A-
 A 
A+
Open login
Καύσιμα

Καύσιμα

Από το περασμένο καλοκαίρι υπήρχαν ενημερώσεις από το Transport & Environment, που είχαν θετική στάση στη φορολόγηση των καυσίμων, αφού :

επιτρέπει τη μείωση του φόρου εισοδήματος βοηθώντας την οικονομική ανάπτυξη.

ωθεί την τεχνολογική καινοτομία, καθώς χρηματοδοτείται έμμεσα η αναζήτηση εναλλακτικών πηγών καυσίμων,

Μειώνει την ευρωπαϊκή εξάρτηση από το ξένο πετρέλαιο,

οδηγεί σε αναδιανομή εισοδήματος

βοηθάει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Όπως είναι γνωστό το πετρέλαιο έχει ευνοϊκότερη φορολογική αντιμετώπιση σε σχέση με τη βενζίνη, παρά το σημαντικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό κόστος.

Οι φορτηγατζήδες, οι αγρότες και άλλες επαγγελματικές κατηγορίες αναζητούν το φθηνότερο diesel και υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών-μελών που οδηγεί σε μείωση της φορολογίας.

Προσπάθειες που έγιναν για να αλλάξει η Οδηγία για τη Φορολόγηση της Ενέργειας (ETD) έχουν αποτύχει. Η Οδηγία είναι ξεπερασμένη, καθώς οι κατώτατες τιμές δεν αναθεωρούνται με βάση τον πληθωρισμό και η φορολόγηση του diesel είναι μικρότερη από αυτή της βενζίνης.

Η προφανής λύση είναι μια οδική τιμολόγηση με βάση τις εκπομπές CO2, αλλά και PM.

Όμως σε ένα οικονομικό περιβάλλον, στο οποίο η ενέργεια παρέχεται κυρίως μέσω πετρελαίου, η φορολόγηση των καυσίμων στην Ευρώπη μπορεί να προκαλέσει κάτι πιο διαφορετικό από την αύξηση της τιμής των ευρωπαϊκών προϊόντων.

Από την άλλη, η αύξηση της φορολογίας μόνο στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για κίνηση, θα οδηγήσει μόνο στην αύξηση του κόστους διακίνησης.

Η λύση της οδικής τιμολόγησης δείχνει να είναι καλύτερη από τη γενική φορολόγηση των καυσίμων, καθώς δεν επιβαρύνεται το κόστος παραγωγής των προϊόντων παρά μόνο η μεταφορά τους, ενώ αποφεύγεται και η χρέωση για τη θέρμανση.

Επιπλέον παρέχονται οικονομικά κίνητρα να προτιμώνται οχήματα φιλικότερα στο περιβάλλον, κάτι που θα βοηθήσει στη μείωση του γνωστού προβλήματος του χειμερινού νέφους, που ταλαιπώρησε φέτος τις ελληνικές, αλλά και τις ευρωπαϊκές, πόλεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Από τις πρώτες θέσεις και επιλογή που πρόβαλε η νέα κυβέρνηση ήταν η πάταξη του λαθρεμπορίου. Και όταν λέμε λαθρεμπόριο είναι κάτι σαν την Λερναία Ύδρα. Κόβεις ένα κεφάλι και ξεφυτρώνουν άλλα δέκα.

Χρόνια τώρα – κοντά 10 – το ECOCITY φωνάζει σε κάθε κυβέρνηση που αναλαμβάνει να διαχειριστεί τα κοινά μας, για τη λύση και την οριστική τακτοποίηση του προβλήματος.

Από το 2006, μετά από μια αξιόλογη μελέτη, κατατέθηκε σε κάθε αρμόδιο που αποφάσιζε σε αυτό το Κράτος, ο τρόπος που θα λυνόταν το πρόβλημα. Πρόταση που την κατανόησαν και την αποδέχθηκαν ως μοναδική λύση.

Βέβαια, δεν την εφάρμοσαν….

Άλλοι έλεγαν πως έπρεπε να «διευκολυνθούν» οι ρυθμιστές του κυκλώματος διακίνησης.

Άλλοι πως δεν υπήρχε η πολιτική βούληση.

Άλλοι πως μέρος από το μαύρο χρήμα που έρρεε πήγαινε σε αυλάκια που πότιζαν διάφορες περιοχές. Και άλλα που έλεγαν άλλοι και άλλοι.

Είπαν πως χρειαζόταν μηχανισμός και δαπάνη που θα έπρεπε να καταβάλει το Κράτος για την οργάνωση. Και γελάσαμε.

Τονίσαμε πως το κόστος κάθε μεταφορέα είναι το πολύ μέχρι 300 ευρώ και μετά θα ελέγχεται ακόμη και αν σταθεί το βυτίο για ανάγκη του οδηγού. Ξαφνιάστηκαν.

Μηδενικό κόστος για τον προϋπολογισμό και για την αφαίμαξή μας, με πλήρη έλεγχο διακίνησης όλων των σημείων παράδοσης καυσίμων.

«Σβέρκωμα» στους μεγαλοκαρχαρίες, που αποχρωματίζουν πετρέλαιο όπως ναυτιλιακό, στρατιωτικό και θέρμανσης, για να το ξαναβάψουν σε κίνησης. Πετρέλαιο γεμάτο θειάφι, με επιπτώσεις στον αέρα, στην υγεία μας, στα νέας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα και με απώλειες φόρων της τάξης των 4,0 δις κάθε χρόνο.

Αυτός είναι ο λόγος που μας χάιδεψε τα αφτιά, ευχάριστα, η αναγγελία για πάταξη του λαθρεμπορίου. Δηλώσαμε πως είμαστε εδώ για κάθε βοήθεια σχετικά με τη μέθοδο και τον τρόπο. Και περιμένουμε.

Περιμένουμε σε μια περίοδο αποκριάς που κάθε πόλη είναι γεμάτη χρώματα και μασκαράδες.

Γαντζωμένοι στην ελπίδα, όταν φύγουν οι αποκριές να μη μας μείνουν οι μασκαράδες….

Μόλις τα μισά νοικοκυριά χρησιμοποίησαν πετρέλαιο θέρμανσης το 2012, σε σχέση με το 2011. Αυτό προκύπτει από το δεύτερο μέρος της έρευνας της Public Issue για λογαριασμό του WWF Ελλάς που έρχεται σήμερα στη δημοσιότητα και αποδεικνύει ότι η θέρμανση έχει καταστεί πλέον μία δυσεπίλυτη εξίσωση για όλους τους Έλληνες, με δύσκολους παράγοντες όπως το πετρέλαιο θέρμανσης ή η αιθαλομίχλη.
 
Το WWF Ελλάς, μέσα από τη νέα συμμετοχική του πρωτοβουλία «Καλύτερη Ζωή, παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα το πρώτο μέρος έρευνας κοινής γνώμης της Public Issue. Βάσει των πρώτων στοιχείων, το 81% των Ελλήνων περιόρισε σημαντικά τα έξοδα θέρμανσης τον περσινό χειμώνα.
Σήμερα, η περιβαλλοντική οργάνωση δημοσιεύει το δεύτερο μέρος της έρευνας με εντυπωσιακά ευρήματα για τη θέρμανση των ελληνικών κατοικιών. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, το 2011 το 70% των νοικοκυριών χρησιμοποιούσε πετρέλαιο ως βασική πηγή θέρμανσης, ενώ τον περσινό χειμώνα το ποσοστό αυτό κατρακύλησε στο 35%. Μειώθηκαν δηλαδή κατά 50% τα νοικοκυριά που  χρησιμοποίησαν πετρέλαιο θέρμανσης.
Πιο συγκεκριμένα, πέρυσι οι Έλληνες επέλεξαν τα εξής για τη θέρμανσή τους:
35% πετρέλαιο
21% φυσικό αέριο 
16% κλιματιστικό
16% σώματα με ηλεκτρισμό
9% τζάκια και ξυλόσομπες
Δυο ευρήματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά: Ενώ παλιότερα μόλις το 4% των πολιτών χρησιμοποιούσε το κλιματιστικό ως βασικό μέσο θέρμανσης, πέρυσι το ποσοστό αυτό εκτινάχθηκε στο 16%. Παρόμοια, ενώ παλιότερα μόλις το 2% των σπιτιών έκαιγε ξύλα σε τζάκι ή/και ξυλόσομπα, τον περασμένο χειμώνα το συγκεκριμένο ποσοστό σκαρφάλωσε στο 9%.
«Σε πολύ κόσμο έχει δημιουργηθεί η εντύπωση πως το πρόβλημα της αιθαλομίχλης παρουσιάστηκε εξαιτίας της μαζικής χρήσης τζακιού και ξυλόσομπας. Όμως, το ποσοστό ήταν σχετικά μικρό. Αν λοιπόν ένα τόσο μικρό ποσοστό ήταν ικανό να επιφέρει τόσο μεγάλα προβλήματα, σκεφτείτε τι έχει να συμβεί αν η χρήση τζακιών προτιμηθεί φέτος από ακόμη περισσότερα νοικοκυριά», σχολιάζει ο Αχιλλέας Πληθάρας, υπεύθυνος του προγράμματος «Καλύτερη Ζωή».
Το WWF Ελλάς θεωρεί πως ένα από τα  βασικά προβλήματα  που αναδείχθηκαν από την περσινή μας περιπέτεια είναι η έλλειψη σωστής και καταρτισμένης ενημέρωσης αφενός για την επιλογή κατάλληλου συστήματος θέρμανσης και αφετέρου για τον περιορισμό των αναγκών θέρμανσης με απλούς τρόπους εξοικονόμησης. Η έλλειψη γνώσης οδήγησε σε πανικό και ανορθολογικές επιλογές.
Έτσι, η «Καλύτερη Ζωή», αποκλειστικός δωρητής της οποίας είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ανοίγει τον φάκελο ‘Θέρμανση’ και μαζί με καταρτισμένους ειδικούς εξετάζει πολύπλευρα το ζήτημα και προσπαθεί να δώσει απαντήσεις.
Μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα και τους λογαριασμούς της «Καλύτερης Ζωής» στο Facebook και το Twitter, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να ρωτήσουν οτιδήποτε τους απασχολεί σχετικά το θέμα, την επιλογή του καταλληλότερου μέσου, τους σωστούς τρόπους χρήσης των διαφόρων συστημάτων θέρμανσης, την αιθαλομίχλη και σαφώς την εξοικονόμηση ενέργειας.

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ