priligy tablets buy priligy online dapoxetine purchase priligy pills dapoxetine tablets dapoxetine 60mg buy dapoxetine priligy online priligy 30mg priligy 30 mg dapoxetine 30mg dapoxetine priligy priligy 60 mg where can i buy dapoxetine dapoxetine dosage dapoxetine online priligy online pharmacy priligy uk buy dapoxetine online priligy dosage generic priligy priligy results buy priligy tablets dapoxetine price dapoxetine online pharmacy priligy dapoxetine buy where can i buy priligy dapoxetine pills where to buy priligy dapoxetine 30 priligy prescription buy dapoxetine 60mg priligy medicine dapoxetine online purchase priligy price buy priligy dapoxetine online priligy dapoxetine 30mg order priligy online where to buy dapoxetine priligy 30mg tablets dapoxetine uk where can i get priligy dapoxetine generic priligy effectiveness priligy 60 mg tablets dapoxetine 60 mg online priligy without prescription order priligy dapoxetine tablets 60 mg dapoxetine prescription where to get dapoxetine priligy dapoxetine 60mg dapoxetine drug viagra with dapoxetine dapoxetine 30 mg tablet priligy 60 mg price priligy pharmacy dapoxetine for sale priligy tabletes dapoxetine sildenafil where to get priligy priligy tablets uk dapoxetine effects order dapoxetine does priligy work dapoxetine order online dapoxetine alternative dapoxetine tablets price where to buy dapoxetine online cialis with dapoxetine dapoxetine tablets 30 mg dapoxetine tablets online sildenafil and dapoxetine priligy and viagra priligy drug priligy 30mg price priligy for sale priligy tab 30mg tadalafil dapoxetine dapoxetin bestellen premature ejeculation tablets priligy 60mg dapoxetine and sildenafil tablets priligy cost dapoxetine and sildenafil dapoxetine poxet 60 buy priligy cheap dapoxetine 30mg buy online priligy dapoxetina dapoxetine combination dapoxetine 90mg priligy 60 dapoxetine and viagra dapoxetin 60mg priligy pills for sale dapoxetine best price cheap priligy cialis and dapoxetine tadalafil and dapoxetine how to use dapoxetine priligy canada viagra and priligy dapoxetine usa cialis dapoxetine priligy and cialis together viagra dapoxetine dapoxetine pills for sale priligy and viagra combination generic priligy online priligy in usa sildenafil with dapoxetine cialis with dapoxetine review stop premature ejeculation priligy viagra dapoxetine and viagra together buy dapoxetine cheap priligy review uk buy generic priligy online how long does priligy last cialis last longer dapoxetine canada what is priligy priligy tablets review can you take priligy with viagra cialis plus dapoxetine dapoxetine and cialis together sildenafil dapoxetine combination priligy and viagra together dapoxetine and cialis tadalafil with dapoxetine online cialis priligy what is dapoxetine buy cheap priligy online can i take priligy with viagra generic dapoxetine online sildenafil dapoxetine tablets sildenafil and dapoxetine combination how to take priligy cialis and priligy together does dapoxetine work how to use dapoxetine tablets tadalafil dapoxetine combination dapoxetine 60 priligy combined with cialis tadalafil dapoxetine tablets cheap dapoxetine how to use dapoxetine and sildenafil tablets viagra priligy priligy usa do you need a prescription for priligy dapoxetine sildenafil combination priligy how long does it last what is dapoxetine and sildenafil tablets priligy cheap tadalafil and dapoxetine tablets sildenafil plus dapoxetine dapoxy 60 can priligy be taken with cialis dapoxetine and tadalafil dapoxetina 30mg dapoxetine for sale online dapoxetine vs viagra dapoxy 60 mg priligy 30 mg or 60 mg priligy cialis together priligy canada pharmacy sildenafil with 30mg of dapoxetine dapoxetin tablete can you take dapoxetine with viagra dapoxetine with sildenafil dapoxetine tadalafil combination dapoxetine and sildenafil tablets dosage dapoxetine and sildenafil combination tadalafil plus dapoxetine how to get priligy dapoxetine half life dapoxetine canadian pharmacy how long does priligy last for priligy dose priligy original dapoxetine sildenafil tablets ever long tablet benefits dapoxetin priligy last longer deutsch everlong dapoxetine original priligy online priligy buy online canada dapoxetine plus sildenafil sildenafil dapoxetine dosage does dapoxetine really work dapoxetine and sildenafil tab priligy canada where to buy priligy 30 mg 3 tablet priligy in canada priligy united states dapoxetine and sildenafil tablet Ενέργεια
A-
 A 
A+
Open login
Ενέργεια

Ενέργεια

Μεγάλες λέξεις και βαρύγδουπες κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια. Eυρωπαϊκές πόλεις αλλά και δημόσιοι φορείς κάνουν φιλότιμες προσπάθειες για να πείσουν την κοινωνία των απλών πολιτών για το κλείσιμο των ανεξέλεγκτων χωματερών για την προστασία των υπόγειων υδάτων, τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, την εξοικονόμηση της σπαταλούμενης ενέργειας, τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων.Πώς όμως μπορούν να πραγματοποιηθούν όλα αυτά;Απλή είναι η συνταγή. Οι εντεταλμένοι φορείς σχεδιάζουν, ευαισθητοποιούν και φυσικά ενημερώνουν τους πολίτες. Στη συνέχεια οι φορείς υλοποιούν δράσεις μόνο με τη συμβολή των πολιτών. Αν αγαπητοί αναγνώστες δεν αντιληφθούμε εμείς οι απλοί πολίτες και δεν πάρουμε στα χέρια μας αυτά που μας αφορούν, τότε κανένα σχέδιο και καμιά δράση δεν πρόκειται να πετύχει.Με λίγα λόγια το περιβάλλον και η προστασία του να γίνει υπόθεση ΟΛΩΝ.Βρήκα στοιχεία που δίνουν με απλά παραδείγματα τη σχέση αλουμινίου, γυαλιού, πλαστικού, χαρτιού με αυτό που λέμε περιβαλλοντικό ισοζύγιο και επιθυμώ να τα μοιραστώ μαζί σας.Ας διαβάσουμε μαζί το περιβαλλοντικό ‘’κόστος’’ για καθένα από τα υλικά καθημερινής χρήσης μας. Ένα κουτάκι αλουμινίου «καίει» 0,1 λίτρο πετρέλαιο Γι' αυτό το ταπεινό κουτάκι, που ζυγίζει 15 γραμμάρια, χρειάστηκε βωξίτης βάρους 60 γραμμαρίων. Τα κοιτάσματα βωξίτη δεν είναι ανεξάντλητα. Μεγάλες ποσότητες από το υλικό αυτό βρίσκονται στα τροπικά δάση. Η εξόρυξή τους σημαίνει αποψίλωση των πνευμόνων της Γης ή σκάψιμο των βουνών. Επιπλέον, για να παραχθεί το ένα κουτάκι, ξοδεύτηκε ενέργεια ικανή να λειτουργήσει μια τηλεόραση για τρεις ώρες. Όλοι αυτοί οι πολύτιμοι φυσικοί πόροι πάνε χαμένοι εάν το κουτάκι πέσει στα κοινά σκουπίδια, όπου θα μείνει για πολλά χρόνια πριν διαλυθεί. Αντίθετα, η ανακύκλωσή του έχει πολλά οφέλη. Για να παραχθεί ένα ολοκαίνουργιο κουτάκι από ανακύκλωση απαιτείται μόλις το 5% της ενέργειας της κανονικής παραγωγής. Αποφεύγουμε έτσι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σχεδόν ίσες με το βάρος του. Για κάθε τόνο ανακυκλώσιμου αλουμινίου κερδίζουμε 4 τόνους βωξίτη, 37 βαρέλια πετρέλαιο, 500 κιλά σόδα και 100 κιλά ασβεστόλιθο. Και όλα αυτά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, αφού χρειάζονται μόλις 90 μέρες για να εμφανισθεί πάλι στα ράφια. Ένα γυάλινο μπουκάλι θα... φώτιζε ένα δωμάτιο για 8 ώρεςΚατασκευάζεται από άμμο (που μας δίνει πυρίτιο), ανθρακικό νάτριο και ασβεστόλιθο. Τα τρία αυτά υλικά συγχωνεύονται σε υψηλές θερμοκρασίες  και γι' αυτό απαιτείται σημαντική ενέργεια. Υπολογίζεται ότι για την κατασκευή ενός μπουκαλιού καταναλώνεται ενέργεια ίση με αυτή που καίει ένας λαμπτήρας 100 Watt σε οκτώ ώρες. Γιατί να πετάμε στα σκουπίδια αυτόν τον πλούτο όταν η ανακύκλωση ενός γυάλινου μπουκαλιού μας δίνει το ίδιο προϊόν με 50% λιγότερη ενέργεια; Πόσο μάλλον, όταν υπολογίζεται ότι με την ανακύκλωση αποσοβούμε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ίσες με το ένα τρίτο του βάρους του μπουκαλιού. Μια μπαταρία μολύνει 400 κυβικά μέτρα νερού    100 εκατομμύρια μπαταρίες οικιακής χρήσης πωλούνται κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Μεγάλο ποσοστό από τις μπαταρίες αυτού του τύπου (έως και 20%) περιέχουν υδράργυρο, υλικό που προκαλεί νευρολογικές διαταραχές, θάνατο και τύφλωση. Αν και μικροσκοπικές, οι μπαταρίες μπορεί να προκαλέσουν ανυπολόγιστη καταστροφή, εάν πεταχτούν ανεξέλεγκτα, καθώς περιέχουν το εξαιρετικά επικίνδυνο κάδμιο (συνδέεται με καρκινογένεση, πνευμονοπάθειες, νεφρικές βλάβες κ.λ.π.) και σειρά ακόμα τοξικών ουσιών. Σκεφτείτε ότι μια μπαταρία είναι αρκετή για να μολύνει ένα κυβικό μέτρο χώμα και 400 κυβικά μέτρα νερού!   Αν και η ανακύκλωση ,μπαταριών δεν αποδίδει άμεσα οικονομικά, μας προστατεύει από τέτοιος κινδύνους.      5 πλαστικά μπουκάλια = 1 μπουφάν!   Εκτός από το ότι αυξάνουν τον όγκο των σκουπιδιών εάν δεν «τσαλακωθούν» (έχει υπολογιστεί ότι ο όγκος που καταλαμβάνει καθένα είναι 2,5 φορές το βάρος τους) θα χρειαστεί να περάσουν 400 - 500 χρόνια πριν αρχίσουν να αποσυντίθενται.   Αντίθετα, ανακυκλώνοντας μισό κιλό ΡΕΤ πλαστικά μπουκάλια, εξοικονομεί κανείς ενέργεια αντίστοιχη με 12.000 ΒΤU. Η διαδικασία για την ανακύκλωσή τους είναι η εξής! Χωρίζονται ανά είδος ( PET, PVC, PP), πλένονται και κομματιάζονται. Από τις νιφάδες κατασκευάζονται διάφορα προϊόντα: από νέα πλαστικά μπουκάλια έως ύφασμα, επένδυση μαξιλαριών και μπουφάν. Έχει υπολογιστεί ότι πέντε πλαστικά μπουκάλια είναι αρκετά για την επένδυση ενός μπουφάν, 25 για ένα φλις παλτό ή 26 μπουκάλια για να φτιαχτεί ένα κοστούμι από πολυεστέρα. Πάνα μιας χρήσης: 15 δέντρα ανά παιδί  Μπορεί να είναι πρακτική αλλά με πολύ υψηλό κόστος. Και δεν μιλάμε μόνο για το οικονομικό κόστος (που μπορεί να ξεπεράσει τα 2.000 ευρώ για κάθε παιδί), αλλά για το περιβαλλοντικό. Έχει υπολογισθεί ότι για κάθε παιδί χρειάζονται πάνω από 5.000 πάνες μιας χρήσης, ποσότητα που απαιτεί τη θυσία 15 δέντρων! Ένα εκατομμύριο δέντρα κόβονται παγκοσμίως κάθε χρόνο μόνο για πάνες μιας χρήσης.   Από την άλλη, είναι από τα σκουπίδια που «φουσκώνουν» το συνολικό όγκο απορριμμάτων, καθώς οι πάνες που χρησιμοποιεί ένα και μόνο παιδί στην ανάπτυξή του ξεπερνούν σε βάρος τον ένα τόνο! Ένα σπίτι «παράγει» 7,7 κιλά τετραπάκ ετησίως   Οι συσκευασίες από τετραπάκ κατακτούν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς, καθώς είναι αρκετά εύχρηστες τόσο για τις εταιρίες, όσο για τους καταναλωτές. Υπολογίζεται ότι μια οικογένεια σε ένα χρόνο καταναλώνει 300 λίτρα γάλα και «παράγει» σκουπίδια τετραπάκ βάρους 7,7 κιλών.   Αν και ελαφρύ, μαλακό και ταυτόχρονα ανθεκτικό, το τετραπάκ αποτελεί πραγματικό εφιάλτη για οποιοδήποτε σύστημα ανακύκλωσης. Καθώς αποτελείται κατά 77% από χαρτί, 18% από πλαστικό και 5%από αλουμίνιο, η ανακύκλωσή του απαιτεί το διαχωρισμό των διαφορετικών υλικών, πράγμα που καθιστά ιδιαίτερα δαπανηρό το κόστος της. Σε κάποιες περιπτώσεις οι ίδιες οι εταιρίες που παράγουν τη συσκευασία αναλαμβάνουν και την ανακύκλωση, φτιάχνοντας νέα συσκευασία. 300 εκατ. ευρώ το χρόνο γίνονται... σακούλες   Παράγωγο του πετρελαίου και σύμβολο της κοινωνίας μιας χρήσης, η πλαστική σακούλα έχει κατακλύσει τη ζωή μας. Πάνω από 60.000 τόνοι πλαστικού μιας χρήσης καταναλώνονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Η παραγωγή τους υπολογίζεται ότι στοιχίζει περίπου 300 εκατ. ευρώ, δηλαδή 5 ευρώ το κιλό. Πολλαπλάσιο είναι το κόστος τους από τη στιγμή που θα πεταχτούν. Αυξάνουν τον όγκο των σκουπιδιών, η διαχείρισή τους είναι δύσκολη, ενώ μια πλαστική σακούλα χρειάζεται από 100 έως 400 χρόνια για να διαλυθεί αφού ταφεί. Επί πλέον, δυσκολεύει την αποσύνθεση και των απορριμμάτων οργανικής προέλευσης που περιέχουν. Ειδικά όταν οι πλαστικές σακούλες πέσουν στη θάλασσα είναι πολύ επικίνδυνες. Δεν είναι μόνο η ρύπανση - προκαλούν το θάνατο χελωνών και ψαριών.   Και μη νομίζετε ότι είναι δωρεάν: έρευνα του συνδέσμου των σούπερ μάρκετ αναφέρει ότι η αχρέωτη διανομή της πλαστικής σακούλας επιβαρύνει 0,3% την τελική τιμή.   Ο βασικός στόχος είναι η μεγάλη μείωση της χρήσης τους. Από κει και πέρα η εκ νέου χρησιμοποίηση, η ξεχωριστή συλλογή και η ανακύκλωση (παρότι κοστίζει αρκετά) αποτελούν καλύτερες επιλογές από το πέταγμα στο σωρό. Για κάθε τόνο χαρτιού γλυτώνεις 32.000 λίτρα νερό.    Η έκρηξη των εντύπων κατακλύζει το σπίτι μας με χαρτί κάθε είδους. Μπορεί πολλά απ' αυτά (ειδικά τα διαφημιστικά) να δίνονται δωρεάν, το πραγματικό κόστος του χαρτιού όμως είναι πολύ μεγάλο. Το ποσό γίνεται κατανοητό όταν δούμε τι κερδίζουμε από την ανακύκλωσή του. Για κάθε τόνο χαρτιού που ανακυκλώνουμε, λοιπόν, σώζουμε 17 δέντρα, 32.000 λίτρα νερού, δύο βαρέλια πετρελαίου και 4.100 κιλοβατώρες ηλεκτρικού ρεύματος ικανού να καλύπτει τις ανάγκες ενός σπιτιού για πέντε μήνες. Σημαντική είναι και η εξοικονόμηση αερίων του θερμοκηπίου (πάνω από 74%), καθώς και η μείωση του όγκου των απορριμμάτων.  Ένας τόνος από υψηλής ποιότητας ανακυκλωμένο χαρτί μπορεί να αντικαταστήσει τρεις τόνους ξύλο για χαρτί. Δυστυχώς, όμως, τα περισσότερα περιοδικά που κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα δεν χρησιμοποιούν ανακυκλωμένο χαρτί.   Ταυτόχρονα, στην προσπάθεια για ιλουστρασιόν εκτυπώσεις περνούν το χαρτί με επικάλυψη καολίνης, η οποία περιέχει άργιλο. Ο άργιλος όμως δυσκολεύει την ανακύκλωση, καθώς δημιουργεί σβώλους και δίνει κακής ποιότητας ανακυκλωμένο χαρτί. 5 λεπτά για να αδειάσει, 200 χρόνια για να λιώσει   Χρησιμοποιούμε ένα ποτηράκι για ένα λεπτό και αυτό κάνει 200 χρόνια να λιώσει! Μάλλον δεν συμφέρει... Αλλά καθώς τα φαστ φουντ, το φαγητό «παραγγελία απέξω» και το φαγητό στο πόδι επεκτείνονται, τα πλαστικά πιατάκια, ποτηράκια, μαχαιροπήρουνα και κάθε είδους σκεύη μιας χρήσης γίνονται πια συνώνυμα της καθημερινότητας. Φτιαγμένα συνήθως από πολυστυρένιο, αποτελούν μεγάλο μέρος του συνολικού όγκου των πλαστικών απορριμμάτων και είναι εξίσου δύσκολο να διαλυθούν. Το 1/3 των σκουπιδιών μας είναι κομπόστ   Φλούδες από φρούτα, λαχανικά και κάθε είδους υπολείμματα φαγητού πέφτουν «χύμα» στον σκουπιδοτενεκέ μας, φτάνοντας το 35- 50% του συνόλου των σκουπιδιών μας. Τα οργανικά σκουπίδια αποτελούν έτσι ένα μεγάλο μέρος του όγκου των αποβλήτων που κατευθύνονται για ταφή. Όπως ανακατεύονται με τα άλλα απορρίμματα, δυσκολεύουν την ανακύκλωση. Απεναντίας, εάν έπεφταν σε ξεχωριστό κάδο ή (ακόμα καλύτερα) εάν συλλέγονταν σε ειδικούς κάδους κομποστοποίησης σε κάθε σπίτι, θα μπορούσαν να μας δώσουν πολύ καλό κομπόστ, κατάλληλο για επιχωματώσεις και καλλιέργειες.
Το τζάμπο τζετ των 400 θέσεων πέταξε από το Χίθροοου του Λονδίνου στο αεροδρόμιο Σίπχολ κοντά στο Αμστερνταμ με έναν από τους τέσσερις κινητήρες του να καίει βιοκαύσιμο από ξεχωριστή δεξαμενή. Η πτήση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Boeing και τον κατασκευαστή των κινητήρων General Εlectric. Μείγμα Το αεροπλάνο χρησιμοποίησε ένα μείγμα βιολογικών καυσίμων που εξάγονται από τις καρύδες του λαχανοφοίνικα (φοινικοπυρηνέλαιο) ενός δέντρου που ευδοκιμεί στη Βραζιλία και χρησιμοποιείται στα καλλυντικά. «Το επίτευγμα αυτό θα βοηθήσει τη Virgin Atlantic να χρησιμοποιεί καθαρότερα καύσιμα στα αεροπλάνα της νωρίτερα από το αναμενόμενο. Η πτήση επίδειξης θα μας δώσει κρίσιμες γνώσεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μειώσουμε το αποτύπωμά μας στο διοξείδιο του άνθρακα», δήλωσε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Ρίτσαρντ Μπράνσον. Πρόσθεσε ότι θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες μέχρι να ολοκληρωθεί η επεξεργασία των δεδομένων από την πτήση. Ομως, πέρα από τη φιλοπεριβαλλοντική προσέγγιση, οι αεροπορικές εταιρείες αναζητούν εναλλακτικά καύσιμα, δεδομένου ότι οι δαπάνες τους για καύσιμα πετούν στα ύψη εξαιτίας των συνεχών αυξήσεων των τιμών του πετρελαίου, οι οποίες την προηγούμενη εβδομάδα έφτασαν σε ύψος ρεκόρ, πάνω από 101 δολάρια το βαρέλι. Πάντως, οι πρόσφατες μελέτες φαίνεται να διαψεύδουν τις ελπίδες σε ότι αφορά τη φιλικότητα των βιοκαυσίμων προς το περιβάλλον, δεδομένου ότι η χρήση όλο και μεγαλύτερων εκτάσεων για την καλλιέργεια ενεργειακών φυτών οδηγεί αφενός σε αυξήσεις τιμών στα γεωργικά προϊόντα, αφετέρου σε αποψίλωση δασικών εκτάσεων σε αναπτυσσόμενες χώρες. Μάλιστα, τα νέα δεδομένα ανάγκασαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ανακοινώσει τον Ιανουάριο ότι θα αναθεωρήσει προς τα κάτω το στόχο για κάλυψη του 10% της κατανάλωσης των οχημάτων με βιοκαύσιμα έως το 2020. Και airbus Η Virgin, η Boeing και η General Electric δεν είναι οι μόνες εταιρείες της αεροπορικής βιομηχανίας που πειραματίζονται με εναλλακτικά καύσιμα. Νωρίτερα αυτό τον μήνα, ένα «σούπερ τζάμπο» Airbus Α380, με κινητήρες Rolls-Royce πέταξε από τη Βρετανία στη Γαλλία καίγοντας συνθετικό υγρό καύσιμο που παράγεται από φυσικό αέριο.Tάσος ΣαραντήςΗΜΕΡΗΣΙΑ
Τι αποκαλυπτει η έρευνα που πραγματοποίησαν οι ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών και της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων Ενα σοβαρό χτύπημα στα κυκλώματα που εμπλέκονται στο λαθρεμπόριο των καυσίμων στη χώρα μας ετοιμάζονται να δώσουν το υπουργείο Οικονομικών και η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (ΥπΕΕ). Οι πληροφορίες που έρχονται από τις αρμόδιες πηγές του οικονομικού επιτελείου αναφέρουν ότι οι ελεγκτικές υπηρεσίες βρίσκονται στα ίχνη τριών, τουλάχιστον, παράλληλων κυκλωμάτων, τα οποία, όμως, στην ουσία λειτουργούν αλληλοσυμπληρώμενα. Το αποτέλεσμα είναι κάθε χρόνο το ελληνικό Δημόσιο να χάνει περίπου 400 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με μάλλον συντηρητικούς υπολογισμούς του υπουργείου. Οι ελεγκτές του, μάλιστα, πρόσφατα ολοκλήρωσαν τη διερεύνηση μεγάλης υπόθεσης, που αφορούσε σε φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο πολλών εκατομμυρίων ευρώ, αλλά για ευνόητους λόγους αρνούνται, προς το παρόν τουλάχιστον, να δώσουν περισσότερα στοιχεία. Ενα μεγάλο κομμάτι της έφερε σε πέρας το 7ο τελωνείο, επικεφαλής του οποίου είναι ο κ. Ευθύμης Κατσάς, που φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες να δέχθηκε ισχυρές πιέσεις, προκειμένου να μην προχωρήσει σε βάθος την υπόθεση. Σε κάθε περίπτωση όμως, από την έρευνά του, αλλά κι από την παράλληλη που διενεργεί συγκεκριμένη υπηρεσία του υπουργείου, άρχισε να «χαρτογραφείται» ο τρόπος, αλλά και ο τόπος, όπου συντελείται το αδίκημα. Τι προέκυψε, μεταξύ άλλων; Κατ' αρχήν ότι: 1. Βρίσκονται στα ίχνη κυκλώματος που δρα σε διυλιστήριο. Οι υποψίες των ελεγκτών έχουν κινηθεί για έναν βασικό λόγο, ο οποίος έχει να κάνει με τα συστατικά του πετρελαίου που διοχετεύεται στην αγορά. Συγκεκριμένα, έχουν ανιχνευθεί υψηλές ποσότητες θείου, οι οποίες, για τους γνώστες του αντικειμένου παραπέμπουν σε μια βασική αιτία: τον αποχρωματισμό. Εννοείται ότι με την εφαρμογή του μέτρου για την εξομοίωση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, η δραστηριότητα αυτή δεν θα έχει κανένα λόγο ύπαρξης... 2. Αποκαλύφθηκε ότι αυτήν τη στιγμή κανείς δεν γνωρίζει πόσες πραγματικά ποσότητες παράγονται με αποτέλεσμα ο έλεγχος των ποσοτήτων που διαχέονται στην αγορά να είναι προβληματικός. 3. Προέκυψε ότι η αλυσίδα του ελέγχου σπάει από τις αποθήκες ακόμα, καθώς δεν καταγράφονται επακριβώς τα στοιχεία των ποσοτήτων που «φιλοξενούνται». 4. Η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι σε κάποιες περιπτώσεις προβληματικοί είναι ακόμα και οι μετρητές που χρησιμοποιούνται στις κάνουλες. 5. Τέλος, εντοπίστηκαν περιπτώσεις που κίνησαν τις υποψίες για εικονικές εξαγωγές, σε χώρες όπως η Σαουδική Αραβία ή η Νιγηρία. Οι υπηρεσίες του 7ου τελωνείου και του υπουργείου Οικονομικών εντόπισαν κι επιβεβαίωσαν σωρεία φορολογικών παραβάσεων, καθώς και δίκτυο παράνομων αποθηκών κι αποχρωματιστηρίων. Για να φτάσουν όμως ώς εκεί οι ποσότητες, απαιτείται ένας άλλος κρίκος της αλυσίδας, που δεν είναι άλλος από το δεύτερο εύρημα της έρευνας που αφορά το κύκλωμα της διακίνησης των καυσίμων. Εν προκειμένω, εντοπίστηκε ικανός αριθμός διακινητών, οι οποίοι κυκλοφορούσαν «νύχτα», καθώς δεν είχαν άδεια για να προχωρούν σε μεταφορές τη μέρα. Εντύπωση προκαλεί η βασική τους επαγγελματική ιδιότητα, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις δεν σχετιζόταν υπό οποιονδήποτε τρόπο με τον χώρο των πετρελαιοειδών. Οι πληροφορίες από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές κάνουν λόγο, μεταξύ άλλων, για... δημοσίους υπαλλήλους, ελεύθερους επαγγελματίες, ακόμα και σε στελέχη σωμάτων ασφαλείας. Τι άλλο προέκυψε από την έρευνα: ότι οι συγκεκριμένοι μεταφορείς προμηθεύονταν χωρίς κανένα μεσάζοντα τα καύσιμα, για να κάνουν τη διανομή. Κατά συνέπεια, δεν λειτουργούσαν αυτόνομα. Από τη στιγμή που στη χώρα μας κυκλοφορούν 2.300 διακινητές πετρελαίου, ήταν σχετικά εύκολο οι παραπάνω να κινηθούν στη «σκιά». Ενα τρίτο εύρημα της μεγάλης έρευνας που πραγματοποιούν οι ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών έχει να κάνει με την παράνομη λειτουργία πρατηρίων καυσίμων, σε διάφορα σημεία, σε όλη τη χώρα. Το παράδοξο της υπόθεσης, εν προκειμένω, έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα πρατήρια αυτά διέθεταν -κι ακόμα διαθέτουν, εννοείται- Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ). Κατά συνέπεια, ο εντοπισμός τους μέσω των Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ), καθίστατο πολύ δύσκολος κι ενδεχομένως να μην αποκαλύπτονταν ποτέ, αν δεν ξεκινούσε η μεγάλη έρευνα για το λαθρεμπόριο. Επιπροσθέτως, την αποκάλυψή τους καθιστούσε ακόμα δυσκολότερη ο μεγάλος αριθμός των πρατηρίων που λειτουργούν στην Ελλάδα. Ξεπερνούν τα 7.650. Οι έλεγχοι στη διακίνηση πετρελαίου αναμένεται να ενταθούν από τις 15 Φεβρουαρίου, ημερομηνία εφαρμογής του νέου μέτρου που προβλέπει την εξομοίωση των ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Θα πραγματοποιούνται κυρίως στα βυτιοφόρα, που κυκλοφορούν σε λιμάνια και εθνικές οδούς, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το πετρέλαιο έχει διακινηθεί από διυληστήρια ή είναι προϊόν λαθρεμπορίου. Και κάτι τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό: ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Αν. Μπέζας εντός του Μαρτίου, θα ανακοινώσει νέα μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου που θα αφορούν τα ναυτιλιακά καύσιμα... Γιώργος Μαντέλας Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Σελίδα 8 από 18

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ