priligy tablets buy priligy online dapoxetine purchase priligy pills dapoxetine tablets dapoxetine 60mg buy dapoxetine priligy online priligy 30mg priligy 30 mg dapoxetine 30mg dapoxetine priligy priligy 60 mg where can i buy dapoxetine dapoxetine dosage dapoxetine online priligy online pharmacy priligy uk buy dapoxetine online priligy dosage generic priligy priligy results buy priligy tablets dapoxetine price dapoxetine online pharmacy priligy dapoxetine buy where can i buy priligy dapoxetine pills where to buy priligy dapoxetine 30 priligy prescription buy dapoxetine 60mg priligy medicine dapoxetine online purchase priligy price buy priligy dapoxetine online priligy dapoxetine 30mg order priligy online where to buy dapoxetine priligy 30mg tablets dapoxetine uk where can i get priligy dapoxetine generic priligy effectiveness priligy 60 mg tablets dapoxetine 60 mg online priligy without prescription order priligy dapoxetine tablets 60 mg dapoxetine prescription where to get dapoxetine priligy dapoxetine 60mg dapoxetine drug viagra with dapoxetine dapoxetine 30 mg tablet priligy 60 mg price priligy pharmacy dapoxetine for sale priligy tabletes dapoxetine sildenafil where to get priligy priligy tablets uk dapoxetine effects order dapoxetine does priligy work dapoxetine order online dapoxetine alternative dapoxetine tablets price where to buy dapoxetine online cialis with dapoxetine dapoxetine tablets 30 mg dapoxetine tablets online sildenafil and dapoxetine priligy and viagra priligy drug priligy 30mg price priligy for sale priligy tab 30mg tadalafil dapoxetine dapoxetin bestellen premature ejeculation tablets priligy 60mg dapoxetine and sildenafil tablets priligy cost dapoxetine and sildenafil dapoxetine poxet 60 buy priligy cheap dapoxetine 30mg buy online priligy dapoxetina dapoxetine combination dapoxetine 90mg priligy 60 dapoxetine and viagra dapoxetin 60mg priligy pills for sale dapoxetine best price cheap priligy cialis and dapoxetine tadalafil and dapoxetine how to use dapoxetine priligy canada viagra and priligy dapoxetine usa cialis dapoxetine priligy and cialis together viagra dapoxetine dapoxetine pills for sale priligy and viagra combination generic priligy online priligy in usa sildenafil with dapoxetine cialis with dapoxetine review stop premature ejeculation priligy viagra dapoxetine and viagra together buy dapoxetine cheap priligy review uk buy generic priligy online how long does priligy last cialis last longer dapoxetine canada what is priligy priligy tablets review can you take priligy with viagra cialis plus dapoxetine dapoxetine and cialis together sildenafil dapoxetine combination priligy and viagra together dapoxetine and cialis tadalafil with dapoxetine online cialis priligy what is dapoxetine buy cheap priligy online can i take priligy with viagra generic dapoxetine online sildenafil dapoxetine tablets sildenafil and dapoxetine combination how to take priligy cialis and priligy together does dapoxetine work how to use dapoxetine tablets tadalafil dapoxetine combination dapoxetine 60 priligy combined with cialis tadalafil dapoxetine tablets cheap dapoxetine how to use dapoxetine and sildenafil tablets viagra priligy priligy usa do you need a prescription for priligy dapoxetine sildenafil combination priligy how long does it last what is dapoxetine and sildenafil tablets priligy cheap tadalafil and dapoxetine tablets sildenafil plus dapoxetine dapoxy 60 can priligy be taken with cialis dapoxetine and tadalafil dapoxetina 30mg dapoxetine for sale online dapoxetine vs viagra dapoxy 60 mg priligy 30 mg or 60 mg priligy cialis together priligy canada pharmacy sildenafil with 30mg of dapoxetine dapoxetin tablete can you take dapoxetine with viagra dapoxetine with sildenafil dapoxetine tadalafil combination dapoxetine and sildenafil tablets dosage dapoxetine and sildenafil combination tadalafil plus dapoxetine how to get priligy dapoxetine half life dapoxetine canadian pharmacy how long does priligy last for priligy dose priligy original dapoxetine sildenafil tablets ever long tablet benefits dapoxetin priligy last longer deutsch everlong dapoxetine original priligy online priligy buy online canada dapoxetine plus sildenafil sildenafil dapoxetine dosage does dapoxetine really work dapoxetine and sildenafil tab priligy canada where to buy priligy 30 mg 3 tablet priligy in canada priligy united states dapoxetine and sildenafil tablet Πρώτη Σελίδα
A-
 A 
A+
Open login
Πρώτη Σελίδα

Πρώτη Σελίδα (190)

Τετάρτη, 16 Μάιος 2018 06:27

ΘΕΡΜΟΣ V ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΠΟΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΚΑΦΕ

Προστέθηκε από Ecocity

ΘΕΡΜΟΣ V ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΠΟΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΚΑΦΕ

Τα καταστήματα Γρηγόρης προσφέρουν οικολογική λύση στην απόλαυση του καφέ συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος με τα νέα θερμός “Γρηγόρης”.

Τα ειδικά σχεδιασμένα θερμός, αποτελούν την τελευταία δράση των “Γρηγόρης” για έναν πιο πράσινο κόσμο με λιγότερα πλαστικά ποτήρια, αφού είναι ιδανικά για όσους αγαπούν τον καφέ, καθώς διατηρούν κάθε ρόφημα στην τέλεια θερμοκρασία του, είτε είναι ζεστό, είτε κρύο και μπορούν να τα έχουν μαζί τους όπου και αν βρίσκονται.

Κάθε φορά που κάποιος πίνει καφέ βοηθά στη μείωση των πλαστικών ποτηριών φέρνοντας οποιοδήποτε θερμός σε κατάστημα Γρηγόρη. Οι υπάλληλοι των καταστημάτων θα γεμίζουν με τον καφέ της επιλογής και έκπτωση 0,10 ευρώ.

Τα νέα θερμός “Γρηγόρης”, είναι διαθέσιμα σε όλα τα κατάστημά Γρηγόρης, ενώ όποιος επιθυμεί μπορεί να τα παραγγείλει online από το www.gregorys.gr, για να απολαμβάνει τον καφέ πάντα με στυλ και αγάπη προς το περιβάλλον.

ΕΝΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΕ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΜΕ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

Φέτος, για δεύτερη φορά στην ιστορία του, το Exile Room φιλοξενεί μια ιδιαίτερη ενότητα με θέμα «Συγκάτοικοι στον Πλανήτη Γη». Η ενότητα αυτή υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Πρόκειται ουσιαστικά για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που ασχολείται με την εκπαίδευση και την απασχόληση. Μερικοί από τους στόχους της προσπάθειας αφορούν: 
Στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας,
Στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, της Δια Βίου Μάθησης, της ευαισθητοποίησης για την περιβαλλοντική εκπαίδευση,
Στη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και
Στην ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής και της κοινωνικής ένταξης ευάλωτων κοινωνικά ομάδων (ΕΚΟ). 
Η προβολή των ταινιών του αφιερώματος είναι δωρεάν για το κοινό και εξασφαλίζεται η πρόσβαση σε ΑμεΑ. Την Πέμπτη 22/5 θα προβληθεί η ταινία «Αύριο». Θέμα της, όταν η προστασία του περιβάλλοντος δείχνει να έχει γίνει μια δύσκολη υπόθεση, το «Demain» έρχεται να δώσει λίγη ελπίδα, ανακαλύπτοντας και προτείνοντας εύκολες και μικρές οικολογικές λύσεις που μπορεί να υιοθετήσει ο καθένας μας. Έπειτα από ένα ταξίδι σε δέκα χώρες και πολλές σημαντικές γνωριμίες και συναντήσεις με εξειδικευμένους ανθρώπους του χώρου, οι δημιουργοί της ταινίας εξερευνούν σε βάθος το ζήτημα της οικολογικής δράσης, αφήνοντας μια φρέσκια και αισιόδοξη οπτική για το μέλλον. Η προστασία του πλανήτη δεν χρειάζεται να είναι δύσκολη υπόθεση. Το «Αύριο» ανακαλύπτει και προτείνει εύκολες οικολογικές λύσεις για όλους! Το κινηματογραφικό αφιέρωμα «Συγκάτοικοι στον Πλανήτη Γη» συμμετέχει στις δράσεις της πανευρωπαϊκής εκστρατείας επικοινωνίας «Η Ευρώπη στην περιοχή μου 2018» (Europe in my Region), η οποία στοχεύει να ενθαρρύνει τους πολίτες να δουν και να μάθουν περισσότερα για τα έργα που συγχρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στην περιοχή τους.

Δευτέρα, 14 Μάιος 2018 07:41

Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

Προστέθηκε από Ecocity

Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

Η 3η εκδήλωση του κύκλου διαλέξεων, που οργανώνει η Μόνιμη Επιτροπή Αρχιτεκτονικών Θεμάτων του ΤΕΕ/ΤΚΜ για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική και το δημόσιο χώρο, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 22 Μαΐου 2018 και ώρα 19:30 στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ (Μεγάλου Αλεξάνδρου 49) με θέμα «Ανάπλαση Παλαιού Λιμένα Πατρών». Πρόκειται για έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, που διοργάνωσαν η εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» των Πατρών, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Νομού Αχαΐας (ΣΑΝΑ).

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν η κατάθεση σχεδιαστικών προτάσεων που θα αναδείξουν τον χαρακτήρα της Πάτρας ως παραλιακής πόλης. Το παραλιακό της μέτωπο βρίσκεται σήμερα κάτω από τις λιμενικές κατασκευές του παλαιού λιμένα και πίσω από τους έντονους χωρικά και λειτουργικά γραμμικούς άξονες (οδικοί και σιδηροδρομικός) παράλληλους προς τη θάλασσα, με αποτέλεσμα το ιστορικό της κέντρο να μην έχει απρόσκοπτη διέξοδο προς το φυσικό υγρό στοιχείο, που την περιβάλλει σε όλη τη βορειοδυτική της πλευρά.

Αντικείμενο του διαγωνισμού ήταν η ανάπλαση της περιοχής που καταλαμβάνει ο παλαιός λιμένας Πατρών, με στόχο την αναβάθμιση και μετατροπή του αστικού χώρου της παραθαλάσσιας ζώνης μπροστά από το ιστορικό κέντρο της πόλης, σε λειτουργικά και αισθητικά άρτια κοινόχρηστη έκταση αναψυχής, συγχρόνως με τη δημιουργία νέων καινοτόμων χρήσεων που θα συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη. Η αξιοποίηση των παλαιών ή η δημιουργία και νέων κτιρίων με νέες χρήσεις, αλλά και ενός κτιρίου μουσείου για την ιστορία της πόλης, η διευθέτηση των ροών πεζών και τροχοφόρων, καθώς και οι καινοτόμες δράσεις για το περιβάλλον, θα αναμορφώσουν τον αστικό χώρο της περιοχής του παλαιού λιμένα της πόλης. Ομιλητές θα είναι οι αρχιτέκτονες που βραβεύτηκαν στο πλαίσιο του ομότιτλου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού.

ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΓΑΪΔΟΥΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΗΜΙΟΝΟΥΣ ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

 

Σε καθημερινή βάση, εδώ και δεκαετίες, τα γαϊδουράκια της Σαντορίνης κάνουν τέσσερις με πέντε φορές την ίδια διαδρομή, ανεβαίνοντας τα 520 πλακόστρωτα σκαλοπάτια που οδηγούν από το λιμάνι στα Φηρά. Η ταλαιπωρία στην οποία υπόκεινται τα ζώα στη «βάρδιά» τους που κρατά 8 με 10 ώρες, γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, δεδομένου ότι οι μετακινήσεις τους γίνονται υπό ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι κάποια από αυτά σταματούν την άνοδό τους προς τα Φηρά για να γλύψουν κάποια πέτρα που δεν την έχει δει ο ήλιος για να δροσιστούν και να αντλήσουν την απαραίτητη δύναμη για να ολοκληρώσουν τη διαδρομή τους. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να ξεδιψάσουν, όπως σημειώνει η Daily Mail. Εργαζόμενοι σε οργανώσεις για την προστασία των ζώων επισκέφθηκαν το νησί την περασμένη εβδομάδα, απαιτώντας καλύτερες συνθήκες για τα ζώα, ενώ ενημέρωσαν τους ιδιοκτήτες τους για τους κινδύνους που υπάρχουν για την υγεία των ζώων εξαιτίας των κουραστικών διαδρομών που κάνουν καθημερινά, διανύοντας 60 μίλια κατά τη διάρκεια μιας σαιζόν. Αν και στο τέλος της διαδρομής έχουν δημιουργηθεί σκιερά μέρη για την ξεκούρασή τους, δεν έχουν συντηρηθεί σωστά, με αποτέλεσμα τα πανιά που είχαν τοποθετηθεί να έχουν αποκολληθεί. «Δεν βρίσκονται στη σκιά καθώς περιμένουν τον επόμενο επιβάτη, απλώς στέκουν μέσα στη λιακάδα και τη ζέστη», λέει ο Tim Wass, διευθυντής της οργάνωσης Safe Haven for Donkeys, στο Ισραήλ, και συμπλήρωσε πως «τα γαϊδουράκια υποφέρουν μυϊκά, σκελετικά ενώ και οι σύνδεσμοί τους παθαίνουν μεγάλη ζημιά, εξαιτίας του βάρους που σηκώνουν και των σκαλοπατιών που ανεβαίνουν». (Πηγή cnn.gr)

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Στη στρατηγική της ΕΕ για το 2050 για την ενέργεια, περιλαμβάνει τον μακροπρόθεσμο στόχο της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 80-95% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε το 2008 την πρωτοβουλία του Συμφώνου των Δημάρχων για να υποστηρίξει τις προσπάθειες των τοπικών αρχών στην δημιουργία και εφαρμογή πολιτικών για την αειφόρο ενέργεια, ενώ πρόσφατα, ανακοινώθηκε και η δημιουργία του Παγκόσμιου Συμφώνου των Δημάρχων για την Ενέργεια και το Κλίμα. Τον περασμένο Μάρτιο ξεκίνησε το νέο Ευρωπαϊκό έργο C-TRACK 50 που έχει εταίρους από 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Ορίζοντας 2020» της EE. Σε αυτό το έργο η Ελλάδα έχει δύο εκπροσωπήσεις με επικεφαλής  Συντονιστή του έργου τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ και εξειδικευμένο τεχνικό εταίρο την ΕΠΤΑ A.E. Η εναρκτήρια συνάντηση του έργου έγινε στη νήσο Μαδέρα της Πορτογαλίας τον Μάρτιο με μεγάλη επιτυχία. Στόχος του έργου C-TRACK 50 είναι να κινητοποιήσει και να καθοδηγήσει τις δημόσιες αρχές στον καθορισμό μακροπρόθεσμων προτεραιοτήτων ενεργειακής πολιτικής, στην προώθηση της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης και στη στήριξη περιφερειακών και τοπικών αρχών για την ανάπτυξη, τη χρηματοδότηση και την εφαρμογή φιλόδοξων ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης για την αειφόρο ενέργεια και το κλίμα. Σκοπός είναι να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα της ΕΕ όσον αφορά τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και να επιτευχθεί μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050. Συνολικά, το έργο θα διευκολύνει την ανάπτυξη τουλάχιστον εκατόν πέντε (105) ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης για την αειφόρο ενέργεια και το κλίμα, καθώς και εκατόν πέντε (105) προτάσεις για χρηματοδοτήσεις σε δήμους.

 

Δευτέρα, 07 Μάιος 2018 07:07

ΠΙΕΣΗ ΣΕ Ε.Ε. ΓΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΡΥΠΩΝ

Προστέθηκε από Ecocity

ΠΙΕΣΗ ΣΕ Ε.Ε. ΓΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΡΥΠΩΝ

Οι Ευρωπαίοι Επίτροποι δέχονται μια άνευ προηγουμένου πίεση για τη θέσπιση φιλόδοξων προτύπων εκπομπής CO2 για τα φορτηγά, μετά από μια σπάνια συμμαχία που υπήρξε μεταξύ πολυεθνικών, εταιρειών και ενώσεων μεταφορέων, που ζητούσαν τον περασμένο μήνα η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 24% μέχρι το 2025. Σε μια επιστολή προς τον πρόεδρο της Επιτροπής κ. Juncker, η Carrefour, η IKEA, η Unilever, η Heineken, η Nestlé, ο γίγαντας logistics Geodis, οι εθνικές ενώσεις μεταφορών και άλλοι μεγάλοι παίκτες, δήλωσαν ότι ο στόχος ήταν απαραίτητος για να παραμείνει η ΕΕ ο ηγέτης στην καταπολέμηση του κλίματος αλλαγή. Προσδιορίζοντας τον στόχο της μείωσης των εκπομπών στα φορτηγά κατά το ένα τέταρτο, η Επιτροπή - η οποία θα υποβάλει πρόταση στις 16 Μαΐου - θα βοηθήσει τον τομέα των οδικών μεταφορών να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους και να κερδίσουν οι επιχειρήσεις 7.700 ευρώ/έτος για κάθε φορτηγό. Οι μεταφορές, με το 27% των συνολικών εκπομπών της ΕΕ, είναι το μεγαλύτερο κλιματικό πρόβλημα στην Ευρώπη, ενώ τα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν το 26% των εκπομπών CO2 στις οδικές μεταφορές. Η συμμαχία ζήτησε επίσης υποχρεωτικό στόχο πωλήσεων φορτηγών μηδενικών εκπομπών, τονίζοντας ότι ενώ η τεχνολογία για φορτηγά με μηδενικές εκπομπές είναι διαθέσιμη, η προσφορά είναι περιορισμένη και διατίθεται μόνο με υψηλό κόστος. Συνεπώς, η επικείμενη πρόταση θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να πωλούν ένα ελάχιστο μερίδιο φορτηγών με μηδενικές εκπομπές. Ο αρμόδιος του T&E, Stef Cornelis, δήλωσε για το θέμα πως ένας άνευ προηγουμένου συνασπισμός παγκόσμιων εμπορικών σημάτων, ΜΜΕ και φορτηγατζήδες λέει στην ΕΕ ότι θέλουν αυστηρά πρότυπα CO2 και ισχυρούς, υποχρεωτικούς στόχους πωλήσεων για φορτηγά μηδενικών εκπομπών. Ο πρόεδρος Juncker θα πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία για να προωθήσει τη μεταφορά με φορτηγά χωρίς άνθρακα. Σύμφωνα με τα δεδομένα, η αναμενόμενη αναθεώρηση του κανονισμού για την ασφάλεια των οχημάτων, αναμένεται επίσης να ανακοινωθεί από την Επιτροπή αυτό το μήνα κάτι που θα προσφέρει την ευκαιρία να γίνει ανάλογη αξιοποίηση. Οι ομάδες που μάχονται και στηρίζουν την οδική ασφάλεια, οι κυβερνήσεις και οι μεγάλες πόλεις της ευρώπης, έχουν ζητήσει να συμπεριληφθεί υποχρεωτικό πρότυπο «άμεσης όρασης» για τα φορτηγά. Αυτά θα διέπουν το ύψος του δρόμου που πρέπει να μπορούν να δουν οι οδηγοί φορτηγών και θα ενισχύσουν τα νέα σχέδια των φορτηγών για να κάνουν τους δρόμους ασφαλέστερους για τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Οι έρευνες δείχνουν ότι τα φορτηγά με καμπίνες χαμηλής εισόδου, που ορισμένοι ευρωπαίοι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων ήδη εφαρμόζουν, παρότι δεν απαιτείται από το νόμο, έχουν άριστο άμεσο οπτικό πεδίο και βοηθούν στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. Η ΕΕ έχει αποκλειστική αρμοδιότητα για να επιβάλει βελτιώσεις στα θέματα ασφαλείας, για τα νέα αυτοκίνητα, τα ημιφορτηγά και τα φορτηγά. Οι τελευταίες νέες απαιτήσεις ασφάλειας έχουν κατατεθεί από το 2009 και η Επιτροπή συνεχίζει να αναβάλλει την επικαιροποίηση των κανόνων για τα οχήματα. Εν τω μεταξύ, το 2016 25.500 ευρωπαίοι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα - περίπου 500 θανάτους κάθε εβδομάδα. Το νομοθετικό πακέτο που θα ολοκληρωθεί στις 16 Μαΐου θα προωθήσει επίσης την πρωτοβουλία της Επιτροπής για τις μπαταρίες, στο πλαίσιο της  μάχης με Αμερική και Κίνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

18 ΜΕΛΗ ΤΗΣ Ε.Ε. ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αναλυτική έκθεση με τίτλο «Η κατάσταση εφαρμογής των οδηγιών για τα άγρια πτηνά και τους οικότοπους στην Ευρωπαϊκή Ένωση» που δίνουν στη δημοσιότητα σήμερα οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Bird Life Europe, WWF, European Environmental Bureau (EEB) και Friends of the Earth Europe, υπογραμμίζει ότι ενώ τα περισσότερα κράτη μέλη που αξιολογήθηκαν έχουν ενσωματώσει πλήρως τις ευρωπαϊκές οδηγίες για τα άγρια πτηνά και τους οικοτόπους στο εθνικό τους δίκαιο, κανένα από αυτά δεν έχει καταφέρει να τις εφαρμόσει πλήρως. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα προστατευόμενα είδη και οι οικότοποι της Ευρώπης να μην απολαμβάνουν την προστασία που η νομοθεσία ορίζει και για την οποία τόσο τα κράτη μέλη όσο και η κοινωνία συνολικά έχουν δεσμευτεί.

Η έκθεση έχει ως στόχο την αποτύπωση των τάσεων που αφορούν στην κατάσταση της εφαρμογής των οδηγιών στη βάση 11 κριτηρίων, χρησιμοποιώντας έναν απλό χρωματικό κώδικα που απεικονίζει τις επιδόσεις της κάθε χώρας σε καθένα από αυτά τα 11 κριτήρια (πράσινο για τα πεδία, όπου η ενσωμάτωση και εφαρμογή των οδηγιών υλοποιείται σωστά, πορτοκαλί στις περιπτώσεις εκείνες που η ενσωμάτωση των οδηγιών θα μπορούσε να είναι καλύτερη και τέλος, κόκκινο, στις περιπτώσεις που παρατηρείται κακή ή καθόλου εφαρμογή των οδηγιών). Χαρακτηριστικό από την αξιολόγηση αυτή είναι ότι μόνο στο κριτήριο που αφορά στην πιο βασική υποχρέωση, δηλαδή αυτή της ενσωμάτωσης των οδηγιών στο εθνικό τους δίκαιο, τα περισσότερα από τα 18 κράτη μέλη που αξιολογήθηκαν (67%) βρίσκονται στο πράσινο. Δυστυχώς, κανένα κράτος μέλος δεν πέρασε με πράσινο στα 5 από τα 11 κριτήρια, και ειδικότερα στα κριτήρια που αφορούν στη διαχείριση των περιοχών, την προστασία των ειδών, την εφαρμογή της δέουσας εκτίμησης και τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων.

Οι τέσσερις προαναφερθείσες οργανώσεις που ήταν μεταξύ των οργανώσεων που υποστήριξαν την επιτυχημένη εκστρατεία «Συναγερμός για τη Φύση» (#NatureAlert) με στόχο την αποφυγή αναθεώρησης της θεμελιώδους νομοθεσίας για την προστασία της φύσης στην Ευρώπη, τονίζουν ότι αν συνεχιστεί αυτή η χαλαρή εφαρμογή των οδηγιών, είναι βέβαιο ότι η απώλεια της βιοποικιλότητας στην Ευρώπη θα ενταθεί ραγδαία. Στο πλαίσιο αυτό, καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τη μία και τα κράτη μέλη από την άλλη να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την καλύτερη εφαρμογή των οδηγιών.

Τα στοιχεία για την κατάσταση εφαρμογής της νομοθεσίας για τη φύση στην Ελλάδα είναι ανησυχητικά και αρκετά απογοητευτικά, έτσι όπως καταγράφηκαν από τις οργανώσεις Δίκτυο Μεσόγειος SOS, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, και WWF Ελλάς. Ακόμα και αν το τελευταίο διάστημα σημειώθηκαν σημαντικά βήματα προόδου, στα οποία περιλαμβάνεται η έγκριση των τριών πρώτων σχεδίων δράσης για την προστασία ειδών της χώρας, η επέκταση του δικτύου Natura 2000 στον θαλάσσιο χώρο ειδικά και η ψήφιση του νέου νόμου για τους φορείς διαχείρισης, η Ελλάδα εξακολουθεί να παρουσιάζει κενά σε πολύ σημαντικές υποχρεώσεις. Ειδικότερα, με κόκκινο βαθμολογείται η καρδιά των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις οδηγίες για τη φύση και αφορούν στη διαχείριση των περιοχών Natura 2000 και την προστασία των ειδών, ενώ η Ελλάδα παίρνει πράσινο μόνο στην ενσωμάτωση των οδηγιών στο εθνικό της δίκαιο. Για πολλά κομβικά θέματα, όπως ο πλήρης χαρακτηρισμός των περιοχών Natura 2000, η δέουσα εκτίμηση των επιπτώσεων σχεδίων, έργων και δραστηριοτήτων στις εν λόγω περιοχές, η παρακολούθηση της κατάστασης των προστατευόμενων στοιχείων της φύσης και η εξασφάλιση επαρκούς και σταθερής χρηματοδότησης και πόρων, η κατάσταση εφαρμογής είναι μερική και ελλιπής. Σημαντικές ελλείψεις παρουσιάζουν επίσης οι διαδικασίες που αφορούν στη διαβούλευση, τη συμμετοχή και την εμπλοκή των ενδιαφερόμενων φορέων, οι οποίες παρόλο που δεν είναι νομικά επιβεβλημένες θεωρούνται κρίσιμες για τη διασφάλιση της αποτελεσματικής εφαρμογής της προστασίας της φύσης.

Οι παραπάνω περιβαλλοντικές οργανώσεις παραθέτουν προτάσεις για την επίσπευση της εφαρμογής και στη χώρα μας, και συγκεκριμένα καλούν, μεταξύ άλλων, την πολιτεία να:

ολοκληρώσει τον καθορισμού των στόχων διατήρησης για όλες τις περιοχές Natura 2000,
διασφαλίζει την αποφυγή υποβάθμισης των περιοχών και της όχλησης ειδών και να εξασφαλίζει την πλήρη εφαρμογή της δέουσας εκτίμησης για σχέδια ή έργα που ενδέχεται να επηρεάσουν τις περιοχές Natura 2000,
διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα και τη λειτουργικότητα του πρόσφατα θεσπισμένου εθνικού συστήματος προστατευόμενων περιοχών, επισπεύσει την εκπόνηση και εφαρμογή τόσο των σχεδίων διαχείρισης των περιοχών Natura 2000 όσο και των σχεδίων δράσης ειδών.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ : ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΠΟΔΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ

Οι χρόνιες πιέσεων που δέχονται οι πόλεις μας κάνουν όλο και πιο επιτακτική η ανάγκη να βελτιωθεί ο βαθμός ανθεκτικότητάς τους, ο οποίος δείχνει την ικανότητά τους να διατηρούν και να αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος URBACT III – RESILIENT EUROPE, επέλεξε να διερευνήσει την αναβάθμιση της ανθεκτικότητάς του, προωθώντας τις ήπιες μετακινήσεις, δημιουργώντας ένα στρατηγικό σχεδιασμό για το 2030 για επέκταση των υφιστάμενων ποδηλατικών υποδομών και την εξυπηρέτηση των αναγκών των ποδηλατών σε επίπεδο πόλης αλλά και σε μητροπολιτικό επίπεδο και καταρτώντας ένα σχέδιο δράσης για την προώθηση της ποδηλατικής πολιτικής και κουλτούρας. Για επίτευξη αυτού του στόχου, το Τοπικό Σχήμα Υποστήριξης που έχει συσταθεί και έχει συνεδριάσει 5 φορές έχει ολοκληρώσει τις προγραμματισμένες δράσεις και πραγματοποίησε τη διάδοση των αρχικών αποτελεσμάτων του ευρωπαϊκού προγράμματος URBACT III – RESILIENT EUROPE για την προώθηση της ποδηλατοκίνησης την 14η Δεκεμβρίου 2017, ενώ συνολικά έχει αποκομίσει τεχνογνωσία πάνω στο υπό διερεύνηση αντικείμενο από την ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών έπειτα από συνεργασία μεταξύ φορέων, επιστημονικών και ερευνητικών ιδρυμάτων, εκπροσώπων δήμων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής ΑΕ, ενώσεων/ συλλόγων πολιτών με σκοπό την ποδηλατοκίνηση, επιχειρηματιών με αντικείμενο την ενοικίαση κοινόχρηστων ποδηλάτων, πολιτών με ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες για την υποστήριξη του ποδηλάτου κ.ά. Σε συνέχεια των παραπάνω ενεργειών και εργασιών, διοργανώνει διαβούλευση και παρακαλεί κάθε ενδιαφερόμενο να μελετήσει το «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την προώθηση του ποδηλάτου για τη βελτίωση του βαθμού ανθεκτικότητας της κοινωνίας και της πόλης της Θεσσαλονίκης», όπως έχει διαμορφωθεί έως σήμερα μέσω του συμμετοχικού σχεδιασμού, να το αξιολογήσει και να προτείνει  επιπλέον σκέψεις, ιδέες, παρατηρήσεις. Προκειμένου αυτό να οριστικοποιηθεί, θα πρέπει να απαντηθεί ένα σύντομο ερωτηματολόγιο, συμμετέχοντας έτσι ενεργά στη βελτίωση της προσπάθειάς του Δήμου Θεσσαλονίκης.

 

Τετάρτη, 02 Μάιος 2018 07:15

ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ Ε.Ε ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ

Προστέθηκε από Ecocity

ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ Ε.Ε ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ

Την Παρασκευή, τα κράτη μέλη στήριξαν την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την απαγόρευση όλων των υπαίθριων χρήσεων τριών νεονικοτινοειδών, που σκοτώνουν μέλισσες.

Με βάση την απόφαση, μέχρι το τέλος του έτους, τα εντομοκτόνα ιμιδακλοπρίδη, κλοθειανιδίνης και θειομεθοξάμης πρέπει να εξαφανιστούν από το περιβάλλον μας για χάρη των μελισσών μας.

Το ECOCITY και η PAN Europe χαιρετίζουν θερμά τη σταθερότητα

της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αντισταθεί στις πιέσεις και στις αντιρρήσεις αρκετών κρατών μελών, καθώς και στο πιεστικό lobbying της αγροτοβιομηχανίας και φαρμακευτικών, που είχαν ταχθεί ευνοϊκά

προς τις μη βιώσιμες πρακτικές στη συμβατική γεωργία.

Βέβαια, παρά το ότι η χώρα μας ψήφισε θετικά, γνωρίζουμε πως υπήρξε δυσκολία συνεννόησης μεταξύ των δύο υπουργείων που εμπλέκονται στο θέμα και αποφασίζουν για τη ψήφο της χώρας μας.

Ευτυχώς, έστω και την τελευταία στιγμή πρυτάνευσε η λογική και δώσαμε θετική ψήφο στην απαγόρευση.

Είκοσι πέντε χρόνια περίπου, μετά την έγκρισή τους, τα νεονικοτινοειδή επιτέλους θα απαγορευτούν μέσα σε λίγους μήνες.

Από την εποχή της έγκρισής τους σε επίπεδο Ε.Ε. τη δεκαετία του '90

και την χρήση τους στη γεωργία, τα νεονικοτινοειδή έχει αποδειχθεί σε μεγάλο βαθμό πως εκεί που χρησιμοποιούνται βλάπτουν τις μέλισσες, άλλους επικονιαστές και το οικοσύστημα στο σύνολό του.

Επίσης, είναι αρκετές οι μελέτες που δείχνουν την ύπαρξη τοξικότητας και για την ανθρώπινη υγεία.

Έτσι λοιπόν, μετά από την πολυετή μάχη που δόθηκε από μελισσοκόμους, περιβαλλοντολόγους και ΜΚΟ, το 2013 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιορίζει τη χρήση των τριών ιδιαίτερα τοξικών νεονικοτινοειδών. Αποτέλεσμα, η ιμιδακλοπρίδη, η κλοθειανιδίνη και η θειομεθοξάμη απαγορεύτηκαν για τις καλλιέργειες που προσελκύουν μέλισσες.

Όμως, τα στοιχεία έδειξαν ότι ακόμη και όταν γίνεται χρήση νεονικοτινοειδών σε καλλιέργειες που δεν προσελκύουν μέλισσες, παρέμεινε η έκθεση των μελισσών, αφού αυτές οι ουσίες είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές στο περιβάλλον.

Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) δημοσίευσε μια σειρά εκθέσεων που υπογραμμίζουν ότι δεν υπάρχει ασφαλής χρήση για τις μέλισσες για αυτά τα τρία εντομοκτόνα. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα, είχε σταλεί στα κράτη μέλη σύσταση/πρόταση απαγόρευσης όλων των υπαίθριων χρήσεων για τις τρεις αυτές ουσίες, τον Μάρτιο του 20171.

Μια άλλη έκθεση της ΕΑΑΤ που εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2018, επέτρεψε να επιταχυνθεί η διαδικασία και να ζητηθεί από τα κράτη μέλη να ψηφίσουν την πρότασή της Ε.Ε., όπως και έγινε την Παρασκευή.

Ο Martin Dermine, αρμόδιος για την πολιτική υγείας και περιβάλλοντος της PAN Europe, δήλωσε: «Η εξουσιοδότηση των νεονικοτινοειδών κατά τη διάρκεια ενός τετάρτου αιώνα ήταν ένα λάθος και οδήγησε σε περιβαλλοντική καταστροφή. Η σημερινή ψηφοφορία είναι ιστορική. Η πλειοψηφία των κρατών μελών έδωσε σαφές μήνυμα ότι η γεωργία μας χρειάζεται μετάβαση. Η χρησιμοποίηση φυτοφαρμάκων που παράγουν μέλισσα δεν μπορεί πλέον να επιτραπεί και θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν μόνο βιώσιμες πρακτικές για την παραγωγή των τροφίμων μας ».

To ECOCITY, μαζί με περισσότερους από 80 οργανισμούς και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που προέρχονται σχεδόν από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και περιλαμβάνουν μελισσοκόμους, περιβαλλοντολόγους και επιστήμονες, συμμετείχε στο Συνασπισμό Σώστε τις Μέλισσες (Save The Bees Coalition) που είχε σημαντικό έργο και δράση στην ενημέρωση και επιτεύξη της θετικής ψηφοφορίας.

Πέμπτη, 26 Απρίλιος 2018 06:16

ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ – ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΝΕΡΟ

Προστέθηκε από Ecocity

ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ – ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΝΕΡΟ

Στη Θεσσαλονίκη μόλις πρόσφατα βιώσαμε τι θα πει «ανασφάλεια νερού», με την πολυήμερη διακοπή της υδροδότησης. Γι` αυτό έχει αξία να διαβάσουμε μερικά στοιχεία και παραδείγματα διαχείρισης του ιδίου κινδύνου σε άλλες πόλεις, όπως περιγράφονται σε άρθρο του Robert Brears, ειδικού σε θέματα κλιματικής αλλαγής και διαχείρισης των επιπτώσεων σε αστικά περιβάλλοντα.

Μέχρι το 2030, λοιπόν, εκτιμάται πως 5 δισεκατομμύρια άνθρωποι θα ζουν σε αστικές περιοχές με εκατοντάδες εκατομμύρια να ζουν σε μία από τις 41 μεγαλουπόλεις του κόσμου, από 28 σήμερα. Ταυτόχρονα, η παγκόσμια ζήτηση για νερό αναμένεται να ξεπεράσει την προσφορά κατά 40%. Ως εκ τούτου, οι πόλεις σε όλο τον κόσμο κινδυνεύουν από την «ανασφάλεια των υδάτων», δηλαδή την αδυναμία του πληθυσμού να έχει πρόσβαση σε νερό καλής ποιότητας και επαρκούς ποσότητας.

Παραδοσιακά, οι πόλεις, οι οποίες αντιμετωπίζουν αυξημένη ζήτηση για νερό, μαζί με μεταβλητή προσφορά, βασίστηκαν σε έργα υποδομής μεγάλης κλίμακας, από πλευράς προσφοράς, όπως φράγματα και δεξαμενές. Αυτό ονομάζεται διαχείριση από την πλευρά της προσφοράς. Ωστόσο, αυτή είναι δαπανηρή από οικονομική, περιβαλλοντική και πολιτική άποψη. Το νερό πρέπει να μεταφέρεται σε μεγάλες αποστάσεις, είναι συχνά κατώτερης ποιότητας απαιτώντας επεξεργασία για την κατανάλωσή του, ενώ η μεγάλης κλίμακας εκτροπή του νερού διαταράσσει την υγεία των υδάτινων οδών που υποστηρίζουν οικοσυστήματα, προκαλώντας συχνά και διασυνοριακά προβλήματα. Η ασφάλεια των αστικών υδάτων - η ικανότητα ενός αστικού πληθυσμού να διασφαλίζει τη βιώσιμη πρόσβαση σε επαρκείς πηγές νερού υψηλής ποιότητας - μπορεί να αυξηθεί μέσω της διαχείρισης της ζήτησης, η οποία συνεπάγεται την καλύτερη χρήση των υφιστάμενων παροχών ύδατος, προτού γίνουν σχέδια περαιτέρω αύξησης της προσφοράς.

Σελίδα 1 από 14

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ