A-
 A 
A+
Open login
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

Ζητήματα ελλιπούς συντήρησης στο δίκτυο των  ποδηλατοδρόμων της Θεσσαλονίκης εντοπίζει η βουλευτής Χρύσα Αράπογλου και κατέθεσε ερώτηση υποστηρίζοντας ότι:
«Το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στον Δήμο Θεσσαλονίκης, που κατασκευάστηκε πριν ένα χρόνο και στοίχισε στους δημότες της Θεσσαλονίκης 1,5 εκατομμύριο ευρώ, σήμερα βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους εγκατάλειψης.

Σημαντικά κομμάτια του δικτύου, που βρίσκονται πάνω σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές, είτε εξαιτίας της απερισκεψίας των οδηγών, είτε λόγω της ελλιπούς συντήρησης τους από τις Υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα:

  •  Τα πλαστικά διαχωριστικά που ήταν βιδωμένα στην άκρη για να καθορίζουν τα όρια του ποδηλατοδρόμου στην πλειονότητα τους έχουν εξαφανιστεί.
  •  Η κόκκινη άσφαλτος που χρησιμοποιήθηκε για να κάνει διακριτό τον ποδηλατοδρόμο από τους οδηγούς έχει ξεθωριάσει με αποτέλεσμα δύσκολα να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο οδόστρωμα.
  •  Οι ποδηλατοδρόμοι, ειδικά τις βραδινές ώρες, με ανοχή των αρμοδίων, συνεχίζουν να μετατρέπονται σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων

Είναι αλήθεια ότι το συγκεκριμένο έργο, στον ένα χρόνο της λειτουργίας του, ενθάρρυνε τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να χρησιμοποιούν το ποδήλατο και έφερε σημαντική αύξηση στον αριθμό των χρηστών του ποδηλάτου για μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης. Δεδομένης λοιπόν αυτής της αύξησης, η εγκατάλειψη του έργου καθημερινά εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των ποδηλατών. Με δεδομένα ότι :
Σε πρόσφατη συνάντηση του Συλλόγου BIKE RESPECT με εκπροσώπους της Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκη για το θέμα της συχνής κλοπής των ποδηλάτων, ακούστηκαν σκέψεις «για ενδεχόμενη μελλοντική κατάργηση των ποδηλατοδρόμων, καθώς υπολειτουργούν και  στερούν μια λωρίδα κυκλοφορίας»

Παράλληλα μέχρι σήμερα, η βουλευτής δεν μου έχει λάβει απάντηση από τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την με αριθ. πρωτ. 8055/20-12-2010 ερώτησή της και αναφέρει πως σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μακεδονίας-Θράκης» 2007-2013, μέχρι σήμερα δεν έχει ενταχθεί κανένα έργο για την δημιουργία ή για την επέκταση ποδηλατοδρόμου σε όλη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ερωτά λοιπόν τους Υπουργούς αν υπάρχει σκέψη στους αρμόδιους φορείς για κατάργηση των ποδηλατοδρόμων στην Θεσσαλονίκη και αν όχι, πώς και πότε θα αντιμετωπιστούν τα ζητήματα συντήρησής τους. Επίσης ερωτά αν θα γίνουν διορθωτικές κινήσεις στην κατασκευή τους και αν υπάρχει βούληση για επέκτασή τους και με ποιό συγκεκριμένο σχεδιασμό.

Στο 5ο Διεθνές Συνέδριο για την Έρευνα και τις Μεταφορές που έγινε στο Βόλο στις 28 και 29 Σεπτεμβρίου 2010 και σε ειδική τιμητική εκδήλωση το βράδυ της 27ης Οκτωβρίου τιμήθηκε ο ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ. Πολυτεχνείου και Πρόεδρος του  της Επιστημονικής Επιτροπής του ECOCITY, συγκοινωνιολόγος Γιάννης Φρατζεσκάκης, «για τη σημαντική προσφορά του στην Έρευνα των Μεταφορών στην Ελλάδα». Το Συνέδριο οργανώνει κάθε δύο έτη το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ). Προσφώνηση για το έργο και την προσωπικότητα του τιμώμενου έγινε από τον καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Διευθυντή του ΙΜΕΤ, ΕΚΕΤΑ Γ. Γιαννόπουλο. Ακολούθησαν χαιρετισμοί από τους κ.κ. Β. Χαλκιά, Πρόεδρο του ΣΕΣ, Καθηγητή Α.Σταθόπουλο, Εκπρόσωπο του Ε.Μ. Πολυτεχνείου, Ι. Χανδάνο, πρώην πρόεδρο του ΣΕΣ και φοιτητή του τιμώμενου.

Χάρη σε ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα, που θα εξασφαλίζει προτεραιότητα στους περίπου 80 φωτεινούς σηματοδότες του, το τραμ αποκτά νέο κύρος, αξιοπιστία και ταχύτητα. Με την ευκαιρία της παρουσίασης του νέο συστήματος με το όνομα «Πράσινο Κύμα», ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας δήλωσε τα εξής: «Χάρη στο πράσινο κύμα που παρέχεται στους 80 σηματοδότες η εμπορική ταχύτητα αυξάνεται και επομένως ο χρόνος διαδρομής μειώνεται κατά 20%. Για παράδειγμα η διαδρομή Σύνταγμα - Βούλα θα γίνεται σε 48' αντί για 60', και η διαδρομή Σύνταγμα - ΣΕΦ σε 45' αντί για 55' που γίνεται σήμερα». Απο τις 30 Οκτωβρίου, το τραμ θα έχει προτεραιότητα στο σύνολο των σηματοδοτούμενων κόμβων, ενώ εντός του Νοεμβρίου θα ολοκληρωθούν οι τελικές διορθωτικές ρυθμίσεις και θα συσταθεί ειδική ομάδα ελέγχου. Χάρη στο «πράσινο κύμα» θα μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι των διαδρομών, γεγονός που σημαίνει ότι αυξάνεται η ταχύτητα και το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς γίνεται πιο ελκυστικ. Αξίζουν να σημειωθούν τα εξής: - Στο Φλοίσβο παρέχεται η δυνατότητα στους επιβάτες του τραμ να «δανειστούν» ποδήλατα και να τα επιστρέψουν ύστερα από δύο ώρες - Στην τερματική στάση «Σύνταγμα» λειτουργεί info-kiosk, όπου εξειδικευμένος υπάλληλος παρέχει πληροφορίες σχετικά με το τραμ και τη λειτουργία του, στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.- Από την 1η Νοεμβρίου 2010 αναμένεται να ξεκινήσει η νέα υπηρεσία Συνοδών, οι οποίοι θα επιβιβάζονται στα οχήματα, θα παρέχουν πληροφορίες και βοήθεια στους επιβάτες και με την παρουσία τους θα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης. Επιπλέον, αναμένονται επεκτάσεις του δικτύου προς Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα και προς Αργυρούπολη, σύνδεση του Πειραιά με το κέντρο και τα νότια προάστια, επέκταση από το Νέο Φάληρο προς την Ακτή Ποσειδώνος, που αναμένεται να αυξήσει την επιβατική κίνηση του τραμ κατά 25.000 επιβάτες την ημέρα.


Σε μία υπέροχη κίνηση προχώρησε η δημοτική αρχή του δήμου Κορινθίων. Ο θεσμός των «Δημοτικών Ποδηλάτων» είναι πλέον γεγονός. Από τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη άρχισε η διάθεση των ποδηλάτων στους δημότες και επισκέπτες για χρήση στην πόλη της Κορίνθου.
Σελίδα 3 από 16

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ