A-
 A 
A+
Open login
Μετακίνηση

Μετακίνηση

ΧΑΙΡΕΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟ ΑΜΒΟΥΡΓΟ

 

Η πρώτη απαγόρευση κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη Γερμανία τέθηκε σε ισχύ στο Αμβούργο και αφορά κυρίως φορτηγά άνω των 7,5 τόνων και οχήματα προγενέστερα της κατηγορίας από Euro 6. Το μέτρο που προσελκύει το ενδιαφέρον του διεθνούς Τύπου, έχει ωστόσο προκαλέσει σοβαρές αντιδράσειςαπό φορείς που αμφισβητούν την αποτελεσματικότητά του. Η απόφαση ελήφθη από τις αρχές προκειμένου να περιοριστεί η ρ΄ύπανση του αέρα στην πόλη, η οποία σε αρκετές περιοχές της έχει υπερβεί τα όρια που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση και θα εφαρμοστεί στοχευμένα, όπου διαπιστώνεται η μεγαλύτερη επιβάρυνση. Πριν από λίγες ημέρες, το Ανώτατο Ομοσπονδιακό Διοικητικό Δικαστήριο αποφάσισε ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας ανήκει στην δικαιοδοσία του κάθε Δήμου, αφήνοντας έτσι στην τοπική αυτοδιοίκηση την ευθύνη για τη λήψη ανάλογων αποφάσεων. Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ έχει δεσμευτεί να λάβει άμεσα μέτρα προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές καυσαερίων, προκειμένου η Γερμανία να συμμορφωθεί με τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει μηνύσει το Βερολίνο, το οποίο, αν κριθεί ένοχο, αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

ΠΙΕΣΗ ΣΕ Ε.Ε. ΓΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΡΥΠΩΝ

Οι Ευρωπαίοι Επίτροποι δέχονται μια άνευ προηγουμένου πίεση για τη θέσπιση φιλόδοξων προτύπων εκπομπής CO2 για τα φορτηγά, μετά από μια σπάνια συμμαχία που υπήρξε μεταξύ πολυεθνικών, εταιρειών και ενώσεων μεταφορέων, που ζητούσαν τον περασμένο μήνα η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 24% μέχρι το 2025. Σε μια επιστολή προς τον πρόεδρο της Επιτροπής κ. Juncker, η Carrefour, η IKEA, η Unilever, η Heineken, η Nestlé, ο γίγαντας logistics Geodis, οι εθνικές ενώσεις μεταφορών και άλλοι μεγάλοι παίκτες, δήλωσαν ότι ο στόχος ήταν απαραίτητος για να παραμείνει η ΕΕ ο ηγέτης στην καταπολέμηση του κλίματος αλλαγή. Προσδιορίζοντας τον στόχο της μείωσης των εκπομπών στα φορτηγά κατά το ένα τέταρτο, η Επιτροπή - η οποία θα υποβάλει πρόταση στις 16 Μαΐου - θα βοηθήσει τον τομέα των οδικών μεταφορών να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους και να κερδίσουν οι επιχειρήσεις 7.700 ευρώ/έτος για κάθε φορτηγό. Οι μεταφορές, με το 27% των συνολικών εκπομπών της ΕΕ, είναι το μεγαλύτερο κλιματικό πρόβλημα στην Ευρώπη, ενώ τα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν το 26% των εκπομπών CO2 στις οδικές μεταφορές. Η συμμαχία ζήτησε επίσης υποχρεωτικό στόχο πωλήσεων φορτηγών μηδενικών εκπομπών, τονίζοντας ότι ενώ η τεχνολογία για φορτηγά με μηδενικές εκπομπές είναι διαθέσιμη, η προσφορά είναι περιορισμένη και διατίθεται μόνο με υψηλό κόστος. Συνεπώς, η επικείμενη πρόταση θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να πωλούν ένα ελάχιστο μερίδιο φορτηγών με μηδενικές εκπομπές. Ο αρμόδιος του T&E, Stef Cornelis, δήλωσε για το θέμα πως ένας άνευ προηγουμένου συνασπισμός παγκόσμιων εμπορικών σημάτων, ΜΜΕ και φορτηγατζήδες λέει στην ΕΕ ότι θέλουν αυστηρά πρότυπα CO2 και ισχυρούς, υποχρεωτικούς στόχους πωλήσεων για φορτηγά μηδενικών εκπομπών. Ο πρόεδρος Juncker θα πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία για να προωθήσει τη μεταφορά με φορτηγά χωρίς άνθρακα. Σύμφωνα με τα δεδομένα, η αναμενόμενη αναθεώρηση του κανονισμού για την ασφάλεια των οχημάτων, αναμένεται επίσης να ανακοινωθεί από την Επιτροπή αυτό το μήνα κάτι που θα προσφέρει την ευκαιρία να γίνει ανάλογη αξιοποίηση. Οι ομάδες που μάχονται και στηρίζουν την οδική ασφάλεια, οι κυβερνήσεις και οι μεγάλες πόλεις της ευρώπης, έχουν ζητήσει να συμπεριληφθεί υποχρεωτικό πρότυπο «άμεσης όρασης» για τα φορτηγά. Αυτά θα διέπουν το ύψος του δρόμου που πρέπει να μπορούν να δουν οι οδηγοί φορτηγών και θα ενισχύσουν τα νέα σχέδια των φορτηγών για να κάνουν τους δρόμους ασφαλέστερους για τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Οι έρευνες δείχνουν ότι τα φορτηγά με καμπίνες χαμηλής εισόδου, που ορισμένοι ευρωπαίοι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων ήδη εφαρμόζουν, παρότι δεν απαιτείται από το νόμο, έχουν άριστο άμεσο οπτικό πεδίο και βοηθούν στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. Η ΕΕ έχει αποκλειστική αρμοδιότητα για να επιβάλει βελτιώσεις στα θέματα ασφαλείας, για τα νέα αυτοκίνητα, τα ημιφορτηγά και τα φορτηγά. Οι τελευταίες νέες απαιτήσεις ασφάλειας έχουν κατατεθεί από το 2009 και η Επιτροπή συνεχίζει να αναβάλλει την επικαιροποίηση των κανόνων για τα οχήματα. Εν τω μεταξύ, το 2016 25.500 ευρωπαίοι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα - περίπου 500 θανάτους κάθε εβδομάδα. Το νομοθετικό πακέτο που θα ολοκληρωθεί στις 16 Μαΐου θα προωθήσει επίσης την πρωτοβουλία της Επιτροπής για τις μπαταρίες, στο πλαίσιο της  μάχης με Αμερική και Κίνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ : ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΠΟΔΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ

Οι χρόνιες πιέσεων που δέχονται οι πόλεις μας κάνουν όλο και πιο επιτακτική η ανάγκη να βελτιωθεί ο βαθμός ανθεκτικότητάς τους, ο οποίος δείχνει την ικανότητά τους να διατηρούν και να αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος URBACT III – RESILIENT EUROPE, επέλεξε να διερευνήσει την αναβάθμιση της ανθεκτικότητάς του, προωθώντας τις ήπιες μετακινήσεις, δημιουργώντας ένα στρατηγικό σχεδιασμό για το 2030 για επέκταση των υφιστάμενων ποδηλατικών υποδομών και την εξυπηρέτηση των αναγκών των ποδηλατών σε επίπεδο πόλης αλλά και σε μητροπολιτικό επίπεδο και καταρτώντας ένα σχέδιο δράσης για την προώθηση της ποδηλατικής πολιτικής και κουλτούρας. Για επίτευξη αυτού του στόχου, το Τοπικό Σχήμα Υποστήριξης που έχει συσταθεί και έχει συνεδριάσει 5 φορές έχει ολοκληρώσει τις προγραμματισμένες δράσεις και πραγματοποίησε τη διάδοση των αρχικών αποτελεσμάτων του ευρωπαϊκού προγράμματος URBACT III – RESILIENT EUROPE για την προώθηση της ποδηλατοκίνησης την 14η Δεκεμβρίου 2017, ενώ συνολικά έχει αποκομίσει τεχνογνωσία πάνω στο υπό διερεύνηση αντικείμενο από την ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών έπειτα από συνεργασία μεταξύ φορέων, επιστημονικών και ερευνητικών ιδρυμάτων, εκπροσώπων δήμων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής ΑΕ, ενώσεων/ συλλόγων πολιτών με σκοπό την ποδηλατοκίνηση, επιχειρηματιών με αντικείμενο την ενοικίαση κοινόχρηστων ποδηλάτων, πολιτών με ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες για την υποστήριξη του ποδηλάτου κ.ά. Σε συνέχεια των παραπάνω ενεργειών και εργασιών, διοργανώνει διαβούλευση και παρακαλεί κάθε ενδιαφερόμενο να μελετήσει το «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την προώθηση του ποδηλάτου για τη βελτίωση του βαθμού ανθεκτικότητας της κοινωνίας και της πόλης της Θεσσαλονίκης», όπως έχει διαμορφωθεί έως σήμερα μέσω του συμμετοχικού σχεδιασμού, να το αξιολογήσει και να προτείνει  επιπλέον σκέψεις, ιδέες, παρατηρήσεις. Προκειμένου αυτό να οριστικοποιηθεί, θα πρέπει να απαντηθεί ένα σύντομο ερωτηματολόγιο, συμμετέχοντας έτσι ενεργά στη βελτίωση της προσπάθειάς του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Σελίδα 1 από 18

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ