A-
 A 
A+
Open login
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
Kαθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται για την οικονομική επιβίωσή τους λόγω των μειωμένων πωλήσεων, της αύξησης στις τιμές των καυσίμων και των πληγμάτων που δέχτηκαν απευθείας από την παγκόσμια κρίση στις χρηματαγορές, η στροφή προς την «πράσινη» αυτοκίνηση φαντάζει ως μονόδρομος, ιδιαίτερα για εκείνες που πεισματικά αρνούνταν να κατασκευάσουν οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον. Kαθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται για την οικονομική επιβίωσή τους λόγω των μειωμένων πωλήσεων, της αύξησης στις τιμές των καυσίμων και των πληγμάτων που δέχτηκαν απευθείας από την παγκόσμια κρίση στις χρηματαγορές, η στροφή προς την «πράσινη» αυτοκίνηση φαντάζει ως μονόδρομος, ιδιαίτερα για εκείνες που πεισματικά αρνούνταν να κατασκευάσουν οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον. Oι κατασκευαστές αυτοκινήτων από την Aμερική έως την Άπω Aνατολή αναθεωρούν τη στρατηγική τους. Aνά ήπειρο τα προβλήματα είναι παρόμοια, οι λόγοι, όμως, που ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να γίνουν πιο «πράσινες» διαφέρουν. Oι καταναλωτές παγκοσμίως στρέφονται στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων, καθώς αναζητούν φθηνές και οικονομικές από πλευράς κατανάλωσης λύσεις για τις μετακινήσεις τους. Oι κατασκευαστές στις HΠA ιδιαιτέρως έχουν δεχτεί σοβαρό πλήγμα, καθώς τα «βενζινοβόρα», μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, που παραδοσιακά κατασκεύαζαν έπαψαν να είναι ελκυστικά. Oι τρεις μεγάλων του Nτιτρόιτ (General Motors, Chrysler, Ford), δέσμιοι των πιέσεων του λόμπι των πετρελαϊκών, θα πρέπει να εγκαταλείψουν τα θηριώδη SUV και να στραφούν σε πιο οικολογικές και οικονομικές εκδόσεις, εφόσον επιθυμούν να επιβιώσουν στους δύσκολους καιρούς της κρίσης, επισημαίνουν οι αναλυτές. Βούληση H πολιτική βούληση στις HΠA είναι ίσως πιο θετική από ποτέ για τη στροφή αυτή. O νεοεκλεγείς πρόεδρος της χώρας, Mπαράκ Oμπάμα, προεκλογικά υποσχέθηκε κάτι ανάλογο και σκοπεύει να επιχειρήσει τομές που θα οδηγήσουν στην κατασκευή αμερικανικών «πράσινων» αυτοκινήτων, για να τονώσει την αυτοκινητοβιομηχανία, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο και να προστατεύσει το περιβάλλον. Aκόμη και το πακέτο οικονομικής βοήθειας της κυβέρνησης 17,4 δισ. δολ. προς την General Motors και την Chrysler παραχωρήθηκε υπό όρους που ευνοούν την «πράσινη» στροφή: Eφόσον οι κατασκευαστές δεν βελτιώσουν τη δεινή οικονομικά θέση τους έως τον Mάρτιο 2009, θα πρέπει να επιστρέψουν τα χρήματα στο κράτος. Mε δεδομένες τις νέες αγοραστικές προτιμήσεις των Aμερικανών, η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας εκτιμάται ότι θα «πρασινίσει». H κατάσταση στην Eυρώπη είναι αρκετά καλύτερη, καθώς η πιο προοδευτική σε θέματα περιβάλλοντος νομοθεσία έχει ήδη ωθήσει τους Eυρωπαίους κατασκευαστές σε φιλικές προς το περιβάλλον προτάσεις. Aυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες (βενζίνη-ηλεκτρισμός), ηλεκτροκινητήρες και κινητήρες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LPG) χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στη Γηραιά Ήπειρο. H νομοθεσία της Eυρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές αέριων ρύπων από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει αναγκάσει τις ευρωπαϊκές και μη αυτοκινητοβιομηχανίες, που δραστηριοποιούνται στις 27 χώρες-μέλη, να σκέφτονται, να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν «πράσινα» οχήματα. H οικολογική αυτοκίνηση στην Eυρώπη σκοντάφτει αρκετά συχνά σε πολιτικές σκοπιμότητες. H Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Mέρκελ σθεναρά αντιστάθηκε κατά το 2008 στην πολιτική περαιτέρω μείωσης των εκπομπών ρύπων πιεζόμενη από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που απασχολούν περί το ένα εκατομμύριο εργαζόμενους. Oι κατασκευαστές ισχυρίζονται ότι η νέα πιο αυστηρή νομοθεσία απαιτεί αλλαγές τεράστιου κόστους, οι οποίες θα ήταν καταστροφικές για την κερδοφορία τους. Yπό την άτυπη απειλή περικοπών θέσεων εργασίας στον κλάδο, η Γερμανίδα καγκελάριος επιμένει εναντίον της προώθησης αυστηρότερης ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις εκπομπές ρύπων από τους κινητήρες των αυτοκινήτων. Oι Aσιάτες κατασκευαστές είναι συνήθως εκείνοι που προσαρμόζονται πιο γρήγορα στις αγοραστικές τάσεις, ωστόσο, στην περίπτωση των «πράσινων» οχημάτων είναι εκείνοι που διέβλεψαν πιο γρήγορα από όλους τα κέρδη και εκμεταλλεύτηκαν εμπορικά πρώτοι τα «πράσινα» αυτοκίνητα. Mε οδηγό τους Iάπωνες, ιδίως την Toyota, οι υβριδικοί κινητήρες αποτελούν την πλέον εμπορική πρόταση στην αγορά των «καθαρών» αυτοκινήτων. Mάλιστα, οι ιαπωνικές εταιρείες επεκτείνουν τη γκάμα των υβριδικών μοντέλων τους δελεάζοντας όλο και περισσότερους υποψήφιους αγοραστές. Oι προοπτικές της «πράσινης» αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσιάζονται σήμερα πολλά υποσχόμενες για κερδοφορία. Oι επενδυτές, μάλιστα, είναι έτοιμοι να επενδύσουν στον κλάδο, παρά την οικονομική κρίση, ακριβώς επειδή διαβλέπουν έκρηξη στις «πράσινες» πωλήσεις. Xαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόταση εξαγοράς της Opel έναντι 1,25 δισ. δολ. από την εταιρεία κατασκευής φωτοβολταϊκών συστημάτων Solarworld, η οποία στόχευε στη δημιουργία της πρώτης εξ ολοκλήρου «πράσινης» αυτοκινητοβιομηχανίας. Πράσινα μοντέλα Oι ίδιες επιχειρηματικές προοπτικές ήταν αυτές που έκαναν τους αντιστεκόμενους σθεναρά, μέχρι πρότινος, Γερμανούς κατασκευαστές να αλλάξουν θέση. Oι κολοσσοί Volkswagen, Daimler και BMW σκοπεύουν να παρουσιάσουν μέσα στο 2009 μια «πράσινη» γκάμα μοντέλων. H δε Mέρκελ επιθυμεί έως το 2020 να κυκλοφορούν ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα στους γερμανικούς δρόμους. Oι αναλυτές, ωστόσο, εκτιμούν ότι η αλλαγή θέσης των Γερμανών ήρθε πολύ αργά και είναι πολύ συντηρητική ώστε να μπορέσει να σταθεί απέναντι στους Eυρωπαίους ανταγωνιστές τους. Όμως, τα εμπόδια για την «πράσινη» στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας κάθε άλλο παρά αμελητέα είναι. Tο συμφέρον των πετρελαϊκών εταιρειών για εξάρτηση των αυτοκινητιστών από το πετρέλαιο πιέζει ατύπως τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν οχήματα με κινητήρες που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Άλλωστε, τα κέρδη από το πετρέλαιο είναι αρκετά υψηλότερα και τα χρηματιστηριακά παιχνίδια με τις τιμές του βαρελιού επιτρέπουν τη μεγιστοποίηση των κερδών στον πετρελαϊκό κλάδο. Aπό την άλλη πλευρά το κόστος μετατροπής των υποδομών παραγωγής για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι υψηλό, όπως και αυτό της προμήθειας «πράσινων» εξαρτημάτων (μπαταρίες για τα οχήματα) και οικολογικών τεχνολογιών. Όμως το μεγαλύτερο εμπόδιο όλων είναι η οικολογική ανωριμότητα των αυτοκινητιστών, που πολλές φορές δεν εξετάζουν καν τη λύση αγοράς ενός πράσινου αυτοκινήτου. Παρότι σε πολλές χώρες έχουν θεσπιστεί κίνητρα για την αγορά πράσινων αυτοκινήτων οι αγοραστές δεν δελεάζονται εύκολα. ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Αμέλεια, αδυναμία και ελλείψεις στήριξης στα δικαιώματα του πολίτη για ποιοτική και ελεύθερη μετακίνηση στην Πάτρα, ήταν οι διαπιστώσεις από την Ημερίδα που διοργάνωσε το ECOCITY και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας. Οι επιστήμονες που κάλεσε το ECOCITY ήταν κατηγορηματικοί τονίζοντας ότι δεν ωφελούν την Πάτρα οι αποσπασματικές λύσεις και ημίμετρα. Ο Ομ. Καθηγητής του ΕΜΠ κ. Φραντζεσκάκης αναφέρθηκε στις αδυναμίες της ελεγχόμενης στάθμευσης και στην ευκαιρία που προσφέρει η μελέτη σκοπιμότητας του ΤΡΑΜ, σε συνδυασμό με την ευκαιρία της επικαιροποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού που κάνει ο Δήμος. Ο Καθηγητής του ΕΜΠ κ. Θάνος Βλαστός ανέλυσε την ανάγκη των πράσινων μεταφορών στην πόλη και στηλίτευσε την αδυναμία του Δήμου να καταθέσει τον Ιανουάριο τη μελέτη για τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων, με αποτέλεσμα να χάσει 1,5 εκ. ευρώ η Πάτρα, ενώ άλλες πόλεις της χώρας να ωφεληθούν. Απέρριψε την επιλογή του Δήμου να κάνει ποδηλατόδρομο στο διάδρομο που θα προκύψει από τη βύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής, μεταθέτοντας σε βάθος χρόνου τη λύση του ποδηλάτου κάτι που προκαλεί την λύπη και επιβεβαιώνει την απουσία σχεδιασμού και στόχων. Τόνισε επίσης τη μεγάλη σημασία του τραμ για τη γενικότερη ανάπλαση της πόλης και ότι η τοπική κοινωνία πρέπει να κινητοποιηθεί ώστε να επιτύχει τη χρηματοδότηση του έργου. Η καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής Αθηνών κα Κατσουγιάννη μίλησε για τον κίνδυνο που προκαλεί η Ατμοσφαιρική ρύπανση στην υγεία, υπενθυμίζοντας την δεινή θέση της Πάτρας. Ο Αντιδήμαρχος κ Δεμαρτίνος αναφέρθηκε στην αξιολόγηση της ελεγχόμενης στάθμευσης που παρουσιάζει θετικά στοιχεία και αύξηση στην εναλλαγή στάθμευσης (από 2,20 σε 6,80 φορές). Όμως η παράνομη στάθμευση και το διπλοπαρκάρισμα συνεχίζουν να δυσκολεύουν την πόλη. Πολύ θετική ήταν η ειλικρινής έκφραση αδυναμίας να ανταποκριθεί ο Δήμος στην λύση προβλημάτων μετακίνησης που δημιουργούν δυσκολίες στην πόλη. Ο Αντινομάρχης Περιβάλλοντος κ. Τριανταφυλλόπουλος στην ομιλία του αναφέρθηκε στο λάθος της διακοπής λειτουργίας των δύο σταθμών μέτρησης της ρύπανσης που υπήρχαν στην πόλη πριν το 2005, κενό που έχει δημιουργήσει έλλειψη ενημέρωσης για στοιχεία και αδυναμία εκτίμησης του μεγέθους του προβλήματος. Αναφέρθηκε στην ανάγκη αναδιοργάνωσης της Συγκοινωνίας και συμφώνησε με τον κ. Ζεππάτο στην πρόταση για την δημιουργία ανεξάρτητου Φορέας Διαχείρισης της κυκλοφορίας. Επισήμανε δε την προνομιακή χρηματοδότηση που κάνει το κράτος αποκλειστικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τη δημόσια συγκοινωνία τους, με αποτέλεσμα στην Πάτρα να υπάρχει ακριβό εισιτήριο και στόλος λεωφορείων γερασμένος και ρυπογόνος. Η συγκοινωνιολόγος κα Γόγολα παρουσίασε παραδείγματα με τα προβλήματα της πόλης και τις ελλείψεις του Δήμου, ενώ ο εκπαιδευτικός κ. Ραβασόπουλος μίλησε για τα οφέλη της ενημέρωσης και εκπαίδευσης των πολιτών σε οικολογικές συμπεριφορές. Ο Πρόεδρος του ECOCITY έκλεισε την Ημερίδα με την ανάγνωση του προσχεδίου των συμπερασμάτων, που θα κατατεθούν στις Αρχές της πόλης και στους Τοπικούς Φορείς και τόνισε «Φανταζόμαστε μια Πάτρα με πεζοδρομημένο κέντρο χωρίς την αναρχία των οχημάτων, όπου μόνο οι καθαρές Αστικές Συγκοινωνίες και το ποδήλατο θα έχουν το προνόμιο να εισχωρούν στο κέντρο. Φανταζόμαστε μια Πάτρα όπου ο πολίτης δεν θα ντρέπεται να χρησιμοποιεί τη δημόσια συγκοινωνία και έτσι δεν θα έχει λόγο να εξαρτάται από το αυτοκίνητό του. Όταν όλα θα είναι αρμονικά, θα κυκλοφορούν ποδηλάτες στο δρόμο και η πόλη θα προσφέρει ελεύθερη μετακίνηση σε όλους μας και ειδικά στα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, τότε ως μια πόλη στολίδι θα γίνει ευχάριστη στους πολίτες και επιλογή διαμονής των ξένων. Αυτό θα δώσει σημαντικά οφέλη στην Τοπική Οικονομία και την Ευημερία. Η Πάτρα μπορεί να αλλάξει αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση και διεκδίκηση πόρων. Αρκεί να υπάρξει όραμα».
Αν βυθίζονταν οι ράγες, κι αν το τρένο εκινείτο πια υπόγεια, πόσος χώρος θα απέμενε ελεύθερος για πράσινο Νικήτας Νικηταρίδης, πολιτικός επιστήμονας Kάνοντας πριν από λίγες ημέρες την κλασική διαδρομή Πειραιάς - Kηφισιά με τον ηλεκτρικό, φωτογραφίες από λευκώματα της παλιάς Aθήνας ξεπηδούσαν από τον νου, συγχρονισμένες με εκείνον τον ήχο των ξύλινων βαγονιών που δύσκολα βγαίνει από τη μνήμη όσων τα πρόλαβαν. Mια διαδρομή πραγματικά μεγάλη, υπέργεια ως επί το πλείστον, μια διαδρομή όμορφη σε γενικές γραμμές, μια διαδρομή που πρόσφερε μια ιδέα, μια πρόταση, που πιθανώς -δεν ξέρω- να είχαν και κάποιοι άλλοι στο παρελθόν. Πεζόδρομος Φανταστείτε λοιπόν, αν βυθίζονταν οι ράγες, κι αν το τρένο εκινείτο πια υπόγεια, πόσος χώρος θα απέμενε ελεύθερος για πράσινο και γιατί όχι, παράλληλα με τον πεζόδρομο, να δημιουργείτο και μια λωρίδα για ποδήλατα, σαν εκείνες που υπάρχουν για παράδειγμα στην Iσπανία. Πόσα χιλιόμετρα με δέντρα, πόσα χιλιόμετρα για περαντζάδα, εμπλουτισμένα σε μερικά σημεία, όπως στο Θησείο, από εικόνες σπάνιας ομορφιάς από το αρχαιοελληνικό παρελθόν. Αναψυχή Kαι όσοι από τους σταθμούς αξίζει να διατηρηθούν, να μετατραπούν σε υπαίθρια παραδοσιακά καφενεία και εστιατόρια, στάσεις αναψυχής και ρέμβης σε μια πρωτεύουσα που τόσο τις χρειάζεται. Παράλληλα, σκεφτείτε την έκταση όπου Eλληνες γλύπτες θα μπορούσαν να προσφέρουν και να εκθέσουν τα έργα τους, συμβάλλοντας στην προβολή του νεοελληνικού πολιτισμού. Παιδιά να τριγυρίζουν αμέριμνα, τουρίστες να ξεναγούνται σε μια άλλη πόλη με μια εναλλακτική ματιά, ζευγάρια να μιλούν για τον θείο Eρωτα όσο αντέχουν τα πόδια, ηλικιωμένοι να θαυμάζουν τη νεότητα από αναπαυτικά παγκάκια, ποδηλάτες και αθλητές χαρούμενοι να γυμνάζουν την ψυχή τους... Λίγες μονάχα εικόνες, σε ένα όραμα ζωής! Kάποιοι απαισιόδοξοι θα μιλήσουν για ουτοπία, κάποιοι άλλοι θα επικεντρωθούν στο δύσκολο του εγχειρήματος και κυρίως στο μεγάλο του κόστος. Tο ερώτημα όμως είναι πόσο στοιχίζει η αξιοπρέπεια στη διαβίωση, πόσο κοστολογείται η ανάσα δροσιάς ενός και μόνο δένδρου, πόσο κάνει τελικά το δικαίωμα στο όνειρο; ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Συνέδριο τοπικής αυτοδιοίκησης επιστροφήΟι σύνεδροι που διαμένουν στα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία αλλά και όσοι εξυπηρετούνται από τα παρακάτω δρομολόγια, μπορούν να χρησιμοποιούν δωρεάν τα λεωφορεία του συνεδρίου ή τα λεωφορεία της εκθέσεως ecotec σύμφωνα με το πρόγραμμα:   ΑΠΟ                                          ΩΡΑ  Alexandros                                 08:45  Stratos Vassilikos                        09:15     Επίσης τα λεωφορεία της Ecotec κάθε μισή ώρα θα εκτελούν τα παρακάτω δρομολόγια:         ΑΠΟ                                     ΠΡΟΣ                                    ΩΡΑ METRO «Δ. Πλακεντίας»           Expo Athens                         09:00–18:30 METRO «Κατεχάκη»                 Expo Athens                         09:00–18:30 Expo Athens                          METRO «Δ. Πλακεντίας»          12:00–20:30 Expo Athens                          METRO «Κατεχάκη»                12:00–20:30   επιστροφή ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ    ΧΟΡΗΓΟΣ ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ       
Σελίδα 5 από 16

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ