priligy tablets buy priligy online dapoxetine purchase priligy pills dapoxetine tablets dapoxetine 60mg buy dapoxetine priligy online priligy 30mg priligy 30 mg dapoxetine 30mg dapoxetine priligy priligy 60 mg where can i buy dapoxetine dapoxetine dosage dapoxetine online priligy online pharmacy priligy uk buy dapoxetine online priligy dosage generic priligy priligy results buy priligy tablets dapoxetine price dapoxetine online pharmacy priligy dapoxetine buy where can i buy priligy dapoxetine pills where to buy priligy dapoxetine 30 priligy prescription buy dapoxetine 60mg priligy medicine dapoxetine online purchase priligy price buy priligy dapoxetine online priligy dapoxetine 30mg order priligy online where to buy dapoxetine priligy 30mg tablets dapoxetine uk where can i get priligy dapoxetine generic priligy effectiveness priligy 60 mg tablets dapoxetine 60 mg online priligy without prescription order priligy dapoxetine tablets 60 mg dapoxetine prescription where to get dapoxetine priligy dapoxetine 60mg dapoxetine drug viagra with dapoxetine dapoxetine 30 mg tablet priligy 60 mg price priligy pharmacy dapoxetine for sale priligy tabletes dapoxetine sildenafil where to get priligy priligy tablets uk dapoxetine effects order dapoxetine does priligy work dapoxetine order online dapoxetine alternative dapoxetine tablets price where to buy dapoxetine online cialis with dapoxetine dapoxetine tablets 30 mg dapoxetine tablets online sildenafil and dapoxetine priligy and viagra priligy drug priligy 30mg price priligy for sale priligy tab 30mg tadalafil dapoxetine dapoxetin bestellen premature ejeculation tablets priligy 60mg dapoxetine and sildenafil tablets priligy cost dapoxetine and sildenafil dapoxetine poxet 60 buy priligy cheap dapoxetine 30mg buy online priligy dapoxetina dapoxetine combination dapoxetine 90mg priligy 60 dapoxetine and viagra dapoxetin 60mg priligy pills for sale dapoxetine best price cheap priligy cialis and dapoxetine tadalafil and dapoxetine how to use dapoxetine priligy canada viagra and priligy dapoxetine usa cialis dapoxetine priligy and cialis together viagra dapoxetine dapoxetine pills for sale priligy and viagra combination generic priligy online priligy in usa sildenafil with dapoxetine cialis with dapoxetine review stop premature ejeculation priligy viagra dapoxetine and viagra together buy dapoxetine cheap priligy review uk buy generic priligy online how long does priligy last cialis last longer dapoxetine canada what is priligy priligy tablets review can you take priligy with viagra cialis plus dapoxetine dapoxetine and cialis together sildenafil dapoxetine combination priligy and viagra together dapoxetine and cialis tadalafil with dapoxetine online cialis priligy what is dapoxetine buy cheap priligy online can i take priligy with viagra generic dapoxetine online sildenafil dapoxetine tablets sildenafil and dapoxetine combination how to take priligy cialis and priligy together does dapoxetine work how to use dapoxetine tablets tadalafil dapoxetine combination dapoxetine 60 priligy combined with cialis tadalafil dapoxetine tablets cheap dapoxetine how to use dapoxetine and sildenafil tablets viagra priligy priligy usa do you need a prescription for priligy dapoxetine sildenafil combination priligy how long does it last what is dapoxetine and sildenafil tablets priligy cheap tadalafil and dapoxetine tablets sildenafil plus dapoxetine dapoxy 60 can priligy be taken with cialis dapoxetine and tadalafil dapoxetina 30mg dapoxetine for sale online dapoxetine vs viagra dapoxy 60 mg priligy 30 mg or 60 mg priligy cialis together priligy canada pharmacy sildenafil with 30mg of dapoxetine dapoxetin tablete can you take dapoxetine with viagra dapoxetine with sildenafil dapoxetine tadalafil combination dapoxetine and sildenafil tablets dosage dapoxetine and sildenafil combination tadalafil plus dapoxetine how to get priligy dapoxetine half life dapoxetine canadian pharmacy how long does priligy last for priligy dose priligy original dapoxetine sildenafil tablets ever long tablet benefits dapoxetin priligy last longer deutsch everlong dapoxetine original priligy online priligy buy online canada dapoxetine plus sildenafil sildenafil dapoxetine dosage does dapoxetine really work dapoxetine and sildenafil tab priligy canada where to buy priligy 30 mg 3 tablet priligy in canada priligy united states dapoxetine and sildenafil tablet Πρώτη Σελίδα
A-
 A 
A+
Open login
Διαφήμιση
Πρώτη Σελίδα

Πρώτη Σελίδα (146)

Τετάρτη, 17 Ιανουάριος 2018 07:28

ΑΠΕ : ΝΙΚΗ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Προστέθηκε από Ecocity

ΑΠΕ : ΝΙΚΗ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Η ταχεία μείωση του κόστους αιολικής και ηλιακής ενέργειας σε συνδυασμό με τη ζήτηση για ευέλικτη τεχνολογία, θα μπορούσε να αντικαταστήσει «περισσότερο από το ήμισυ» της ηλεκτρικής ενέργειας άνθρακα και αερίου στην Ευρώπη έως το 2030, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε πριν ένα μήνα.

Η έρευνα υποστηρίζει ότι η ΕΕ θα μπορούσε να είναι αισιόδοξη, ότι θα επιτύχει την εξασφάλιση 61% ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ έως το 2030, αντί για το 49% που προβλέπεται σήμερα. Αυτό μεταφράζεται ως αποφυγή 265 εκατομμυρίων τόνων πρόσθετων εκπομπών CO2 και εξοικονόμηση 600 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως στο κόστος του ενεργειακού συστήματος.

«Η πτώση του κόστους της καθαρής τεχνολογίας υπερβαίνει κατά πολύ τις προσδοκίες. Τα οικονομικά στρέφονται αποφασιστικά υπέρ της καθαρής ενέργειας», δήλωσε τη διευθύνουσα σύμβουλος του Ευρωπαϊκού Κέντρου για το Κλίμα (ECF), Laurence Tubiana.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο διευθύνων σύμβουλος της Enel, Francesco Starace, ο οποίος ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Eurelectric, ο οποίος σε πρόσφατη συνέντευξή του στη EURACTIV, ανέφερε ότι η πρόοδος στην τεχνολογία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ήταν ταχύτερη και βαθύτερη από την αναμενόμενη «Σήμερα, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι σαφώς ο νικητής της μάχης του κόστους ανά κιλοβατώρα», τόνισε ο κ. Starace, προσθέτοντας ότι «η ουδετερότητα του άνθρακα στον τομέα της ενέργειας είναι πλέον εφικτή σίγουρα νωρίτερα από το 2050».

Η έκθεση ακολουθεί τη συζήτηση που πραγματοποιεί το νομοθετικό σώμα της ΕΕ σχετικά με προτάσεις για ένα πακέτο νόμων για την καθαρή ενέργεια του 2030, το οποίο περιλαμβάνει στόχο 27% για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στη συνολική κατανάλωση ενέργειας και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 40%. Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, αυτοί οι στόχοι φαίνονται ξεπερασμένοι και θα μπορούσαν να επιβραδύνουν τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό σύστημα.

Οι τρέχουσες παραδοχές της ΕΕ προβλέπουν τιμή άνθρακα 27 ευρώ ανά τόνο CO2 για το 2030, επίπεδο που θεωρείται ανεπαρκές, για να προκαλέσει αποφασιστική απόκλιση από την παραγωγή άνθρακα.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα της έκθεσης είναι ότι οι οικονομικά προσιτές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η ευέλικτη ζήτηση θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν περισσότερο από το ήμισυ της ευρωπαϊκής παραγωγής άνθρακα και αερίου μέχρι το 2030. Κατά συνέπεια, οι εκπομπές στον τομέα της ενέργειας θα μπορούσαν να μειωθούν σχεδόν δύο φορές πιο γρήγορα από -30% σε 55% το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2015.

«Οι φθηνές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας εκπέμπουν φυσικό αέριο και άνθρακα», δήλωσε ο διευθυντής της E3G, Jonathan Gaventa. «Οι ευρωπαϊκές χώρες πρέπει να αισθάνονται σίγουρες ότι μπορούν να καταργήσουν σταδιακά τον άνθρακα χωρίς να αυξάνουν τους κινδύνους ενεργειακής ασφάλειας ή την εξάρτηση από το εισαγόμενο αέριο», πρόσθεσε.

«Η σταδιακή εξάλειψη των υποτιμημένων ενεργειακών πόρων με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία χώρου για επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη μετάβαση σε ένα πιο καθαρό, έξυπνο και φθηνότερο ενεργειακό σύστημα», υπογραμμίζει η έκθεση. Εντούτοις, προειδοποίησε ότι οι πιθανότητες λήψης αποφάσεων θα εξακολουθήσουν να βασίζονται στην «μη έγκαιρη κατανόηση της οικονομίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τις ενεργειακές πολιτικές της ΕΕ και των κρατών».

 

Δευτέρα, 15 Ιανουάριος 2018 08:10

ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ

Προστέθηκε από Ecocity

ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ

Η κλιματική αλλαγή κυριαρχεί με λάθος λόγους στα Μέσα Ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο. Αντί να εξετάσουν και να αναφερθούν στην καταπολέμηση αυτής μεγάλης απειλής, παρακολουθούν και περιγράφουν τις τρομακτικές επιπτώσεις της.

Κυριάρχησε η αναφορά του τυφώνα στον Ατλαντικό που προκάλεσε θανάτους από τη Γουιάνα έως την Ιρλανδία, καθώς και οι ογκώδεις δασικές πυρκαγιές που έκαψαν το Λος Άντζελες το Σαν Φρανσίσκο και πρόσφατα την Αυστραλία. Τεράστιες αναφορές για τον παγετό στην Αμερική και στην Β. Ευρώπη, αλλά και για τις φονικές πλημμύρες.

Η πίεση για την παγκόσμια συνεργασία είναι πρωταρχικής σημασίας και δυστυχώς οι πέραν της Ευρώπης ηγέτες έχουν μπερδέψει την έννοια του θερμοκηπίου με τα αέρια.

Ωστόσο, πολλοί εξακολουθούν να είναι αποφασισμένοι να προστατεύσουν τον πλανήτη για τις μελλοντικές γενιές και, ευτυχώς, αρκετές περιφέρειες, κράτη, πόλεις και βιομηχανίες αναγνωρίζουν ότι μπορούν να προστατεύσουν το περιβάλλον και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Ένα εξαιρετικό σημείο εστίασης για μια νέα εποχή στην παγκόσμια συνεργασία είναι η ηλεκτροκίνηση. Οχήματα, δίκυκλα, ποδήλατα.

Η μετάβαση σε οχήματα χαμηλών εκπομπών CO2 έχει ξεκινήσει σε περιοχές, όπως η Καλιφόρνια και το Όσλο, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πολιτικοί προσανατολίζονται να στηρίξουν επενδύσεις σε καινοτομίες στην επίτευξη των στόχων για την κλιματική αλλαγή.

Παρά την σύγχυση για το θέμα που εμφανίζει η κυβέρνηση των ΗΠΑ, οι ηγέτες της Ευρώπης, της Κίνας και άλλων περιοχών πρέπει να συνεργαστούν, για να πραγματοποιηθεί αυτή τη μετάβαση.

Πριν δύο μήνες η Ε.Ε. πρότεινε νέα μείωση εκπομπής CO2 μετά το 2021 και οι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που πάσχουν από ρύπανση του αστικού περιβάλλοντος προωθούν πλέον την ηλεκτροκίνηση.

Αυτή η μετάβαση δεν θα είναι εύκολη και οι  χώρες που δεσμεύονται όχι μόνο θα βοηθήσουν στη διαφύλαξη του πλανήτη για τις μελλοντικές γενιές, αλλά θα εξασφαλίσουν ενεργό συμμετοχή στις οικονομίες του μέλλοντος.

 

Παράλληλα, οι πολίτες τους θα αναπνέουν καθαρότερο αέρα, και θα αποφύγουν τις χειρότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Παρασκευή, 12 Ιανουάριος 2018 07:12

ΓΝΩΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

Προστέθηκε από Ecocity

ΓΝΩΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

Στα μέσα Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στη Θεσσαλονίκη, η εκδήλωση «Γνώση, Τεχνολογία και Πρότυπα για  Βιώσιμες και Έξυπνες Πόλεις» με τη συμμετοχή με εισηγήσεις ερευνητών και στελεχών από τη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή και το Δήμο Θεσσαλονίκης, το ΑΠΘ, το ΕΚΕΤΑ, τον ΕΛΙΚΑ (Ευρωπαϊκός Όμιλος εδαφικής διασυνοριακής συνεργασίας), τα ΤΕΙ Θεσσαλίας, τους Παρόχους τεχνολογικών λύσεων για έξυπνες πόλεις, Vodafone, Cisco, Space και τον ΕΛΟΤ .

Η πρωτοβουλία του ΕΛΟΤ για την ανάπτυξη ελληνικού προτύπου με τη συνεργασία της Ακαδημαϊκής και Ερευνητικής Κοινότητας βρίσκει ανταπόκριση από τους πρωτοπόρους, στην υιοθέτηση έξυπνων λύσεων στις θεματικές βιωσιμότητας, Δήμους της χώρας και τους Παρόχους έξυπνων υποδομών, δικτύων και υπηρεσιών. Το πρότυπο ΕΛΟΤ 1457 προβλέπεται να δοθεί για ανοικτή δημόσια κρίση επί τρίμηνο, στις αρχές Φεβρουαρίου και να εκδοθεί τελικά το καλοκαίρι. Το πρότυπο προβλέπεται να αποτελέσει οδηγό εφαρμογής για τον καθορισμό στρατηγικής βιωσιμότητας, την επιλογή των θεμάτων και ενεργειών βελτίωσης των επιδόσεων για τη βιώσιμη ανάπτυξη των ελληνικών πόλεων και την επικοινωνία ενεργειών και αποτελεσμάτων για την ευαισθητοποίηση και τη συμμετοχή των πολιτών και τη διαξιολόγηση με άλλες πόλεις εντός και εκτός της χώρας με την αξιοποίηση αντικειμενικών δεικτών αναφοράς επιδόσεων.

Οι δείκτες συμπεριλαμβάνουν τους αντίστοιχους των διεθνών προτύπων και προτεινόμενους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και αντανακλούν το  σημερινό επίπεδο ωριμότητας των πρωτοπόρων ελληνικών πόλεων που συμμετέχουν ήδη σε δίκτυα ή προγράμματα βιωσιμότητας ή ανθεκτικότητας και αξιοποιούν έξυπνες τεχνολογίες.

Ο ΕΛΟΤ εξέφρασε ευχαριστίες για την υποστήριξη και συνεργασία την ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων) και τους Δήμους Αθηναίων, Τρικκαίων, Θεσσαλονίκης και τη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή. Ειδικότερα για την καλύτερη  συνεργασία με τους φορείς στη Θεσσαλονίκη, επιδιώκει και προσβλέπει στην υπογραφή Προγραμματικών Συμφωνιών με Μητροπολιτική Αναπτυξιακή, ΑΠΘ και ΕΚΕΤΑ, ειδικότερα για τη συνεργασία σε ερευνητικά, τυποποιητικά και άλλα αναπτυξιακά έργα. Επίσης εξέφρασε ικανοποίηση για το ενδιαφέρον συνεργασίας και την οικονομική στήριξη από SIEMENS, Όμιλο ΟΤΕ, SAP, ΑΝΑΜΕΤ/ΒΙΟΧΑΛΚΟ, ΚΑΥΚΑΣ, VODAFONE, CISCO και SPACE, καθώς και τον Σύνδεσμο Εταιρειών Πληροφορικής Ελλάδος (ΣΕΠΕ) και την Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) για την συμμετοχή και εκπροσώπηση της χώρας στις σχετικές Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Επιτροπές που εκπονούν τα πρότυπα για τις έξυπνες υποδομές και βιώσιμες πόλεις και την προσαρμογή, ανάπτυξη και διάδοση του τυποποιητικού έργου και των προτύπων στην Ελλάδα.

Για ενημέρωσή σχετικά με τις πρωτοβουλίες ανάπτυξης ελληνικού προτύπου και τις εισηγήσεις των εκδηλώσεων διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν τους συνδέσμους :

http://www.elot.gr/1393_ELL_HTML.aspx και

 

http://helios-eie.ekt.gr/EIE/handle/10442/15591

ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΟΙ ΜΕΣΟΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΥΔΡΟΒΙΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η Ορνιθολογική Εταιρία διεξάγει στα μέσα του Ιανουαρίου το μακροβιότερο πρόγραμμα της  παρακολούθησης της άγριας ζωής στην χώρα μας.

Πρόκειται για τις Μεσοχειμωνιάτικες Καταμετρήσεις Υδρόβιων Πουλιών (ΜΕΚΥΠ), που θα λάβουν μέρος πάνω από 150 εθελοντές παρατηρητές από όλη τη χώρα. Επίσης θα συμμετέχουν τοπικές περιβαλλοντικές οργανώσεις και Φορείς Διαχείρισης. Όλοι μαζί θα  επισκεφθούν πάνω από 200 υγρότοπους και μετρούν τα διαχειμάζοντα αλλά και αρπακτικά πουλιά.

Φέτος οι ΜΕΚΥΠ θα πραγματοποιηθούν το διήμερο από 13 έως και 14 Ιανουαρίου και οι υγρότοποι που δεν θα εξεταστούν θα καλυφθούν το επόμενο Σαββατοκύριακο 20-21 Ιανουαρίου. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις και μέσα στην εβδομάδα για όσους τα καταφέρουν.

Οι ΜΕΚΥΠ είναι ένα σημαντικό εθελοντικό έργο και όσοι επιθυμούν μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή 
στη διεύθυνση :
http://www.ornithologiki.gr/page_in.php?tID=2479&sID=169

TΟ ΕCOCITY ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ

ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε.

To ECOCITY συμμετείχε στα μέσα Δεκεμβρίου σε ειδική Εκπαιδευτική Συνάντηση που οργανώθηκε στις Βρυξέλλες με θέμα την αυξανόμενη χρήση των Προτύπων στις Περιβαλλοντικές Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

H Συνάντηση, η οποία οργανώθηκε από το ECOS σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τυποποίησης CEN, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του project με την ονομασία “Pan-European pilot project to enhance the added value of environmental NGO participation in European standardization” στο οποίο συμμετέχει το ECOCITY από τις αρχές του 2017. Το Πανευρωπαϊκό αυτό project έχει σαν στόχο την  ενδυνάμωση της συνεισφοράς των περιβαλλοντικών ΜΚΟ στη διαμόρφωση των Ευρωπαϊκών προτύπων.Στη συνάντηση συμμετείχε ο Μελέτης Φουσκαρής, o οποίος είναι ο εκπρόσωπος του ECOCITY για το συγκεκριμένο έργο. Σκοπός της ενημερωτικής συνάντησης ήταν να ρίξει φως στο σύστημα τυποποίησης και στη σχέση ανάμεσα στα πρότυπα, τις περιβαλλοντικές πολιτικές και τη νομοθεσία. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύθηκε ο τρόπος διαμόρφωσης των προτύπων, καθώς επίσης και η σχέση μεταξύ προτύπων, περιβαλλοντικής πολιτικής και νομοθεσίας. Παράλληλα, έγινε προσομοίωση των εργασιών μιας επιτροπής τυποποίησης, δίνοντας στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να κατανοήσουν σε πρακτικό επίπεδο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένας εκπρόσωπος περιβαλλοντικού οργανισμού και πώς αυτές μπορούν να αντιμετωπιστούν.

Τέλος, με αφορμή τη συγκεκριμένη συνάντηση, έγιναν σημαντικές επαφές με την επικεφαλής του ECOS, κα. L. Degallaix, όπως επίσης και με συνεργάτες άλλων σημαντικών οργανισμών, και συγκεκριμένα του European Environmental Bureau (EEB), της Pan-Europe και του Transport & Environment (T&E). Στόχος των συναντήσεων αυτών ήταν να διασφαλιστεί η στενότερη συνεργασία και η συμμετοχή των συγκεκριμένων οργανισμών σε σημαντικές εκδηλώσεις του ECOCITY.

Δευτέρα, 08 Ιανουάριος 2018 07:19

ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΜΕ ΣΒΑΚ

Προστέθηκε από Ecocity

ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΜΕ ΣΒΑΚ

Τον τελευταίο καιρό η ελληνική πολιτεία, κάτω από τις πιέσεις της Ε.Ε. που αποβλέπουν στο να συμμετάσχει και η Ελλάδα στην εκστρατεία απέναντι στην κλιματική αλλαγή και στις σοβαρές επιπτώσεις από την κυκλοφορία οχημάτων, όπως η ρύπανση, τα ατυχήματα, ο κορεσμός, η ενεργειακή εξάρτηση, ο θόρυβος κ.λπ., φαίνεται ότι αποφάσισε να γυρίσει σελίδα.

Προφανώς η χώρα μας έχει κάθε λόγο να προχωρήσει προς μια νέα κατεύθυνση, διότι το κόστος από τα προβλήματα υγείας, την απώλεια επισκεπτών και επενδυτών, την υποβάθμιση των αξιών γης, την κυκλοφοριακή δυσλειτουργία κ.λπ., αντιστοιχεί σε σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ. Εξάλλου, σε συνθήκες χρεοκοπίας, η μέχρι σήμερα εμμονή στην πολυτέλεια της αλόγιστης χρήσης αυτοκινήτων σε ελληνικές πόλεις που δεν τα χωρούν, ήταν αυτοκτονία.

Στην αιχμή του δόρατος της παραπάνω εκστρατείας βρίσκονται οι Στρατηγικές Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Αυτό που αρχικά έχουν ανάγκη οι πόλεις μας είναι πράγματι ολοκληρωμένη στρατηγική, η οποία θα συνδύαζε πολεοδομικές και κυκλοφοριακές πολιτικές και θα στόχευε στην αποφόρτιση των πόλεων από αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, στην αύξηση του δημόσιου χώρου και στην ενίσχυση της ανθρώπινης παρουσίας πάνω του.

Είναι ζητούμενο στρατηγικές για πόλεις πιο ανθρώπινες, ζωντανές και παραγωγικές, που θα τιμούν την ιστορία τους και όχι σημειακές διορθώσεις. Αυτό είναι τα ΣΒΑΚ και πραγματικά έχουν οδηγήσει σε θεαματικές αλλαγές σε ένα μεγάλο μέρος της υπόλοιπης Ευρώπης. Τώρα ήρθε η ώρα της Ελλάδας να τα εφαρμόσει και η απόφαση του Πράσινου Ταμείου του υπουργείου Περιβάλλοντος να χρηματοδοτήσει 164 πόλεις για να εκπονήσουν αυτές τις Στρατηγικές λέει πολλά.

Οι στόχοι των ΣΒΑΚ έχουν να κάνουν με :

1.Τεχνικά χαρακτηριστικά λειτουργίας της πόλης
μείωση των κυκλοφορούντων οχημάτων,

δημιουργία νέων δημόσιων χώρων και διεύρυνση υφισταμένων με περιμετρικές πεζοδρομήσεις. Σημειώνεται ότι η βασική δεξαμενή για την απόκτηση χώρου, κατάλληλου για να στέκεσαι και να περπατάς είναι ο δρόμος,περιορισμός των ταχυτήτων,

απόδοση σημαντικότερου ρόλου στο Περπάτημα, στο Ποδήλατο και στη Δημόσια Συγκοινωνία, δηλαδή στους τρεις πυλώνες της Βιώσιμης Κινητικότητας, με παράλληλη συρρίκνωση του ρόλου του αυτοκινήτου. Από την επόμενη δεκαετία ένας τέταρτος πυλώνας, εξαιρετικά σημαντικός, θα είναι και το κοινόχρηστο αυτοκίνητο, χωρίς οδηγό. Η ‘οικονομία του κοινόχρηστου’, όσο και αν ακόμη δεν γοητεύει, βρίσκεται προ των πυλών. Αποτελεί τη μοναδική απάντηση στην εξάντληση των φυσικών πόρων, στους οποίους προφανώς περιλαμβάνεται και ο αστικός χώρος.

2.  Η συμμετοχή των κατοίκων στους σχεδιασμούς αποτελεί την πολιτική προϋπόθεση για την επίτευξη των επιζητούμενων αλλαγών. Αυτή αποτελεί θεμέλιο των ΣΒΑΚ και Δήμοι, Περιφέρειες και Υπουργεία οφείλουν να την ενθαρρύνουν. Είναι ευνόητο, διότι για να μπορέσουν να εφαρμοστούν μέτρα και πολιτικές Βιώσιμης Κινητικότητας είναι αναγκαία η συναίνεση. Όταν οι προτεραιότητες της κοινωνίας είναι διαφορετικές, είναι μάταιη η προσπάθεια υλοποίησης πολιτικών Βιώσιμης Κινητικότητας με διοικητικές αποφάσεις. Προαπαιτούμενο για την συναίνεση είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση, έτσι ώστε κάθε πολίτης ξεχωριστά να λειτουργεί πιο υπεύθυνα απέναντι στην κοινωνία και στον πλανήτη γενικότερα. Αν η πολιτεία διαμορφώσει συνθήκες που θα του επιτρέψουν να βγει από το περιθώριο και θα τον πείσουν ότι η γνώμη του μετρά, θα συμμετάσχει στους σχεδιασμούς, αναγνωρίζοντας ότι η πόλη είναι δική του υπόθεση.Για τα παραπάνω χρειάζεται περισσότερη τοπική δημοκρατία.

Είναι έτοιμη η πολιτεία να καλέσει τους Έλληνες να περπατούν περισσότερο και να κάνουν ποδήλατο;

Είναι έτοιμη να μιλήσει καθαρά για τα προβλήματα των πόλεων που φτιάξαμε και να τους ζητήσει να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητό τους και να επιλέγουν τρόπους και μέσα που καταναλώνουν λιγότερο χώρο;

Θα υποστηρίξει πολιτικές μείωσης των θέσεων στάθμευσης στο δρόμο και ιδιαίτερα στα ιστορικά κέντρα;

Θα ενθαρρύνει τους δήμους να αναπλάσουν τις γειτονιές σε περιοχές ήπιας κυκλοφορίας;

Έχει αντιληφθεί ότι οφείλει να αναλάβει τον παιδαγωγικό ρόλο που της αναλογεί;

Μάλλον όχι, διότι δεν είναι πραγματικά πεισμένη ότι υπάρχει πρόβλημα, αλλά ακόμη και να ήταν, της είναι εξαιρετικά δύσκολο να αντιληφθεί προς ποια κατεύθυνση βρίσκεται η λύση του. Ο κίνδυνος να ονοματιστούν ΣΒΑΚ ‘ανώδυνες’ συμβατικές μελέτες είναι υπαρκτός. Αυτό θα συμβεί με βεβαιότητα αν η πολιτεία, για να αποφύγει τα δύσκολα, δεν προδιαγράψει μια σαφή εικόνα της πόλης του Περπατήματος, του Ποδηλάτου και της Δημόσιας Συγκοινωνίας την οποία μέσω των ΣΒΑΚ κάθε Δήμος θα δεσμεύεται να προσεγγίζει.

Όποιες και αν είναι οι εξελίξεις το ECOCITY δεν θα μείνει απαθές.

Η υπόθεση της κυκλοφοριακής και πολεοδομικής οργάνωσης της ελληνικής πόλης βρίσκεται στον πυρήνα των ενδιαφερόντων του. Η κινητοποίηση των τοπικών κοινωνιών στα κρίσιμα προβλήματα της πόλης, επίσης.

Στις διαδικασίες δημόσιας διαβούλευσης, οπουδήποτε στην Ελλάδα, χάρις στη δικτύωσή του, θα είναι παρόν.

Θα διεκδικήσει να ασκηθούν ουσιαστικές πολιτικές, με βάση προτεραιότητες ριζικά διαφορετικές από τις σημερινές, έτσι ώστε να περιοριστεί το χάσμα που μας χωρίζει από τις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Τα ΣΒΑΚ δεν είναι μια ευρωπαϊκή υποχρέωση, που θα έπρεπε να τα είχαμε ‘εφεύρει’ και να κατηύθυναν την πορεία μας έτσι κι αλλιώς.


Θάνος Βλαστός

Καθηγητής E.Μ.Π.

Μέλος Δ.Σ. ECOCITY

Συγκοινωνιολόγος-Πολεοδόμος

ΑΥΞΗΜΕΝΗ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΧΕΛΩΝΩΝ ΣΕ ΣΤΕΡΙΑ ΚΑΙ ΘΑΛΛΑΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ NATURA 2000

Δημοσιεύτηκε πρόσφατα Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης (ΦΕΚ Β΄4432/15-12-2017), με την οποία επεκτείνεται σημαντικά το ευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000 της χώρας μας. Σύμφωνα με την απόφαση, προβλέπεται η επέκταση 63 υφιστάμενων περιοχών και ο χαρακτηρισμός 32 νέων. Ειδικά για τις θάλασσές μας τα νέα είναι πολύ θετικά, καθώς από τις 63 επεκτάσεις οι 24 είναι θαλάσσιες ζώνες ειδικής διατήρησης, ενώ από τις 32 νέες περιοχές οι 9 αποτελούν θαλάσσιες ζώνες ειδικής διατήρησης, καλύπτοντας πλέον πάνω από το 20% των ελληνικών θαλασσών. Ειδικά σε ότι αφορά την προστασία των θαλασσίων χελωνών, έγινε χαρακτηρισμός 4 νέων θαλάσσιων περιοχών (Θρακικό πέλαγος, Κεφαλονιά, Κορινθιακός κόλπος και Νότια Μεσσηνία), οι οποίες καλύπτουν σημαντικά πεδία τροφής, διαχείμασης ή ζευγαρώματος στη θάλασσα και ορισμένες παραλίες ωοτοκίας της Caretta caretta. Επίσης έγινε επέκταση 5 υφιστάμενων περιοχών Natura 2000 (Αμβρακικός κόλπος, Νήσοι Παξοί και Αντίπαξοι, Εκβολές Ευρώτα, Χανιά) στον θαλάσσιο και χερσαίο χώρο, όπου εντοπίζεται αυξημένη παρουσία θαλασσίων χελωνών. Αξίζει να σημειωθεί πως τα επιστημονικά δεδομένα για την αξιολόγηση και ένταξη ή επέκταση των προαναφερόμενων περιοχών συλλέχθηκαν χάρη στις μακροχρόνιες έρευνες του Συλλόγου ΑΡΧΕΛΩΝ και τη συμβολή εκατοντάδων εκπαιδευμένων εθελοντών. Με τις προαναφερόμενες αλλαγές εκτιμάται πως η συντριπτική πλειοψηφία των κυριότερων παραλιών ωοτοκίας της Καρέττα στην χώρα μας, είναι πλέον ενταγμένες στο δίκτυο Natura 2000, ενώ για πρώτη φορά καθιερώνεται πλαίσιο προστασίας σε σημαντικές θαλάσσιες περιοχές! Η προστασία στη θάλασσα είναι εξαιρετικής σημασίας καθώς οι θαλάσσιες χελώνες περνούν το 99,9% του κύκλου ζωής τους μέσα στο νερό. Αναμφισβήτητα η επέκταση του δικτύου των προστατευόμενων περιοχών της Ελλάδας αποτελεί μια πολύ θετική εξέλιξη στην προσπάθεια προστασίας όχι μόνο των θαλασσίων χελωνών αλλά συνολικά του φυσικού μας πλούτου, ενώ η χώρα μας κάνει ένα σημαντικό βήμα στην εκπλήρωση των Ευρωπαϊκών της υποχρεώσεων. Ας ελπίσουμε ότι με την προώθηση του συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών η προστασία θα είναι ουσιαστική και «δεν θα μείνει στα χαρτιά».

Πληροφορίες:Θεοδώρου Παναγιώτα, Συντονίστρια Θεμάτων Προστασίας και Διατήρησης, τηλ: 69 404 70 194

ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΑΤΜ. ΡΥΠΑΝΣΗ ΖΗΤΟΥΝ 9 EYΡΩΠΑΙΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ

Οι δήμαρχοι εννέα ευρωπαϊκών πόλεων ζήτησαν από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να υιοθετήσουν μια αυστηρότερη νομοθεσία για την ελαχιστοποίηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου τεχνολογικά ουδέτερου προτύπου.

Με επιστολή τους προς την Κομισιόν, το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι δήμαρχοι του Παρισιού, της Ρώμης, του Άμστερνταμ, της Μαδρίτης, της Κοπεγχάγης, των Βρυξελλών, του Ελσίνκι, της Βιέννης και της Σόφιας τόνισαν ότι χρειάζονται «νέα εργαλεία» για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τις εκπομπές CO2 που προκύπτουν από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ιδιωτικά οχήματα.

Οι δήμαρχοι επισημαίνουν τα καταστροφικά αποτελέσματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αναφέροντας την έρευνα που δείχνει ότι οι καπνοί από τα ντίζελοκίνητα είναι υπεύθυνοι για τους 68.000 πρόωρους θανάτους που προκαλούνται από το διοξείδιο του αζώτου (NΟ2).

Υποστηρίζουν, ακόμη, ότι τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία με μηδενικές εκπομπές, αποτελούν μελλοντικές λύσεις για τις πόλεις όσον αφορά στην παροχή καθαρών, ενεργειακά αποδοτικών και οικονομικά προσιτών μεταφορών για τους πολίτες.

Επιπλέον, οι δήμαρχοι καλούν τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα να συντάξουν, έως τα τέλη του 2017, τη μεταρρύθμιση της έγκρισης τύπου, προκειμένου να αποφευχθεί άλλο ένα σκάνδαλο για τις εκπομπές ντίζελ και να συμφωνήσουν για «φιλόδοξα» πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, επιτρέποντας ευρύτερα την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Νοέμβριο παρουσίασε τη δέσμη μέτρων για την καθαρή κινητικότητα, ένα σύνολο προτάσεων που συνδέονται με τη μετάβαση προς τη βιώσιμη κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές.

Η επιστολή των δημάρχων πρέπει να εξεταστεί στο ευρύτερο πλαίσιο των προτύπων ποιότητας του αέρα που δεν πληρούνται σε 23 από τα 28 κράτη μέλη. Επιπροσθέτως, παραμένουν ανοικτές οι υποθέσεις για τις παραβιάσεις των ορίων ρύπανσης της ατμόσφαιρας με NO2 κατά της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, της Αυστρίας, του Βελγίου, της Τσεχίας, της Δανίας, της Ουγγαρίας, της Πολωνίας και της Πορτογαλίας.

Όσον αφορά το ζήτημα των σωματιδίων στην ατμόσφαιρα (που δεν σχετίζονται απαραίτητα με τα οχήματα), οι παραβάσεις αφορούν 16 κράτη μέλη (Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία, Ουγγαρία, Ιταλία, Λετονία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σουηδία).

(Στοιχεία από άρθρο του Georgi Gotev EurActiv.com )

Πέμπτη, 21 Δεκέμβριος 2017 07:18

ΠΟΣΟ ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΙΣ ΛΑΘΟΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Προστέθηκε από Ecocity

ΠΟΣΟ ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΙΣ ΛΑΘΟΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Αποτελεί πάγια θέση του ECOCITΥ ότι η μαζική χρήση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, βλάπτει σοβαρά την ποιότητα του αέρα, της ζωής και της υγείας των κατοίκων στα αστικά κέντρα.

Από το 2006 είχαν εκφραστεί ανησυχίες για τη παράνομη χρήση πετρελαίου θέρμανσης σε πετρελαιοκίνητα οχήματα , ενώ ήταν μεγάλος ο προβληματισμος και η αρνητική θέση μας που είχε δηλωθεί έντονα για την σκοπούμενη απελευθέρωση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η τότε κυβέρνηση δυστυχώς δεν αποδέχθηκε τις τοποθετήσεις των επιστημόνων και του ECOCIY, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν με το ξέσπασμα του Dieselgate, του σκανδάλου με τα πετρελαιοκίνητα τον Σεπτέμβριο του 2015.

Το Ευρωπαϊκό δίκτυο των περιβαλλοντικών οργανώσεων Transport & Environment, αποκάλυψε ότι η VW ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου, αφού σχεδόν το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών έστελναν παραποιημένα στοιχεία, επιβεβαιώνοντας τη θέση του ECOCITY που είχε κατατεθεί το 2011 για τις πραγματικές εκπομπέ και όχι τις εργαστηριακές, αφού στον δρόμο οι εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων είναι πολύ μεγαλύτερες, από αυτές που υποστηρίζουν οι κατασκευαστές τους. Το Transport & Environment έκανε και μία δεύτερη καταγγελία. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ακόμα και μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της VW έμμεσα επιδοτείται η αγορά πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Το πετρέλαιο φορολογείται σημαντικά λιγότερο από τη βενζίνη, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, με αποτέλεσμα να είναι 10% έως 40% φθηνότερο καύσιμο στην αντλία. Επίσης τα πετρελαιοκίνητα πληρώνουν χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, καθώς αυτά έχουν συσχετιστεί πλέον με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που είναι μικρότερες για τα βενζινοκίνητα, χωρίς να υπολογιστεί καθόλου η εκπομπή των μικροσωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου που είναι επικίνδυνα για τη Δημόσια υγεία και πηγές καρκινογέννεσης.

Είναι λογικό επομένως οι καταναλωτές να προτιμούν πετρελαιοκίνητα, ακόμα και σήμερα που το μέγεθος της εξαπάτησης έχει αποκαλυφθεί, η κρίση έχει οδηγήσει τα νοικοκυριά να νοιάζονται περισσότερο για τους προϋπολογισμούς τους παρά για το περιβάλλον και την υγεία.

Δυστυχώς εφαρμόστηκε ένα μέτρο που οδήγησε στην υποβάθμιση της ποιότητας του αέρα, ενώ είναι φανερό ότι η συσχέτιση των τελών κυκλοφορίας αποκλειστικά από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αγνοεί τις τοξικές εκπομπές οξειδίων του αζώτου των πετρελαιοκίνητων και πρέπει να αναθεωρηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να υπολογίζονται κυρίως με βάση τις επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου και όχι μόνο αξιολογώντας τη συνεισφορά τους στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής.

Το πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό μας το δείχνουν δύο ευρωπαϊκές χώρες.

Στην Ολλανδία τα πετρελαιοκίνητα πληρώνουν πολύ μεγαλύτερα ετήσια τέλη κυκλοφορίας και το ίδιο συνέβαινε και στη Σουηδία μέχρι το 2005 που προσαρμόστηκε στο ευρωπαϊκό πλαίσιο. Η αγορά πετρελαιοκίνητων οχημάτων συνοδευόταν με υψηλή φορολογία που έκαναν την αγορά τους ασύμφορη για τα μέσα νοικοκυριά. Αντίθετα η φορολόγηση του πετρελαίου ήταν φθηνή με αποτέλεσμα να μην επηρεάζονται βασικές οικονομικές δραστηριότητες, όπως είναι η αγροτική λειτουργία. αρτοποιεία και βιομηχανία.

Η αύξηση της φορολογίας του πετρελαίου που προτείνεται συχνά από περιβαλλοντικούς φορείς πρέπει να αξιολογηθεί προσεκτικά.

Στο πετρέλαιο στηρίζονται βασικές παραγωγικές δραστηριότητες και βιώσιμη ανάπτυξη σημαίνει να προστατεύεται το περιβάλλον χωρίς να επηρεάζεται η τοπική οικονομία και οι συνθήκες που στηρίζουν την ανάπτυξη.

Κώστας Αθανασόπουλος

 

Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός Ε.Μ.Π. - Εταίρος ECOCITY

ΤO ECOCITY ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑΤΩΝ ΜΕΛΙΣΣΩΝ

Το Δεκέμβριο του 2013 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιόρισε τη χρήση τριών νεονικοτινοειδών εντομοκτόνων με υψηλή τοξικότητα για τις μέλισσες. Στην τέταρτη επέτειο αυτής της μερικής απαγόρευσης, νέα επιστημονικά δεδομένα αποδεικνύουν που οι περιορισμοί που είχαν τεθεί δεν είναι επαρκείς. Για το λόγο αυτό περισσότεροι από 80 ευρωπαϊκοί οργανισμοί και ΜΚΟ ενώνουν τις φωνές τους και ζητούν από τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων της Ε.Ε. να θεσμοθετήσουν την πλήρη απαγόρευση των νεονικοτινοειδών χωρίς άλλη καθυστέρηση.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παράταση της απαγόρευσης των τριών εντομοκτόνων σε όλες τις εξωτερικές καλλιέργειες, πρόκειται να συζητηθεί στις 12 και 13 Δεκεμβρίου και είναι πιθανή η σχετική ψηφοφορία μεταξύ των κρατών μελών. Η Μεγάλη Βρετανία, η Ιρλανδία και η Γαλλία έχουν πρόσφατα δείξει πως υποστηρίζουν πιο αυστηρή απαγόρευση χρήσης, ενώ άλλα κράτη–μέλη δεν έχουν ακόμα κάνει γνωστή τη θέση τους.

Η πρόταση βασίζεται σε συμπεράσματα της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) με βάση τα οποία οι μέλισσες κινδυνεύουν από τη χρήση νεονικοτινοειδών παρασιτοκτόνων σε όλες τις καλλιέργειες και όχι μόνο στις ανθοφόρες από τις οποίες τρέφονται απευθείας. Πληθώρα νέων ερευνών δείχνουν πώς τα νεονικοτινοείδη ρυπαίνουν το περιβάλλον και μπορούν να βρεθούν στο νερό αλλά και στα αγριολούλουδα, θέτοντας σε κίνδυνο την πανίδα. To 1994, όταν επετράπη για πρώτη φορά η χρήση του εντομοκτόνου imidacloprid σε καλλιέργειες ηλιοτροπίων στη Γαλλία, οι Γάλλοι μελισσοκόμοι παρατήρησαν άμεσα την σημαντική αρνητική επίδραση της χημικής αυτής ουσίαςστουςπληθυσμούς των μελισσιών τους. Τα χωράφια των ηλιοτρόπιων μετατράπηκαν από μια εξαιρετική πηγή για τηνπαραγωγήγαλλικού μελιού σε μια πηγή υποβάθμισης της γαλλικής μελισσοκομικής βιομηχανίας. Η γαλλική αυτή ιστορία επεκτάθηκεσε άλλες περιοχές της ΕΕ και ολόκληρου του κόσμου, αφού εξαπλώθηκε η χρήση των νενονικοτινοειδών. Μετάαπό 19 χρόνια κινητοποίησης των μελισσοκόμων και όσων ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος, η ΕυοωπαϊκήΕπιτροπή αποφάσισε το 2013 να απαγορεύσει τη χρήση των νεονικοτινοειδών σε καλλιέργειες που ελκύουν τις μέλισσες. Ζητήθηκε επίσης από τις εταιρίες Bayer και Syngenta, παραγωγούς των ουσιών αυτών, να να παραδόσουν ταλεγόμεναεπιβεβαιωτικά στοιχεία, προκειμένου να εκτιμηθεί η τοξικότητα των ενώσεων.

Η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Προστασία των Τροφίμων (EFSA) αξιολόγησε τα επιβεβαιωτικά δεδομένα που δώθηκανκαιεξέδωσε την αξιολόγησή της το Νοέμβριο του 2016. H EFSA επιβεβαίωσε πως οι ουσίες αυτές είναι εξαιρετικά τοξικές για όλα τα είδη μελισσών. Επιβεβαίωσε επίσης πως υπάρχουν κενά που εμποδίζουν μια ολοκληρωμένη εκτίμηση κινδύνου, κυρίως για τις άγριες μέλισσες. Τέλος η EFSA προειδοποίησε πως οι μέλισσες μπορούν να εκτεθούν σε νεονικοτινοειδή και εκτός καλλιεργειών καθώς τα εντομοκτόνα αυτά διαχέονται γρήγορα στο περιβάλλον, μολύνοντας και τα αγριαλουλούδια.

Επιπλέον, ανεξάρτητες επιστημονικές μελέτες απέδειξαν πως η τοξικότητα των νεονικοτινοειδών επεκτείνεται πέρα απότιςμέλισσες και σε άλλα έντομα. Μια δραματική μέιωση του πληθυσμού των εντομων αναφέρθηκε πρόσφατα (75% μείωσητης βιομάζας των εντόμων σε περιοχές της Γερμανίας τα τελευταία 27 χρόνια). Τη μείωση αυτή οι συγγραφείς τηςέρευναςαποδίδουν στις πρακτικές εντατικής γεωργίας, συμπεριλαμβανομένης της χρήσεις των παρασιτοκτόνων. Μια πρόσφατη επικαιροποίηση της Παγκόσμιας Ολοκληρωμένης Αξιολόγησης των Επιπτώσεων των ΣυστημικώνΠαρασιτοκτόνων στηΒιοποικιλότητα και τα Οικοσυστήματα εκτίμησε πως έχουν δημοσιευθεί, από το 2014, 500 επιστημονικές μελέτες οι οποίεςεπιβεβαιώνουν την υψηλή επικινδυνότητα αυτών των ουσιών όχι μόνο στα έντομα αλλά καισπονδυλωτά και την πανίδα γενικότερα.

Σε συνέχεια της αξιολόγησης της EFSA το Νοέμβριο του 2016, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε το Φεβρουάριο του 2017 ένασχέδιο νόμου στα κράτη-μέλη με βάση το οποίο απαγορεύεται η χρήση τριών νεονικοτινοειδών (imidacloprid, clothianidin, thiamethoxam) σε όλες τις καλλιέργειες με εξαίρεση τη χρήση τους σε μόνιμα θερμοκήπια. Τα κράτη – μέλη θα συζητήσουν και πιθανόν θα ψηφίσουν επί αυτού του σχεδίου νόμου στις 12 και 13 Δeκεμβρίου στη Μόνιμη Επιτροπή για τα παρασιτοκτόνα.

 

To ECOCITY, μαζί με περισσότερους από 80 οργανισμούς και ΜΚΟ από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση που περιλαμβάνονταιμελισσοκόμοι, περιβαλοντολόγοι και επιστήμονες, γνωστοποιεί τη συμμετοχή του στον ΣυνασπισμόΣώστε τις Μέλισσες(Save The Bees Coalition). Ο Συνασπισμός υποστηρίζει πως όλα τα κράτημέλη θα πρέπει να ψηφίσουν υπέρ της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απαγόρευση όλων των χρήσεων των νεονικοτινοειδών, ακόμα και στα θερμοκήπια καθώς αποδεικνύεται πως αυτά δεν αποτελούν κλειστά συστήματα και δεν μπορεί να αποφευχθεί η διαρροή και επιμόλυνση του περιβάλλοντος με τις ουσίες που χρησιμοποιούνται μέσα σε αυτά.  Επιπρόσθετα ο Συνασπισμός των Οργανώσεων ζητά όλα τα χημικά παρασιτοκτόνα να ελέγχονται επαρκώς για την επίδρασή τους στις μέλισσες, ώστε όλες οι επιβλαβείς ενώσεις να απαγορευτούνν στην ΕΕ. Για το λόγο αυτό όλα τα κράτη – μέλη θα πρέπει να εγκρίνουν χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση το Έγγραφο Καθοδήγησης της EFSA για τις Μέλισσες του 2013 (EFSA Bee Guidance Document).

Σελίδα 1 από 11

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ