τεχνολογίες ελέγχου εκπομπών καυσαερίων πετρελαιοκίνητων οχημάτων", Αθανάσιος Κωνσταντόπουλος, Δντης Εργαστηρίου Τεχνολογίας Σωματιδίων & Αερολυμάτων, ΕΚΕΤΑ/ΙΤΧΗΔ "Diesel, Ο σιωπηρός δολοφόνος", Στέλιος Ψωμάς, Περιβαλλοντολόγος "Υγρά καύσιμα φιλιά στο περιβάλλον. Ανάπτυξη τεχνολογίς παραγωγής, ανάλυσης και ανίχνευσης νοθείας", Άγγελος Λάππας, Διδάκτωρ Χημικός Μηχανικός, Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Καυσίμων & Υδρογονανθράκων, ΕΚΕΤΑ/ΙΤΧΗΔ Ενότητα Γ: ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ Η ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗΣ; "Πετρελαιοκίνηση: Νέα τεχνολογία και προοπτικές", Μιλτιάδης Τσοσκούνογλου, Δντης Τομέα Προστασίας Περιβάλλοντος & Διασφάλισης Ποιότητας, Toyota Hellas "Αποτελεί η αστική ατμοσφαιρική ρύπανση εμπόδιο για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Ελλάδα", Ζήσης Σαμαράς, Καθηγητής Εργαστηρίου Θερμοδυναμικής, ΑΠΘ "Προδιαγραφές και ποιότητα πετρελαίου κίνησης σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Ελλάδα", Μανόλης Μαρκάκης, Δντης Προγραμματισμού Παραγωγής, Ελληνικά Πετρέλαια
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Εσπερίδα «Η Νοθεία στα Καύσιμα και οι Συνέπειες» που διοργάνωσε το Ecocity και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Χημικών Μηχανικών, την Τετάρτη 29 Ιουνίου, στο αμφιθέατρο της Γ.Σ.Ε.Ε. με τη συνεργασία του Εργαστηρίου Χημείας Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Ο.Δ.Ε.&Μ.Ε. (ΜΒΑ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Ινστιτούτου Καταναλωτών, του Ινστιτούτου Περιβαλλοντικών Ερευνών και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και του Ινστιτούτου Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης . Στα πλαίσια της Εσπερίδας παρουσιάστηκαν αξιόλογες τοποθετήσεις αναφορικά με τις οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της νοθείας καυσίμων, ενώ επισημάνθηκε η αναγκαιότητα για άμεση λήψη μέτρων καταπολέμησης του φαινομένου. Κατά την έναρξη των εργασιών, απηύθυναν χαιρετισμό ο κ. Απ. Τσιγκάκος, Σύμβουλος του Υφυπουργού Οικονομικών, ο κ. Γ. Λεχουρίτης, Πρόεδρος του ΙΝΚΑ, η κα Μ. Οικονόμου, Διευθύντρια Πετροχημικών Καυσίμων του Γενικού Χημείου του Κράτους, ενώ χαιρετισμό απέστειλε και ο κ. Χ. Πολυζωγόπουλος, Πρόεδρος της Γ.Σ.Ε.Ε. Ο κ. Μιχάλης Πετράκης, Διευθυντής Ινστιτούτου Περιβαλλοντικών Ερευνών και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, ανέπτυξε τα μέτρα που έχουν θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση αναφορικά με την ποιότητα και τη σύσταση των καυσίμων και τόνισε τις συνέπειες των εκπομπών τους στην υποβάθμιση του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος. Η κα Ολυμπία Τσαγκαράκου, Διευθύντρια Εγκατάστασης Πετρελαιοειδών Προϊόντων του Υπουργείου Ανάπτυξης, ανέφερε ότι ο συστηματικός έλεγχος της αγοράς και η παρακολούθηση των τιμών διάθεσης των προϊόντων συμβάλλει στη δημιουργία κανόνων υγιούς ανταγωνισμού και προστατεύει τους καταναλωτές από φαινόμενα νοθείας και αισχροκέρδειας. Τις επιπτώσεις της νοθείας των καυσίμων για το Κράτος, αλλά και για τους νευραλγικούς τομείς της ναυτιλίας, της γεωργίας και της αλιείας ανέλυσε ο Καθηγητής κ. Γιώργος Πανηγυράκης, Διευθυντής Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Ο.Δ.Ε. & Μ.Ε. (MBA) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο κ. Μίλτος Τσοσκούνογλου, Μηχανολόγος, Μηχανικός, Περιβαλλοντολόγος, επεσήμανε στην εισήγησή του την ανάγκη της χρήσης καθαρών καυσίμων για τη σωστή λειτουργία των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας. Εκ μέρους της ΕΛΙΝΟΙΛ, ο Διευθυντής Εκμετάλλευσης της εταιρείας, κ. Νίκος Λιάπης έδειξε πώς η εφαρμογή ενός προγράμματος ελέγχου ποιότητας καυσίμων των πρατηρίων, ως μέρος της διοίκησης ολικής ποιότητας στη διανομή καυσίμων, μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστική εξάλειψη της νοθείας από τα πρατήρια μιας εταιρείας πετρελαιοειδών. Η Εσπερίδα πραγματοποιήθηκε με την ευγενική υποστήριξη των εταιριών TOYOTA και ΕΛΙΝΟΙΛ.
Σελίδα 16 από 16

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ