priligy tablets buy priligy online dapoxetine purchase priligy pills dapoxetine tablets dapoxetine 60mg buy dapoxetine priligy online priligy 30mg priligy 30 mg dapoxetine 30mg dapoxetine priligy priligy 60 mg where can i buy dapoxetine dapoxetine dosage dapoxetine online priligy online pharmacy priligy uk buy dapoxetine online priligy dosage generic priligy priligy results buy priligy tablets dapoxetine price dapoxetine online pharmacy priligy dapoxetine buy where can i buy priligy dapoxetine pills where to buy priligy dapoxetine 30 priligy prescription buy dapoxetine 60mg priligy medicine dapoxetine online purchase priligy price buy priligy dapoxetine online priligy dapoxetine 30mg order priligy online where to buy dapoxetine priligy 30mg tablets dapoxetine uk where can i get priligy dapoxetine generic priligy effectiveness priligy 60 mg tablets dapoxetine 60 mg online priligy without prescription order priligy dapoxetine tablets 60 mg dapoxetine prescription where to get dapoxetine priligy dapoxetine 60mg dapoxetine drug viagra with dapoxetine dapoxetine 30 mg tablet priligy 60 mg price priligy pharmacy dapoxetine for sale priligy tabletes dapoxetine sildenafil where to get priligy priligy tablets uk dapoxetine effects order dapoxetine does priligy work dapoxetine order online dapoxetine alternative dapoxetine tablets price where to buy dapoxetine online cialis with dapoxetine dapoxetine tablets 30 mg dapoxetine tablets online sildenafil and dapoxetine priligy and viagra priligy drug priligy 30mg price priligy for sale priligy tab 30mg tadalafil dapoxetine dapoxetin bestellen premature ejeculation tablets priligy 60mg dapoxetine and sildenafil tablets priligy cost dapoxetine and sildenafil dapoxetine poxet 60 buy priligy cheap dapoxetine 30mg buy online priligy dapoxetina dapoxetine combination dapoxetine 90mg priligy 60 dapoxetine and viagra dapoxetin 60mg priligy pills for sale dapoxetine best price cheap priligy cialis and dapoxetine tadalafil and dapoxetine how to use dapoxetine priligy canada viagra and priligy dapoxetine usa cialis dapoxetine priligy and cialis together viagra dapoxetine dapoxetine pills for sale priligy and viagra combination generic priligy online priligy in usa sildenafil with dapoxetine cialis with dapoxetine review stop premature ejeculation priligy viagra dapoxetine and viagra together buy dapoxetine cheap priligy review uk buy generic priligy online how long does priligy last cialis last longer dapoxetine canada what is priligy priligy tablets review can you take priligy with viagra cialis plus dapoxetine dapoxetine and cialis together sildenafil dapoxetine combination priligy and viagra together dapoxetine and cialis tadalafil with dapoxetine online cialis priligy what is dapoxetine buy cheap priligy online can i take priligy with viagra generic dapoxetine online sildenafil dapoxetine tablets sildenafil and dapoxetine combination how to take priligy cialis and priligy together does dapoxetine work how to use dapoxetine tablets tadalafil dapoxetine combination dapoxetine 60 priligy combined with cialis tadalafil dapoxetine tablets cheap dapoxetine how to use dapoxetine and sildenafil tablets viagra priligy priligy usa do you need a prescription for priligy dapoxetine sildenafil combination priligy how long does it last what is dapoxetine and sildenafil tablets priligy cheap tadalafil and dapoxetine tablets sildenafil plus dapoxetine dapoxy 60 can priligy be taken with cialis dapoxetine and tadalafil dapoxetina 30mg dapoxetine for sale online dapoxetine vs viagra dapoxy 60 mg priligy 30 mg or 60 mg priligy cialis together priligy canada pharmacy sildenafil with 30mg of dapoxetine dapoxetin tablete can you take dapoxetine with viagra dapoxetine with sildenafil dapoxetine tadalafil combination dapoxetine and sildenafil tablets dosage dapoxetine and sildenafil combination tadalafil plus dapoxetine how to get priligy dapoxetine half life dapoxetine canadian pharmacy how long does priligy last for priligy dose priligy original dapoxetine sildenafil tablets ever long tablet benefits dapoxetin priligy last longer deutsch everlong dapoxetine original priligy online priligy buy online canada dapoxetine plus sildenafil sildenafil dapoxetine dosage does dapoxetine really work dapoxetine and sildenafil tab priligy canada where to buy priligy 30 mg 3 tablet priligy in canada priligy united states dapoxetine and sildenafil tablet ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
A-
 A 
A+
Open login
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
Ξεκινάνε οι προτάσεις των μαθητών από 27 πόλεις για τις Πράσινες Μεταφορές Με τη συστράτευση σημαντικών επιστημονικών ιδρυμάτων, οργανισμών και φορέων, ανακοινώθηκε η εκστρατεία «ECOMOBILITY 2008-9», που διοργανώνει το ECOCITY για έκτη συνεχόμενη χρονιά. Πρόκειται για μία σημαντική ενέργεια ευαισθητοποίησης, που καλλιεργεί την περιβαλλοντική αντίληψη των νέων μας και αναδεικνύει τα προβλήματα που δημιουργούν τα Μέσα Μετακίνησης στις πόλεις. Το περιεχόμενο της εκστρατείας παρουσιάστηκε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, την Πέμπτη 22 Ιανουαρίου  2009, στο εντευκτήριο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών «Κωστής Παλαμάς». Με μήνυμά του ο Επίτροπος Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Σταύρος Δήμας τόνισε ότι η εκστρατεία αυτή συμβάλλει σημαντικά στην διάπλαση της περιβαλλοντικής αντίληψης των εφήβων μας και αποτελεί κορυφαία επένδυση για το μέλλον και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στις πόλεις. Στη διάρκεια της εκδήλωσης, όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι της Πολιτείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Επιστημονικών Ιδρυμάτων, των Φορέων, καθώς και εκπαιδευτικοί, ο Πρόεδρος του ECOCITY κ. Θάνος Ζαφειρόπουλος παρουσίασε το περιεχόμενο της Εκστρατείας για τη νέα περίοδο και ανακοίνωσε τις πόλεις με τις ομάδες Γυμνασίων που συμμετέχουν. Ο Διευθυντής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κ. Ιερόθεος Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στο ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην περιβαλλοντική καλλιέργεια των νέων, καθώς και στην φιλοξενία και περιήγηση της νικήτριας ομάδας στις Βρυξέλλες το καλοκαίρι. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΚΕΔΚΕ και Δήμαρχος Λαμιέων κ. Γιώργος Κοτρωνιάς, μίλησε για την πρωτοβουλία που απευθύνεται στους μαθητές, οι οποίοι αποτελούν το μέλλον και την ελπίδα της κοινωνίας. Τόνισε δε πως η ενεργή συμμετοχή τους στο πρόγραμμα της οικολογικής μετακίνησης, βοηθά στην ενημέρωση και στην ευαισθητοποίηση τους.Στη συνέχεια ο Καθηγητής κ. Γεώργιος Πανηγυράκης παρουσίασε τα συμπεράσματα από την εργασία που πραγματοποιεί κάθε χρόνο το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΜΒΑ OΔΕ & ΜΕ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σχετικά με διαμόρφωση της στάσης των μαθητών στην μετακίνηση και στην περιβαλλοντική συμπεριφορά. Χαιρετισμό απηύθυνε  επίσης ο Γ. Γ. του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Τζωάννος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής για τις Πράσινες Μεταφορές  του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Αλέξανδρος Βραχνός. Με το σύνθημα «Οι Μαθητές ερευνούν, οι Πόλεις ενημερώνονται, η Κοινωνία ευαισθητοποιείται» και με την πεταλούδα για έμβλημα, ομάδες μαθητών από είκοσι επτά πόλεις της Ελλάδος θα  μελετήσουν τις υπάρχουσες συνθήκες και θα προτείνουν τρόπους για τη σωστή χρήση των Μέσων Μεταφοράς στην πόλη τους με σκοπό τη μείωση εκπομπών που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα και επηρεάζουν την υγεία. Στην διάρκεια της εκστρατείας οι ομάδες, που αποτελούνται από επτά μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, ερευνούν την πόλη τους και μελετούν τα προβλήματα που προέρχονται από τα Μέσα Μετακίνησης και την αλόγιστη χρήση τους. Στην περίοδο Φεβρουαρίου-Μαρτίου, σε ειδική εκδήλωση που θα διοργανωθεί σε κάθε πόλη,  οι μαθητές θα παρουσιάσουν τις προτάσεις και τις λύσεις για την περιοχή τους, μέσα από δημιουργικές προσεγγίσεις και ιδέες που είναι ελεύθεροι να επιλέξουν (θεατρικά δρώμενα, video, τραγούδια, κατασκευές, ζωγραφική, χορό κ.ά.). Η καλύτερη εργασία που θα επιλεγεί από τις Επιτροπές Αξιολόγησης, θα ανακοινωθεί σε ειδική εορταστική Τελετή στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών, το Σάββατο 4 Απριλίου 2009. Τα μέλη της νικήτριας ομάδας θα φιλοξενηθούν στις Βρυξέλλες από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την περιβαλλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενώ τους μαθητές υποδέχεται και το Γραφείο του Επιτρόπου Περιβάλλοντος κ. Σταύρου Δήμα. Οι τέσσερις πιο δημιουργικές εργασίες θα επιβραβευθούν με φιλοξενία των μαθητών, για μια εβδομάδα, στην περιβαλλοντική κατασκήνωση “ECOCAMP” στη Ροδέα Καλαβρύτων, που διοργανώνει το ECOCITY κάθε χρόνο τον Αύγουστο.Από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, επιλεγμένες εργασίες και δημιουργίες των μαθητών θα παρουσιαστούν σε ειδική Έκθεση που θα λειτουργήσει στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Πληροφόρησης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος.Κύριος Χορηγός της Εκστρατείας είναι η Toyota Ελλάς και το Toyota Fund For Europe.Χορηγοί Επικοινωνίας είναι η εφημερίδα Απογευματινή, τα περιοδικά Auto Motor und Sport, Auto Tρίτη, Κεφάλαιο, Re:CSR, Ecotec και Περιβάλλον 21. Υποστηρικτές είναι η εταιρία καυσίμων JETOIL, ο ασφαλιστικός οργανισμός ING και η διαφημιστική εταιρία JNL+. Aρωγοί είναι το Aττικό Μετρό, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος»  και  η εταιρία  Inform Π. Λύκος Α.Ε. Πληροφορίες για στοιχεία και τις ημερομηνίες των εκδηλώσεων σε κάθε πόλη, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να διαβάσουν στον ειδικό δικτυακό τόπο που έχει δημιουργήσει το ecocity στη διεύθυνση  www.ecomobility.gr 
Πολλαπλά οφέλη του ecodriving Οι αρχές της oικονομικής - oικολογικής οδήγησης (ecodriving) εισάγονται από 1ης Ιανουαρίου 2009 τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στην εξεταστική διαδικασία για την απόκτηση άδειας οδήγησης. Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ήδη εστάλη στις αρμόδιες διευθύνσεις των νομαρχιών και στις Ομοσπονδίες Εκπαιδευτών η διδακτέα ύλη και οι σχετικές ερωτήσεις, οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στο Μηχανογραφικό Σύστημα Εξέτασης, προκειμένου να εξετάζονται οι οδηγοί τόσο κατά τη θεωρητική όσο και κατά την πρακτική εξέταση. Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Ολλανδία και η Σουηδία. Αλλά και η Γερμανία και η Αυστρία έχουν εισάγει ήδη το ecodriving στην θεωρητική εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών. Υπολογίζεται ότι με την εφαρμοφή των αρχών του ecodriving η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μπορεί να φτάσει από 10% μέχρι και 25%. Σε επίπεδο ασφάλειας, επίσης, μπορεί να επιτευχθεί μείωση του αριθμού των ατυχημάτων από 10% έως 25%. Τέλος η οικολογική - οικονομική οδήγηση αποφέρει οφέλη και ως προς την προστασία του περιβάλλοντος, όπως σημαντική μείωση της ηχορύπανσης αλλά και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. in.gr
Ενα νέο υλικό που μπορεί να επιταχύνει την ανάπτυξη οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο σχεδίασε ερευνητική ομάδα του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Πρόκειται για ένα υλικό προηγμένης τεχνολογίας, που θα μπορούσε να δώσει την απάντηση για τον σχεδιασμό των ντεπόζιτων που θα χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα υδρογόνου. Η αποτελεσματική και ασφαλής αποθήκευση του υδρογόνου παραμένει στόχος χιλιάδων ερευνητών σε όλο τον κόσμο. Το υδρογόνο προσφέρει μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα από το πετρέλαιο και συνεπώς χρειάζεται μεγαλύτερες δεξαμενές για την αποθήκευση της ίδιας ποσότητας ενέργειας. Η συμπίεσή του θα έλυνε εν μέρει το πρόβλημα, ωστόσο αυτή η διαδικασία θα ήταν ενεργοβόρος και θα περιόριζε την αποδοτικότητα του συστήματος. Ακόμα ένα πρόβλημα είναι ότι το υδρογόνο είναι εύφλεκτο και εκρηκτικό, δυσκολεύοντας την ανάπτυξη δεξαμενών που παραμένουν ασφαλείς έπειτα από σύγκρουση. Τώρα, τρεις ερευνητές από την Κρήτη παρουσιάζουν στο περιοδικό «Νano Letters» ένα υλικό που σχεδόν πληροί τις προδιαγραφές του υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ. Ο επίκουρος καθηγητής στην Φυσικοχημεία, Γ. Φρουδάκης, είναι επικεφαλής της ομάδας που αποτελείται από τον Εμ. Τυλιανάκη, μέλος ΕΤΕΠ στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών, και τον φοιτητή Γ. Δημητρακάκη. Οι παραπάνω ερευνητές σχεδίασαν στον υπολογιστή μια αποθηκευτική δομή, η οποία αποτελείται από παράλληλα φύλλα γραφένιου (στρώματα άνθρακα με πάχος μόλις ενός ατόμου), τα οποία στη συνέχεια σταθεροποιούνται από κάθετες στήλες νανοσωλήνων άνθρακα (μικροσκοπικών κυλίνδρων περίπου 50.000 φορές λεπτότερων από μια ανθρώπινη τρίχα). Ιόντα λιθίου που προστέθηκαν στο σχέδιο βελτιώνουν την αποθηκευτική ικανότητα του σύνθετου υλικού. «Το υλικό μας έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί έναν μεγάλο αριθμό μορίων υδρογόνου, χωρίς τη βοήθεια εξωτερικής πίεσης», αναφέρει ο δρ Φρουδάκης και προσθέτει: «Επομένως, αυτό το υλικό θα ήταν ασφαλέστερο για χρήση σε εφαρμογές αυτοκίνησης και θα προσέφερε μικρότερους χρόνους για το γέμισμα από οποιοδήποτε σημερινό υλικό». Σύμφωνα με τους 3 επιστήμονες, το νέο υλικό (pillared graphene) μπορεί θεωρητικά να αποθηκεύσει μέχρι 41 γραμμάρια υδρογόνου ανά λίτρο, καλύπτοντας σχεδόν τις αντίστοιχες προδιαγραφές του αμερικανικού υπουργείου Ενέργειας (45 γρ. ανά λίτρο) για εφαρμογές στις μεταφορές.ΕΘΝΟΣ
Βάζω πρώτη και ξεκινάω. Αλλάζω γρήγορα σε δευτέρα. Στις 2.000 στροφές τρίτη. Ως εδώ καλά. Το τιμόνι τρέμει βέβαια, και όσο για το φανάρι; Το πέρασα με κόκκινο! Ευτυχώς, όμως, αποφύγαμε τις απώλειες, αφού… πολύ απλά επρόκειτο για προσομοιωτή οδήγησης και συγκεκριμένα «eco-driving».«Eco-driving» ή οικολογική οδήγηση είναι ένας έξυπνος τρόπος οδήγησης, ο οποίος συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο θερμοκηπίου και βασίζεται στο χαμηλό αριθμό στροφών. Το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή, από τις συνήθειες των Αθηναίων, όπως θα μπορούσε να διαπιστώσει κάθε οδηγός σε αυτήν την πόλη! Στο πλαίσιο της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μετακίνησης» και μέχρι το Σάββατο οι Αθηναίοι όμως θα έχουν την ευκαιρία πάρουν μια γεύση τού τι σημαίνει οικολογική οδήγηση τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη. Στην πλατεία Κοτζιά έχει στηθεί από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) ένα εξελιγμένο σύστημα προσομοίωσης αυτοκινήτου με κομπιούτερ, τιμόνι, ταχύτητες και πετάλια, το οποίο περιμένει να δώσει βαθμολογία: Πόσο οικολογικά μπορούμε να οδηγήσουμε, λοιπόν;«Οι οδηγοί δεν έχουν οικολογική συμπεριφορά στο τιμόνι γιατί κανείς δεν τους έχει εκπαιδεύσει να έχουν», μας εξηγεί ο Δημήτρης Κυριακάκης, δάσκαλος οδήγησης, που έχει λάβει συμπληρωματική εκπαίδευση eco-driving. «Το βασικό λάθος που κάνει ένας οδηγός στην πόλη», αναφέρει ο κ. Κυριακάκης, «είναι ότι γκαζώνει. Περιμένει να φτάσουν και να ξεπεράσουν πολλές φορές τις 3.000 οι στροφές για να αλλάξει ταχύτητα. Εχει μάθει να δίνει στροφές, γιατί νομίζει πως έτσι κερδίζει χρόνο. Επίσης, όμως, πρόβλημα δημιουργεί η συνεχής αλλαγή ταχυτήτων. Μέσα σε κατοικημένη περιοχή αλλάζουν πάνω από 60 φορές δευτέρα-τρίτη! Στη δε κίνηση υπάρχουν αυτοί οι νεαροί που, αντί να έχουν νεκρά, είναι μονίμως με πρώτη και μαρσάρουν! Τι θα κερδίσει να φύγει λίγα δευτερόλεπτα πιο γρήγορα; Είναι πολλά που δεν γνωρίζει ο κόσμος»… …και κυρίως ότι σε, ίσο χρόνο ταξιδιού, με τον καινούργιο οικολογικό τρόπο οδήγησης κερδίζει 5-10% εξοικονόμηση καυσίμου, 10-25% λιγότερα ατυχήματα, σημαντική μείωση της ηχορύπανσης, μείωση κόστους συντήρησης οχήματος, ακόμα και μείωση του άγχους κατά την οδήγηση. Οι βασικές αρχές του «eco-driving» συνοψίζονται σε ένα δεκάλογο με δέκα απλά βήματα που μπορεί ο καθένας μας να ακολουθήσει. Τι από αυτά κάνουμε ήδη και τι όχι; Ο ΕΤ έκανε το τεστ σε τρεις οδηγούς: μια κοπέλα, ένα νεαρό άντρα και έναν έμπειρο οδηγό. Η Κατερίνα Παπαμιχαήλ τα πήγε καλά ως προς την οδήγηση σε στροφές, την ομαλή επιβράδυνση και την αποφυγή άσκοπης χρήσης του κλιματιστικού, αλλά όπως παραδέχθηκε: «Αλλάζω ταχύτητα σε περισσότερες από 3.000 στροφές και είναι αλήθεια ότι δεν σβήνω τον κινητήρα στις σύντομες στάσεις. Τώρα τελευταία πρωτοάκουσα για τον οικολογικό τρόπο οδήγησης, κυρίως από μεγαλύτερους που με συμβούλεψαν την ώρα που οδηγούσα, επισημαίνοντας κάποια λάθη». Σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα οικολογικής συμπεριφοράς κυμαίνεται ένας έμπειρος οδηγός, ο Νικηφόρος Παπαδάκης, 63 ετών, ο οποίος κάνει συχνά αλόγιστη χρήση του κλιματιστικού, μπαίνει απότομα στις στροφές, ενώ επίσης χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό το φρένο. «Εχω μάθει να οδηγώ με ένα συγκεκριμένο τρόπο, χωρίς να έχω ακούσει ποτέ για οικολογική-οικονομική οδήγηση». Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως και για τον 35χρονο Αγη Εμμανουηλίδη, ο οποίος έχει ασχοληθεί αρκετά με το θέμα του «eco-driving» και εφαρμόζει τους περισσότερους από τους κανόνες του: «Ενημερώθηκα κυρίως μέσα από το Ιντερνετ, ενώ ζήτησα και τη γνώμη ειδικών. Το πρώτο που μ’ ενδιαφέρει είναι να κάνω οικονομία στη βενζίνη και έπειτα το περιβάλλον». Σε οκτώ χώρες της Ευρώπης Εκπαίδευση, πρωταθλήματα και διαγωνισμοί Στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «eco-driving» συμμετέχουν μαζί με την Ελλάδα άλλες επτά χώρες της Ευρώπης: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Φινλανδία, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία. Με διάφορες δράσεις και πρακτικές, οι παραπάνω χώρες προσπάθησαν να επικοινωνήσουν στον κόσμο τις αρχές της οικολογικής οδήγησης: στην Αυστρία διοργάνωσαν πρωτάθλημα για οδηγούς και σχολές οδηγών, στο Βέλγιο ξεκίνησαν με επτά μεγάλες εταιρίες επαγγελματιών οδηγών, ενώ επίσης λειτουργούν τέσσερα δίκτυα εκπαίδευσης για οδηγούς που έχουν ήδη δίπλωμα. Στην Τσεχία έψαξαν ανάμεσα σε πολλούς διαγωνιζομένους τους «A-class οδηγούς».Στη Φινλανδία έχουν περάσει στη δεύτερη φάση ήδη από το 2007 με «eco-driving» κουίζ στο site και με δωρεάν μαθήματα, ενώ στην Πολωνία λειτουργούν δύο «eco-driving» προγράμματα εκπαίδευσης για δασκάλους. Στο Ην. Βασίλειο έδωσαν μέσα στο Ιούλιο 6.500 ευρώ στον καλύτερο «eco-driver» κατά τη διάρκεια του British Motor Show, ενώ ετοιμάζουν εθνικό διαγωνισμό με έπαθλο 13.000 ευρώ και ένα μαραθώνιο 400 μιλίων «eco-driving challenge». Η Ολλανδία, τέλος, είναι αυτή που έχει τη μεγαλύτερη παράδοση στην οικολογική οδήγηση (από το 1988) και έχει διαθέσει συνολικά 35 εκατομμύρια ευρώ σε προγράμματα από το 1999, μετά το Κιότο. Και στις ΗΠΑ, όμως, προωθείται η οικολογική οδήγηση με πρωτοπόρες Πολιτείες την Καλιφόρνια και το Κολοράντο, ενώ η ένωση αυτοκινητεμπόρων θέσπισε το δωρεάν «πράσινο τσεκ απ» (λάστιχα κ.λπ.) για όλους. Ο δεκάλογος του «eco-driving» 1. Αλλάξτε ταχύτητα στις 2.000 με 2.500 στροφές.2. Οδηγείτε σταθερά, χρησιμοποιώντας τις μεγάλες ταχύτητες του κιβωτίου. Απoφύγετε άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων. Τα συστήματα διατήρησης σταθερής ταχύτητας, τα γνωστά ως «cruise control», βοηθούν αποφασιστικά στην ήπια οδήγηση με σταθερή ταχύτητα.3. Επιβραδύνετε ομαλά, αφήνοντας νωρίς το γκάζι. 4. Σβήστε τον κινητήρα ακόμη και σε σύντομες στάσεις (άνω του 1 λεπτού).5. Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου σας τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Πίεση μικρότερη κατά 25% σημαίνει περίπου 2% περισσότερο καύσιμο.6. Aποφύγετε τη μεταφορά περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής. Κάθε πρόσθετο εξάρτημα που τοποθετείτε στο όχημα αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση και επομένως και την κατανάλωση καυσίμου. 7. Χρησιμοποιήστε κλιματισμό μόνο όταν είναι απαραίτητος. Μην τον ρυθμίζετε κάτω από τους 23οC. Ασκοπη χρήση του κλιματιστικού οδηγεί μέχρι και σε 20% μεγαλύτερη κατανάλωση.8. Στις ανηφόρες κινηθείτε με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα του κιβωτίου και χρησιμοποιήστε σχεδόν όλο το γκάζι. Στις κατηφόρες εκμεταλλευτείτε την ταχύτητα που αποκτά το όχημα χωρίς να πατάτε γκάζι. 9. Οδήγηση σε στροφές. Επιβραδύνετε ομαλά πριν από τη στροφή, εάν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου. Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου και είναι και επικίνδυνα.10. Κάντε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος. Πράσινα απορριμματοφόρα στους δρόμους της Αθήνας Φιλικά προς το περιβάλλον, προς τον οδηγό τους και τα άλλα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν «Το eco-driving αναγνωρίζεται ως το πλέον αποτελεσματικό μέτρο πολιτικής για την προστασία του περιβάλλοντος, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», μας λέει η διευθύντρια του Τμήματος Μεταφορών του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) Μαρία Ζαρκαδούλα και συνεχίζει: «Στόχος μας είναι να εφαρμοστεί, εκτός από τους οδηγούς Ι.Χ., κυρίως στους στόλους εταιριών, τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών».Σε αυτή τη λογική, ο Δήμος Αθηναίων, σε χθεσινή εκδήλωση που διοργάνωσε σε συνεργασία με το ΚΑΠΕ στην πλατεία Κοτζιά, έδωσε το λόγο στους οδηγούς των πράσινων απορριμματοφόρων του δήμου, οι οποίοι αναφέρθηκαν στους κανόνες της οικολογικής οδήγησης, εφαρμόζοντας στην πράξη το «eco-driving». «Δεν είναι μόνο φιλικά προς το περιβάλλον. Είναι εξίσου φιλικά προς τον οδηγό και τα άλλα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους», μας λέει ο Νεκτάριος Ρεμεντέλας, που οδηγεί τα καινούργια απορριμματοφόρα εδώ κι ένα μήνα. Στην εκδήλωση μίλησε και ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων, Γιώργος Δημόπουλος, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων: «Υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο ώστε η Αθήνα να γίνει μια πράσινη πόλη και περιβαλλοντικά πιο φιλική για τους κατοίκους της.Για αυτό ακριβώς ο Δήμος Αθηναίων οργάνωσε το πρώτο πρόγραμμα οικολογικής οδήγησης. Βρισκόμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και πιστεύουμε ότι θα αλλάξουμε τη συνείδηση των συμπολιτών μας, θα σταματήσουμε να οδηγούμε επιθετικά και θα μετακινηθούμε σιγά σιγά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς». ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Σελίδα 6 από 16

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ