A-
 A 
A+
Open login
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
Με σύνθημα "Ανοίγουμε το δρόμο στο ποδήλατο - Προστατεύουμε το περιβάλλον" χιλιάδες Αθηναίοι αναμένεται να τρέξουν στον 17ο Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας, που διοργανώνει την Κυριακή 21 Οκτωβρίου ο Οργανισμός Νεολαίας και Άθλησης του Δήμου Αθηναίων.Χορηγός επικοινωνίας είναι η ΕΡΤ Α.Ε Η εκκίνηση του Ποδηλατικού Γύρου θα δοθεί στις 10.00 π.μ. στην Πλατεία Κοτζιά. Η φετινή διοργάνωση που είναι αφιερωμένη στον άνθρωπο και το περιβάλλον, επιδιώκει να αναδείξει την προσφορά του ποδηλάτου και της άθλησης, στην υγεία και τη ψυχική ευεξία του σύγχρονου ανθρώπου, με αφορμή τις δραματικές κλιματολογικές αλλαγές του πλανήτη. Και σε αυτή τη διοργάνωση υπάρχει μέριμνα για τα άτομα με Αναπηρίες που θα τρέξουν στη διαδρομή των 700μέτρων. Η εκκίνηση για τα Α.με.Α. θα γίνει στην πλατεία Μοναστηρακίου επίσης στις 10:00πμ Ο τερματισμός και για τις δυο διαδρομές θα γίνει στην Πλατεία Κοτζιά Αναλυτικά, οι διαδρομές έχουν ως εξής: Μεγάλη (7,7χλμ): πλ. Κοτζιά, Αθηνάς, Ομόνοια, Σταδίου, Σύνταγμα, Φιλελλήνων, λεωφ. Αμαλίας, λεωφ. Συγγρού, Αθ. Διάκου, Αρδηττού, Βασ. Κων/νου, Βασ. Σοφίας, Πανεπηστημίου, Ομόνοια, Αγ. Κων/νου, Σωκράτους, Πειραιώς. Διαδρομή ΑμεΑ (700μ): πλ. Μοναστηρακίου, Αθηνάς, πλ. Κοτζιά ΕΡΤ
Με ρυθμούς... χελώνας θα κυκλοφορούν το 2010 τα αυτοκίνητα σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες του Λεκανοπεδίου μας, όπου ο κορεσμός αναμένεται να φτάσει και το 95%! Μοναδική λύση, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, η επέκταση της Αττικής Οδού, αλλά και άλλων περιφερειακών οδικών αξόνων του Λεκανοπεδίου, που θα έδιναν ανάσα στο διαρκώς επιδεινούμενο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Οι συγκοινωνιολόγοι κατά τη διάρκεια του «3ου οδοιπορικού για τις μετακινήσεις στην Αθήνα της επόμενης δεκαετίας» και με τη συμμετοχή του υπουργού Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη, ανέφεραν ότι κάθε χρόνο στο Λεκανοπέδιο κυκλοφορούν 150.000 νέα οχήματα. Σύμφωνα με τον καθηγητή του ΕΜΠ, Γιάννη Γκόλια, η Αττική Οδός είναι ήδη κορεσμένη σε πολλά σημεία, ενώ υπολογίζεται ότι ως το 2010 θα έχει πρόβλημα το τμήμα της από την Εθνική Οδό ως τον κόμβο της Δουκίσσης Πλακεντίας. «Η επέκταση της Αττικής Οδού, σε συνδυασμό με την επέκταση άλλων κυκλικών περιφερειακών οδικών αξόνων, θα μπορούσε να αποτελέσει μία ανάσα για την πρωτεύουσα», επισημαίνει ο κ. Γκόλιας. Την ίδια στιγμή, οι συγκοινωνιολόγοι αναφέρουν ως εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου τις πεζοδρομήσεις σημείων της πόλης ώστε να αποτρέπεται η διαμπερής κυκλοφορία οχημάτων και την ανάπτυξη ποδηλατόδρομων, που αποτελεί την πιο διαδεδομένη μέθοδο προώθησης εναλλακτικών μετακινήσεων. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως παρά το γεγονός ότι όλες οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης αντιμετωπίζουν ανάλογες καταστάσεις, στην Αθήνα το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξυμένο. Μάλιστα, επεσήμανε ότι από το 1990 μέχρι σήμερα τα Ι.Χ. έχουν αυξηθεί κατά 130%. Ο υπουργός επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για επέκταση και εκσυγχρονισμό των μέσων μεταφοράς, με στόχο την καλύτερη καθημερινότητα του πολίτη. Απαντώντας σε ερώτηση για τα αστικά διόδια που αποτελεί πάγια πρόταση των συγκοινωνιολόγων, ο κ. Χατζηδάκης υποστήριξε ότι απαιτείται χρόνος για να αποφασίσει ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν. «Τόσα χρόνια στην Ευρώπη έχω μάθει να συζητάω με όλους τους φορείς πριν πάρω αποφάσεις. Μην μου ζητάτε μια εβδομάδα στο υπουργείο να επιλύσω σοβαρά θέματα», τόνισε. Παράνομη στάθμευση Ιδιαίτερα έντονο πρόβλημα που επηρεάζει άμεσα την κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική είναι η παράνομη στάθμευση. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Αθηναίων, Χρόνη Ακριτίδη, ως τον Αύγουστο «κόβονταν» καθημερινά τουλάχιστον 400 κλήσεις για παράνομη στάθμευση. Κι αυτό τη στιγμή που η αστυνόμευση δε θεωρείται επαρκής, καθώς -όπως προσέθεσε ο κ. Ακριτίδης- θα χρειάζονταν τουλάχιστον 2.300 έλεγχοι την ώρα για να είναι πλήρως αποτελεσματικό το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης. Σημειώνεται ότι από τον Φεβρουάριο αναμένεται να τοποθετηθούν τα νέα παρκόμετρα που θα αφορούν σε 5.500 νέες θέσεις στάθμευσης, πολλές εκ των οποίων θα παραχωρηθούν στους μόνιμους κατοίκους, όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο δήμος Αθηναίων. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα - Κορεσμένοι κατά 95% οι περισσότεροι δρόμοι της Αθήνας μέχρι το 2010. - Κάθε χρόνο κυκλοφορούν στο Λεκανοπέδιο 130.000 νέα αυτοκίνητα. - Από το 1990 μέχρι σήμερα τα Ι.Χ. έχουν αυξηθεί κατά 130%. - Η μέση ταχύτητα στην Αθήνα είναι 12-14 χιλιόμετρα, ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 18-20 χιλιόμετρα. - Παρκόμετρα σε 5.500 νέες θέσεις θα τοποθετηθούν από τον Φεβρουάριο. ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Ξεκίνησε αυτόν τον μήνα η λειτουργία της ηλεκτροκίνητης γραμμής του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης προς το Λιτόχωρο. Αξίζει να ειπωθεί πως πρόκειται για την πρώτη ηλεκτροκίνητη γραμμή στην Β. Ελλάδα και θα εξυπηρετεί καθημερινά 3.000 επιβάτες περίπου. Μέσα στο 2008 αναμένεται να ολοκληρωθεί επίσης και η γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης πλην του ορεινού τμήματος Τιθορέας- Δομοκού όπου τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη. Χάρη στους νέους συρμούς Desiro Electric οι οποίοι είναι σε θέση να αναπτύσσουν ταχύτητες 160 χλμ./ώρα, το δρομολόγιο της νέας γραμμής από τη Θεσσαλονίκη ως το Λιτόχωρο (μήκους 98 χλμ.) διαρκεί 55 λεπτά. Οι συρμοί του Προαστιακού διέρχονται από τρεις νομούς της Β. Ελλάδος (Θεσσαλονίκης, Ημαθίας και Πιερίας) και εξυπηρετούν 8 σταθμούς με 16 δρομολόγια που εκτελούνται ανά μια ώρα και προς τις δύο κατευθύνσεις από τις 05:00- 24:00. Το κόστος του εισιτηρίου ανέρχεται στα 6? και μετ' επιστροφής για την ίδια διαδρομή κοστίζει 10? και ισχύει για έναν μήνα. Σημειώνεται πως στο έργο ηλεκτροκίνησης που παραδόθηκε περιλαμβάνεται και το κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Θεσσαλονίκη ενώ η εναέρια γραμμή ηλεκτροδότησης έχει σχεδιαστεί προκειμένου να επιτρέπει την ανάπτυξη ταχυτήτων έως και 250 χλμ./ώρα από τους συρμούς. Την άνοιξη του 2008 η ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα επεκταθεί έως και τον Δομοκό ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης- Σερρών με μήκος 126 χλμ. και 24 ενδιάμεσους σταθμούς. Η συνολική διάρκεια της διαδρομής στο συγκεκριμένο δρομολόγιο του Προαστιακού θα ανέρχεται στις 2 ώρες και 15 λεπτά. pathfinder.gr
Οδηγώντας... γιόρτασαν οι Αθηναίοι την Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο! Σε αντίθεση, οι μετακινήσεις όλων των επιβατών μέσων μαζικής μεταφοράς έγιναν δωρεάν. Είναι η πρώτη φορά που η ευρωπαϊκή εβδομάδα μετακίνησης, γιορτάστηκε στη χώρα μας χωρίς να απαγορευτεί ούτε για μία ημέρα η χρήση Ι.Χ. στο κέντρο της Αθήνας, παρά το γεγονός ότι το βασικό μήνυμα ήταν οι «Δρόμοι για τους ανθρώπους». Αυτό προκάλεσε και την αντίδραση των συγκοινωνιολόγων, οι οποίοι αναφέρουν χαρακτηριστικά «Η πολιτεία δεν τόλμησε έστω και για μία ημέρα να ενοχλήσει τους χρήστες Ι.Χ. και να διαφημίσει τα πλεονεκτήματα των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης ή της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς». Συμφόρηση Την ίδια στιγμή η Αθήνα δείχνει να μην μπορεί να ανταποκριθεί στην ιδιαίτερα αυξημένη χρήση Ι.Χ. καθώς μέσα στα επόμενα δύο χρόνια τουλάχιστον εννέα κεντρικοί άξονες της πρωτεύουσας θα παρουσιάζουν κορεσμό, που θα κυμαίνεται μεταξύ του 78% και 95%. Ως το 2010 ο κυκλοφοριακός φόρτος αναμένεται να έχει αυξηθεί κατά 10% ενώ και ο αριθμός των καθημερινών μετακινήσεων θα φτάσει τα 10 εκατομμύρια από 8 που είναι σήμερα. Και αυτό είναι αναμενόμενο, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, καθώς σήμερα μόνο τέσσερις στις δέκα καθημερινές μετακινήσεις γίνονται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όταν το αντίστοιχο ποσοστό σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες φτάνει το 70%. Μάλιστα δεν είναι τυχαίο ότι ο Ελληνας είναι έτοιμος να χώσει βαθιά το χέρι στην τσέπη πληρώνοντας διόδια στις πόλεις ώστε να περιοριστεί η μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά παραμένει... ανέτοιμος να χρησιμοποιήσει τα ΜΜΜ. Σε πρόσφατο Ευρωβαρόμετρο για τις μεταφορές, οι Ελληνες κατέλαβαν μία από τις πρώτες θέσεις στα ερωτήματα σχετικά με την αναγκαιότητα των περιοριστικών μέτρων ενώ είναι πρώτοι ανάμεσα στους Ευρωπαίους που υποστηρίζουν ότι η βελτίωση του περιβάλλοντος αλλά και η οδική ασφάλεια μπορεί να επιτευχθεί με έργα χρηματοδοτούμενα από διόδια. Την ίδια στιγμή μόνο το 26% των Ελλήνων υποστηρίζουν ότι τα δημόσια μέσα αποτελούν τον βασικό τρόπο για τις μετακινήσεις του, ποσοστό ωστόσο που είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 50% που είχε δώσει η κυβέρνηση αλλά μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των «27», περίπου 21%. Στοιχεία Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι το 14% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ανεξαρτήτως των οποιονδήποτε βελτιωτικών αλλαγών δεν είναι διατεθειμένο να χρησιμοποιεί λιγότερο το Ι.Χ.του. Βάσει των στοιχείων πρόσφατης έρευνας του ΟΑΣΑ, το 36% των επιβατών δηλώνει ότι θα μετεπιβιβαζόταν από το λεωφορείο στο μετρό μόνο αν ο χρόνος της μετακίνησής του θα μειωνόταν στο μισό ενώ ένα 24% λέει κατηγορηματικά ότι δεν θα κατέβαινε για κανένα λόγο από το λεωφορείο, αλλά θα συνέχιζε με αυτό απευθείας στον προορισμό του, ακόμη κι αν κάτι τέτοιο σήμαινε μεγαλύτερη καθυστέρηση. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο οι ταχύτητες των οχημάτων στους κεντρικούς οδικούς άξονες μειώνεται συνεχώς. Αυτο(α)κίνητοι στην Αθήνα Μετακινήσεις Οι καθημερινές μετακινήσεις το 2010 θα φτάσουν τα 10 εκατομμύρια από 8 που είναι σήμερα. Δημόσια μέσα Μόνο το 26% των Ελλήνων υποστηρίζουν ότι τα δημόσια μέσα αποτελούν τον βασικό τρόπο για τις μετακινήσεις του. Αδιαφορία Το 14% των Ελλήνων δεν είναι διατεθειμένο να χρησιμοποιεί λιγότερο το Ι.Χ. Εμφραγμα Στον στόλο των Ι.Χ. στην Αθήνα, ο οποίος υπολογίζεται σήμερα σε 2,5 εκατ., προστίθενται κάθε χρόνο περί τα 150.000 νέα οχήματα. ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Σελίδα 8 από 16

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ